/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Kan man pause bet. af su-lån?
Fra : SandraFalk
Vist : 4098 gange
20 point
Dato : 20-07-06 09:49

Jeg er desværre blevet arbejdsløs og er lykkeligvis gravid, så jeg kan ikke lige få noget arbejde med det samme. Jeg betaler af på su-lån og så er mit spørgsmål:
Er det muligt at holde en pause i betalingen af su-lån, mens man er arbejdsløs?

Accepteret svar
Fra : Mopseflip

Modtaget 30 point
Dato : 20-07-06 09:57

Hej måske kan du bruge dette her:
"Økonomistyrelsen kan give lempelser i vilkårene for tilbagebetaling eller give udsættelse med tilbagebetaling, hvis du ikke kan overholde tilbagebetalingsordningen, men i øvrigt kan afvikle lånet inden for den fastsatte afviklingsperiode. Du kan også inden for visse grænser selv ændre ydelsen. Klik på linket til Studielån.dk i boksen til højre.

Udsættelse med eller lempelse af ydelsen medfører en forhøjelse af de fremtidige ydelser, da gælden skal være tilbagebetalt inden udløb af tilbagebetalingsperioden. Denne periode fremgår af din tilbagebetalingsplan".
Citat slut!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-07-06 10:52

Det er helt korrekt det mopseflip skriver, så jeg vil "bare" ønske dig et stort tillykke med graviditeten

Kommentar
Fra : Paulus1

Dato : 20-07-06 13:11

Lige en lille sidebemærkning - hvorfor er du blevet arbejdsløs? Det er ulovligt for en arbejdsgiver at fyre en medarbejder, der er gravid, medmindre der er MEGET gode grunde til det.

Kommentar
Fra : SandraFalk

Dato : 20-07-06 18:07

Afdelingen lukkede - der er ikke noget at gøre..Har snakket med min a-kasse..
Jeg prøver at kontakte su - bare en lille nedsættelse i et stykke tid ville være godt.
Tak for alle svarene

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-07-06 18:22

Har du en pindkode til - min su - kan du selv gå ind og rette i beløbet. Du skal bare være opmærksom på, at beløbet stadig skal betales tilbage til den aftalte tid

Godkendelse af svar
Fra : SandraFalk

Dato : 25-07-06 11:49

Tak for svaret Mopseflip.