/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
At købe cykel!
Fra : Shagen
Vist : 732 gange
150 point
Dato : 26-07-06 20:42

Hejsa,

Jeg skal ud og købe ny cykel!

# Hvad skal jeg kigge efter?
- kraftige dæk, antal gear o.s.v?

# Hvor - nordsjælland - kan man købe de bedste - til en fair pris?

Andet jeg burde vide?

Det er første gang jeg køber en cykel der ikke er købt i Super Brugsen, og endda for mine egne penge. Den rute jeg skal cykle består bl.a. af en meget stejl bakke, så det ville jo være dejligt hvis den kunne klare det.

# Hvad er en fair pris for en god cykel?

Mvh,
Sofie

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 26-07-06 22:08

Lyngby Storcenter ud mod Klampeborgvej.
Ritter Cykler Lyngby storcenter 2800 Lyngby +45 4587 6601

Kommentar
Fra : slemmert

Dato : 26-07-06 22:26

Helt ærligt, så ville jeg gå til en cykelhandler og da du njo bor på djævleøen - der hvor vi andre kører med J. ... ville jeg foretrække at du gik til en RIGTIG FAGMAND og altså ikke en der sælger bananer den ene dag og cykler den næste dag..

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 26-07-06 22:39

Øh "Ritter Cykler " er altså en rigtil cykelforretning (det er cykelrytteren Ole Ritter)

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 26-07-06 23:41
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 27-07-06 09:08

Brugsen sælger da gode sorte deprimerede danske cykler.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 27-07-06 10:45

Det kommer jo an på din kørestil.

Der er mountainbike stilen med masser af gear, støddæmpere i forgaffel og evt. i baggaffel, kraftige og brede dæk - velegnet til kørsel i terræn, ud over kantsten osv. uden at det lynhurtigt ødelægger fælge og dæk. Cyklen er også velegnet til stor last, og er god som "trækdyr" hvis man har en anhænger på. Men en racercykel er det ikke pga. den stor modstand de kraftige dæk giver.

- eller Tour de France stilen - masser af gear, "liggestilling" hen over styret, smalle knaldhårde dæk, du kan køre rigtig stærkt, men kørebanens beskaffenhed skal helst være plan og jævn uden huller og den slags.

Jeg har næsten lige købt en Kildemoes EDGE ETC500 med 24 gear og justerbar affjedring i forgaffel.
Den er bare rigtig god at køre på! Inkl. skærme, lås, bagagebærer og halogenforlygte kom prisen op på 4100 hos den lokale cykelhandler.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 27-07-06 14:00

Vigtigt at du finder en cykel i den rigtige størrelse.

http://www.harald-nyborg.dk/stel.asp?n=40100

På denne side noget om stelstørrelse og hjulstørrelse.

Kommentar
Fra : janjuul

Dato : 27-07-06 16:58

Har du prøvet på dba.dk der kan købes mange fine brugte, til under halv pris..

Annuller spørgsmålet
Fra : Shagen

Dato : 29-07-06 16:39

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål