/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
BAK og CDR samt WPD filer
Fra : ppk
Vist : 545 gange
300 point
Dato : 20-07-06 15:55

Hej

Kan nogen oplyse mig om hvilken program der kan åbne BAK og CDR samt WPD filer ???
de 2 første filer er lavet i 1995 og den sidste er fra henholdsvis 1984 og 1995.

WPD filen forestiller jeg mig er lavet i World Perfect 6.1 og måske er de to første lavet i en meget tidlig udgave af Publisher ?

Så NU er det store spørgsmål om der er nogle af vor tids programmer der kan åbne dem ?

Hilsen PPK

Accepteret svar
Fra : frostys

Modtaget 310 point
Dato : 20-07-06 16:06

Hej

bak er nok en backup af et eller andet ????? .cdr er nok mere coreeldraw , og wpd er nok som du antyder wordperfect.

Vil tro du kan åbne med nyere programmer af samme, da de er bagud compatible, men ike den anden vej. Tror du måske kan finde en reader, til dem med onkel google, men nok ikke gemme dem "gem som" og vælge andet format eller andet program at "kigge" dem med. Det kan og være du via tucows kan hitte en gammel ver. af corell og w-p som kan åbne.

bare en ide i sommervarmen

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 20-07-06 16:14

Hej frostys

1000 TAK for dit hurtige svar !

Når nu du skriver det med Corel, kommer jeg i tanke om at netop dette program brugte jeg meget i "gamle" dage.

Så jeg må heller se om ikke jeg har en gammel Corel Draw installation, som jeg kan prøve at installere på en af mine gamle maskiner.

Det er så bare spørgsmålet om det kan køre under Windows XP Pro.

Men ellers skal du nok høre nærmere omkring om det lykkedes mig at få åbnet filerne.

Hilsen PPK

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-07-06 16:16

Jeg bruger WordPerfect 9, og disse dokumenter kan åbens med OpenOffice: http://da.openoffice.org/index.html ellers kan du sende dem til mig, for åbning og retur i PDF eller MS Word format

Godkendelse af svar
Fra : ppk

Dato : 20-07-06 18:21

Tak for svaret frostys.

Jeg fandt lige en Corel Draw 4 på dansk i kassen med gamle programmer. Det er jo det rene nostalgi !

Og det andet med WP ordner jeg når temp. falder, nu ved jeg hvad der skal til.

Hilsen PPK

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 20-07-06 19:44

Your welcome fortsat god sommer