/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
ændring af farve/størrelse på
Fra : annvibeke
Vist : 765 gange
300 point
Dato : 24-07-06 16:24

Der findes små handige scripts f. eks, hvis man vil være fri for streger under sine links...

Findes der osse små handige script til ændren af font-farve og font-størrelse?

Det vil (hvis det findes) være dejligt med en konkret adresse (endnu bedre er se'fø'li' selve scriptet)

Jeg har skam være ude og lede - kan bare ikke gennemskue det...

mvh/ann-vibeke

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 24-07-06 16:30

Du kan åbne html filen med notesblok
se efter fonte, og ændre det der.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 24-07-06 16:33

Kan du ikke, jo farven, men ikke fontstørrelse.

Men nruger du Frontpage eller andre programmer
kan du ændre det under Fonte.

Kommentar
Fra : annvibeke

Dato : 24-07-06 16:42

Min editor (DHE) ændrer ikke farve og størrelse i scripter - kun i det jeg selv skriver...

mvh/ann-vibeke

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 24-07-06 17:11

Citat
Findes der osse små handige script til ændren af font-farve og font-størrelse?

Er ikke helt med på hvad du mener. Efterlyser du en metode til at definere farve og skriftsstørrelse, så du ikke hele tiden skal sætte de samme koder ind?

Hvis ja, så skal du jo benytte CSS/Typografiark til dette!!

Ved du ikke noget om det, kan du lære det her:
http://www.w3schools.com/
På denne side er der i forbindelse med øvelserne nogle smart vinduer, hvor du kan 'se det ske'. Det gør det nemt at forstå.

Eller: http://www.html.dk/Default.asp

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 24-07-06 17:16

Har selv lært HTML ved hjælp af http://www.w3schools.com/ - og så denne bog: 'HTML bogen' af Dick Oliver. Kan varmt anbefales (omhandler også css).

Kommentar
Fra : annvibeke

Dato : 24-07-06 17:20

I nogle script (java) kan man definere farve-type-størrelse ved at skrive <font> farve type størrelse</font> foran <script>

Der hvor jeg vil ændre dur den metode ikke.

Scriptet starter sådan her:
<div onClick="klick(this)" id="Menu1"> Astrologi </div>
<p style="display:none">
<a target="_blank" href="http://www.ann-vibeke.dk/stjerne.htm">:. Indledning .:</a>
<br />

mvh/ann-vibeke - som afventer en løsning, hvor jeg ikke skal læse og lære

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 24-07-06 17:33

Shit! Kan jeg ikke huske. Har jeg vist aldrig gjort brug af. Sorry.

Du må vente på anden hjælp.
---
Se evt. om du kan finde noget her:
http://www.eksperten.dk/list.phtml?method=and&excerpt_on=1&find=javascript+farve&x=2&y=3

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 24-07-06 17:37

Hej
Jeg er også lidt lost, her.
Med en Dynamisk html editor kan du lave stort set alt.

Mener du farveskift efter klik på et link.

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0//EN">
<html>
<head>
<title>Untitled</title>
<meta name="generator" content="Namo WebEditor v3.0">
</head>

<body bgcolor="white" text="black" link="blue" vlink="purple" alink="red">

<p><a href="http://gggggg">klik mig</a></p>
</body>

</html>

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 24-07-06 17:38

- eller spørg samme sted. Det er garanti for et både hurtigt og korrekt svar!!

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 24-07-06 17:44

Her var noget, hvor du kan ændre
farve, type og størrelse
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0//EN">
<html>
<head>
<title>Untitled</title>
<meta name="generator" content="Namo WebEditor v3.0">
</head>

<body bgcolor="white" text="black" link="blue" vlink="purple" alink="red">

<p><a href="http://gggggg"> face="Algerian" size="7">klik mig</font></a></p>
</body>

</html>

Accepteret svar
Fra : Pivili

Modtaget 300 point
Dato : 24-07-06 22:16

font størelse kan ændres som det passer dig ved at lave et tag der ser sådan her ud <font size="16"> skal du ændre link farven, gøres det også på almindelig HTML maner hvor dit tag vil se sådan her ud <font color=#555555"> og med begge dele i samme tag vil det se sådan her ud <font color=#555555" size="16"> husk dit slut tag som vist her </font> efter dit link slut tag </a>

Håber det giver det svar du leder efter.

Godkendelse af svar
Fra : annvibeke

Dato : 25-07-06 07:24

Tak for svaret Pivili.

Jeg er usikker på om du får point - mener ikke at almindelig bruger får det...

Sjovt nok syn's jeg dit forslag var prøvet - men jeg har nok glemt et eller andet i forsøget

mvh/ann-vibeke