/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
hvordan er det nu lige ???
Fra : miritdk
Vist : 2277 gange
50 point
Dato : 27-07-06 11:36

pludselig kører den lille chckdisk hver gang jeg åbner - og det skal den ikke

hvordan er det så lige jeg forhindrer det ???

stik

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-07-06 11:38

ps... det drejer sig om " ret fejl i filsystemet automatisk"

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 27-07-06 11:43

Hvordan er det nu lige?... Jeg laver en sigende overskrift!!!

Gert

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 27-07-06 11:45
Kommentar
Fra : peet49

Dato : 27-07-06 11:48
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-07-06 11:54

g_h det fik da dig herind

peet49 - gode links - intet af det jeg ikke har prøvet - hvad så ???

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 27-07-06 12:25

Har du prøvet, at køre en regulær chkdsk /r i konsollen?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 27-07-06 12:31

Så lad den dog checke den disk.

Hvis en HD er checket..................er den så chik

Sorry Miritdk, jeg ved det er et alvårligt spørgsmål men jeg kunne ikke lade være.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-07-06 13:47

ja al form for vedligehold osv kørt og i orden - det irriterer mig bare den starter -

e.c. tjahh - ikke noget alvorligt i det her - som sagt irriterer det mig bare - måske mest fordi jeg ikke husker hvordan jeg får den til at lade være og jeg har vidst det !!!! (jeps den er chick haha)

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 27-07-06 14:07

Kør - tast: chkdsk /r (husk mellemrummet) - tryk N ved spørgsmålet og genstart

Gert

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-07-06 15:14

hverken chckdsk R eller f giver noget resultat.

Kom på at jeg engang havde netop lign fejl (egen årsag ) hvor analysen viste at der skulle køres chckdsk / f. - den har jeg saftsusende igen - og det er nu "kun" den der optræder (under diskdefragmentering)

æuww det er for varmt til de småting

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 27-07-06 15:20

Husker du at svare nej, når den spørger om at starte op efter genstart?

Gert

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-07-06 15:26

ja selvfølgelig da

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-07-06 15:43

Prøv at kører chkdsk og tjek så linjen hvor
der står>

KB beskadigede sektor,der skille helst stå 0/nul
vis der står et altal af KB ud for/starten af linjen
så har du fejl på din HDD i en eller flere sektorer.
Og efter min afaring vil det blive være og være med tiden
og til sidst vil HDD'en være færdig.
Jeg har i nogle tildfælde kunne reperare disse fejl med
HDD producentens diagnogstil's tool,men det har ikke
altid lykkes(venner og bekendte)
Den metode jeg har lykkeds bedst med i gennem tiderne
er at køre en lowlevel formatering med det samme når jeg
har fundet ud af der er en fejl på HDD'en i nogle tildfælde har problemet være for stort,i de fleste tilfælde så har lwlf løst problemet og man har ikke hørt fra fjelene igen
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-07-06 15:46

KB i beskadigede sektor,lorte blutooth keyboard

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-07-06 15:48

du skal være hurtig for at se linjen i nogle tilfælde>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-07-06 16:01

ingenting udfor beskadigede sektorer - altså 0

tror den her gamle maskine har fået hedeslag

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-07-06 16:05

Har du prøvet at kører en søg efter/beskadigede sektore unde egenskaber på disken

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-07-06 16:06

r

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-07-06 16:07

vis du har flere diske så kan fejlen også ligge på en af de andre diske

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-07-06 16:14

måske bliver HDD'en for varm,smid en blæser ind under den/dem,jeg har personligt en 90mm/14db/keramik lejer blæsere under alle mine diske.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-07-06 17:34

Vis du ikke finder nogle fejl på dine Diske så kan det
være at chkdsk reg nøgle har sat sig i regedit,da chkdsk
er en global service så vil den ligge under>HKEY_LOCAL_MACHINE
kig i de forskællige run servicer under denne nøgle/streng>
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion
Disse>

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run-

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnce
Højst sandsynligt under denne(sV1="A ScanDisk\")>
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnceEx

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunServices

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunServicesOnce

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-07-06 17:47

Forresten,moderne hardiske har mulighe for at skjule bad sektors vis de ikke er for rabiate,(HDD inteligens )
Det vil sige vis der er en fejl på disken så har en HHD et intern mekanisme/hukkommelse/ bla bla som vil skjule
disse fejl så der ikke bliver skrevet/læst til/i disse
sektorer,altså disse sektorer er oflimit for læse)skrive hovedt,de fleste HDD'er har disse små fejl men vi ved/mærker ikke noget til dem(lang historie)
Derfor kan en efter/beskadigede sektore rette små fejl
som systemet/OS ikke ser/opsaverer.
Derfor kører jeg en >efter/beskadigede sektore hver anden
md selv om jeg ikke har fejl/problemer(forebyggelse)

Man tænker ikker over hvor smarte morderne HDD'Er er.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-07-06 17:52

Nu smider jeg sku det blutooth tastatur ud,det mister forbindelsen i ms indimellem så jeg skal redigere,tilbage til mit gammle board,for rigtige mænd redigerer ikke, basta

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 27-07-06 18:18

Start/Kør - msconfig

Se efter hvad der starter op.

