/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
manglende driver efter format.
Fra : thbala
Vist : 924 gange
100 point
Dato : 24-07-06 00:02

hej.

efter jeg har formateret min computer mangler jeg drivere til mine netkort. (Ethernet-controller og netværkscomtroller er de kaldt i enhedshåndtering) Driverne findes åbenbart ikke på windows cd'en og ironisk nok beder den mig om at oprette forbindelse til internettet for at den kan finde dem der.

Nogen der har en umiddelbar løsning på problemet??

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 24-07-06 00:06

Du må så hente den driver og føre den over via diskette / flash-kort/CD

Kommentar
Fra : mort1760

Dato : 24-07-06 00:06

Du kan da prøve om du kan finde en på www.driverguide.com, det kræver dog at du opretter en bruger men det er det værd. de har ALT i drivere til alt...

Mvh. Morten Jensen

Kommentar
Fra : mort1760

Dato : 24-07-06 00:07

ups. kommaet skal vist lige væk i adressen...

Kommentar
Fra : mort1760

Dato : 24-07-06 00:09

Du kan osse give mig navnet på nætværkskortet (hvem der har lavet det) og og hvad det er for en model så skal jeg sende den til dig hvis jeg kan...

Kommentar
Fra : thbala

Dato : 24-07-06 00:09

jeg har indtil nu prøvet at hente drivere fra dell.. (det er en dell computer underligt nok) men uden held.. prøver lige driverguide.com (tror endda jeg har en bruger) men hvad leder jeg efter derinde? kan ikke umiddelbart se hvad mine netkort hedder.

Kommentar
Fra : Baxon7

Dato : 24-07-06 00:10

davs..ja du kan download driver..kigger efter driver-navn hvad du bruge

måske har dette det her..
http://www.racore.com/ethdrivers.html

ellers kan du skrive din netværk-navn på google så er det helt sikker har..
http://www.google.dk/

jeg behøve points..håb fik deisse points

baxon7

Kommentar
Fra : mort1760

Dato : 24-07-06 00:10

det burde du kunne se under enhedshåndteringen...

Kommentar
Fra : thbala

Dato : 24-07-06 00:12

under enhedsehåndtering står der ikke mere om dem end jeg allerede har skrevet desværre..

Kommentar
Fra : mort1760

Dato : 24-07-06 00:12

hvis ikke... ja så må du nok købe et nyt nætværkskort... de er heldigvis ikke forfærdeligt dyre nu om stunder...

Kommentar
Fra : thbala

Dato : 24-07-06 00:13

der skal næppe et nyt netkort til... de er forholdsvis nye og virkede i går..

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 24-07-06 00:13
Kommentar
Fra : mort1760

Dato : 24-07-06 00:14

jaja, men hvis ikke du her en driver og du ikke ved hvad den hedder så er der jo ikke ret meget andet at gøre end at købe en ny...

Kommentar
Fra : Baxon7

Dato : 24-07-06 00:21

hvis du købe pc med dette netværk..hvad hedder så din pc..så kan du vel kigger efter
dette pc så kigger hvad netværk hedder så dette burde hjælpe dig...
så hvad var pcs navn..??

måske dell??siemens??
baxon7

Kommentar
Fra : thbala

Dato : 24-07-06 00:26

har allerede fortalt at det er en dell.. dimension 9150.. men som sagt har jeg også prøvet at hente driverne fra dell's hjemmeside uden held

Accepteret svar
Fra : Baxon7

Modtaget 110 point
Dato : 24-07-06 00:37

hvis din pc er dell..så hvad er model og nummer..

da jeg selv har også dell-pc..fx dell model 9150??

eller kigger på dell-web..

min pc er dell model 9150...netværk var Intel(r) pro/1000 PL Network Connection...
jeg kan finder netværk-navn..men jeg behøve din dell model og nummer...

baxon7

Kommentar
Fra : Baxon7

Dato : 24-07-06 00:43

davs pc-brødre...

prøve dette

http://www.soft32.com/download_185291.html

baxon7

Kommentar
Fra : severino

Dato : 24-07-06 01:03

Tja, det er jo altid en god ting, at man arkivere diverse disketter og CD'er af det der er installeret, og sørger for tydelig mærkning, så du altid kan finde ud af hvad disk/cd er beregnet til og evt. til hvilken maskine.

Det samme gælder når du henter opdateringer. Sørg så for at de undergår den samme mærkning.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 24-07-06 01:11

Har du prøvet med EVEREST Home Edition ?
Den kan give dig mange oplysninger!

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 24-07-06 09:11

Hvis du har hentet driverne fra Dell, så er det muligt at du ikke har fået dem ordentlig ind.
Det er vigtigt at få XP til at lede efter drivere det rigtige sted - altså der hvor du har lagt driverne da du hentede dem.

Godkendelse af svar
Fra : thbala

Dato : 26-07-06 22:45

Tak for svaret Baxon7.

efter at have kontaktet dell's suppert som fandt jeg ud af at der skulle bruges drivere fra broadcom (åbenbart ikke tilgængelige fra dell's hjemmeside) men det virker heldigvis nu.