Samme sted under generelt--- sæt den til NORMAL START

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 27-07-06 18:19

Eller se efter de andre steder, hvad der starter op.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-07-06 18:21

(tørrer sveden af panden smiley her)

orker ikke mere - har kørt hvad jeg mener skal køres og - nå ja - det lille check skader jo intet - er bare irriterende

Kan ikke finde noget i reg.basen.

har blæser på både mig og maskinen

(har næsten sovet i badekarret med koldt vand ... burde nok have smidt maskinen derned i stedet )

et eller andet sted husker jeg noget med et lille trick der ordnede den filans start af chckdsk - men kan overhovedet ikke komme i tanke om det

har bestemt ikke tænkt mig at gå i lære i it-branchen for at hitte ud af det

for lige at sætte det på plads - så kører alt vedligeholdelse uden problemer når jeg sætter dem igang - det er blot den check af system D på nogle sekunder der irriterer mig

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 27-07-06 18:32

Kør en chkdsk på D:\\

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-07-06 18:35

ER gjort peet49

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 27-07-06 18:38

Har du lagt noget nyt på drevet, der forårsager det måske.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-07-06 18:39

Vis det er når du boot'er op,så kan du prøve denne reg fil>>
linje>82. Disable or Enable Check Disk Upon Boot

(klik på>Disable)hent den ned på din pc og
dobbelt klik på samme>ok/installer
Genstart pc'en 2 gange og se om problemet genopstår.

Det er ikke virus filer,vis dit virus program skulle skabe sig,læs hvad der står i toppen af siden.

http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-07-06 18:41

du kan læse indholdet i din txt editor,højre klik åben med,vis du vil læse hvad for en nøgle det drejer sig om.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-07-06 18:43

nej intet nyt på drevet -

og manse - jeg kan ikke overskue det - tror heller ikke jeg behøver gå helt ud i ekstremerne

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-07-06 18:47

ddet er kun en ændring aff en nøgle i regedit,har tidligere brugt mange af de løsninger der ligger inde på siden,no problemos,ekstremerne=er badekaret

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 27-07-06 19:43

Prøv lige at gå i kommandoprompten og skriv fsutil dirty query D:

Hvad svarer den ?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-07-06 20:07

JEPS slt_s - arghhh diskenhed D: er beskadiget

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-07-06 20:09

øhh - den skrev så ikke arghhh

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 27-07-06 20:11

Skriv samme sted chkdsk /f /x lad den køre færdig (den kører i kommandoprompten), og tjek efter med fsutil dirty query D: om den er fixet

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-07-06 20:21

NU..

filsystemtyper er ntfs - det aktuelle drev kanikke l å s e s chkdsk kan ikke køres fordi diskenheden er i brug af en anden procs - skal denne diskenhed kontrolleres næste gang, systemet genstartes Y/N

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 27-07-06 20:22

Så lad den køre ved genstart

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 27-07-06 20:28

HOV HOV, det er mig der vrøvler du skal skrive chkdsk d: /f /x sorry

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-07-06 20:33

det gjorde jo en forskel

diskenheden er frakoblet - alle åbne handles til denne diskenhed er nu ugyldige... spørger så igen om den skal køre

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 50 point
Dato : 27-07-06 20:40

Ja okay, prøv at lade den køre, og hvis det stadigvæk laver ballade, så kør denne, som tager noget længere tid chkdsk d: /r /x hvordan er pladsforholdende på dit d drev, og har du fragmenteret det fornylig ?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-07-06 20:45

pladsforhold helt ok - fragmenteret fornylig ja

kører - ses om et års tid

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-07-06 21:03

chkdsk d: /r /x kørt og fsutil dirty query D: spurgt igen -

D: diskenheden er IKKE beskadiget

BRAVO stl_s

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 27-07-06 21:09

Jeg modtager gerne en invitation til stegt flæsk og persillesovs

Godkendelse af svar
Fra : miritdk

Dato : 27-07-06 21:32

Tak for svaret stl_s. godt af få den irritation overstået - tak

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-07-06 21:33

hvorfor filan fik jeg lige lyst til stegt flæsk og persillesovt i varmen

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 27-07-06 22:02

Ved heller ikke hvorfor jeg fik lyst til det. Kunne være jeg skulle oprette et spørgsmål om det .