/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Holmstrup fra Lindholm
Fra : Dittemusen55
Vist : 1222 gange
500 point
Dato : 16-07-06 09:09

Jeg kunne godt tænke mig at høre om familien Holmstrup fra lindholm sogn i Ålborg.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 16-07-06 09:36

Hvad med at besøge lokalhistorisk arkiv i Aalborg.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 16-07-06 09:39

PS
Hovedbiblioteket i Aalborg har også en lokalhistorisk afd. i kælderen.

Kommentar
Fra : Dittemusen55

Dato : 16-07-06 09:41

Jeg bor i København så jeg kommer ikke sådanne lige til Ålborg men tak.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 16-07-06 09:42

Og du kunne jo fortælle hvilken tidsperiode det drejer sig om.
Jeg kan ikke finde nogen i året 1512.

Kommentar
Fra : Dittemusen55

Dato : 16-07-06 09:49

Jeg ved at familien holmstrup flyttede fra Limdholm i 1949 og det drejer sig om en Valdborg Holmstrup som var gift med en skomager Nielsen de fik 4 børn sammen .

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 16-07-06 09:52

Så kan man spørge sig om det er Nielsen eller Holmstrup du søger.
Fik hun ikke navnet Nielsen?

Kommentar
Fra : Dittemusen55

Dato : 16-07-06 09:57

Jeg ved ikke om hun fik navnet Nilsen men jeg tror det ikke , hun hed Holmstrup da hun døde og hun havd 4 fornavne men jeg kan kun huske 2 af disse navne Valdborg og Olivia

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 16-07-06 10:00

Et skud i tågen, søg på de gule sider, krak, eniro på navnet Holmstrup.
Men da det er i "nutid" er det ikke mange oplysninger der er tilgængelige
på arkiverne.

Kommentar
Fra : Dittemusen55

Dato : 16-07-06 10:04

Jeg har prøvet de gule sider , men der var ikke noget at hente der udover at der er mange der hedder Holmstrup

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 16-07-06 10:05

Citat
Så gamle skal oplysningerne være, før alle må se dem:

Oplysninger
fra kirkebøger
i Statens Arkiver
Dåb
50 år

Konfirmation
50 år

Vielse
50 år

Begravelse
10 år

Folketælling
75 år

Skifte (dødsbo)
50 år

Personfølsomme sager
fx adoption, skilsmisse, mm.
75 år

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 16-07-06 10:06

Så har du aviserne og de findes arkiverede i københavn.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 16-07-06 10:08

Den gang havde Aalborg tre aviser.
Aalborg stiftstidende
Ny Tid
Aalborg Amtstidende.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 16-07-06 10:14

Dertil vil jeg sige at man ikke offentliggør oplysninger om ev. nulevende
personer.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-07-06 10:18

teil - dittemusen55 er ny på kandu - det er jo muligt hun søger længere tilbage .

Kommentar
Fra : Dittemusen55

Dato : 16-07-06 10:27

Jeg mener at jeg skrev at jeg gerne ville have oplysninger fra 1949, Og Valborg Holmstrup døde i 1995 så jeg kan da ikke være helt forkert på den eller er jeg ?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 16-07-06 10:41

Mon Valdborg hed (er døbt) Holmstrup, eller det bare er noget familien blev kaldt...

Hun kan sikkert ikke findes på nettet, men jeg finder heller ikke hendes far ??? Holmstrup.
Hilsen svend

Kommentar
Fra : Dittemusen55

Dato : 16-07-06 10:57

Ja jeg mener at hun er døbt Holmstrup , men som sagt så havde hun 4 fornavne og jeg kan ikke huske hvilket nummer i rækken at valdborg kom men jeg ved at hun hed Olivia til sidst.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 16-07-06 12:09

Her er en F. C. Holmstrup, også skomager; men i en familie fra Vejle egnen...
"
Frederik, Holmstrup, 22-9-1854, 01-11-1927, Fam, VBA, 050-1-4 ...

"
fundet her Svend
http://www.polsterbo.dk/gs-vejle.htm

Kommentar
Fra : Dittemusen55

Dato : 16-07-06 17:55

Tak det var sødt af dig Svend men det er ikke den Holmstrup , den Holmstrup jeg søger 4børn hvor af de 2 sidste er født 1932-1933.Men tak for forsøget , Jeg mener at manden hed Nielsen var skomager og at konen hed Holmstrup , hun beholdte sit føde navn .

Kommentar
Fra : HannaMortensen

Dato : 17-07-06 11:51

Ved arkivbesøg måske allerede her i ugen vil jeg prøve at slå begge navne (Nielsen og Holmstrup) op for dig i forskellige år i Lindholm. Er 1949 det mest realistiske, eller skal jeg tilbage til 1932-33?
Du ved, at Valdborg Olivia er død i 1995 - men hvor?
Ved du, hvor hun er født?
Hanna

Kommentar
Fra : Dittemusen55

Dato : 17-07-06 22:38

Hej Hanne.
Jeg ved om Valdborg Holmstrup at hun blev født den 7 -12 1899 men jeg ved ikke hvor , men jeg tror at det var på lindholm men jeg er ikke sikker.
Hun blev gift med en skomager Nielsen de fik 4 børn sammen en datter som jeg ikke husker navnet på datteren døde 27 år gammel hun havde født 2 døtre.
Valdborg og hendes mand Nielsen havde også 3 sønner Preben , Bjarne og Bent. Jeg ved at børnene Preben , Bjarne og Bent er født på lindholm .Bent Holmstrup blev født den 5-3-1932 og han døde den 10-8-2004. Bjarne lever endnu så vidt jeg ved og han er den eneste der er tilbage af de 4 børn. Du må meget gerne undersøge om der er nogle af de få oplysninger jeg har er rigtige . Hilsen Dittemusen.

Kommentar
Fra : HannaMortensen

Dato : 18-07-06 10:31

Hej Dittemusen55
Jeg vil prøve forskellige vejvisere helt tilbage til 1899 for at se, om der fandtes en Holmstrup i Lindholm.
Herefter vil jeg prøve Nielsen, skomager samme sted. For det er vel stadig Lindholm, vi taler om?
Selv om de 3 drenge hed Nielsen, vil jeg også forsøge med dem.
Hvis jeg ikke finder noget har du evt. andre muligheder:
Valborg Olivia døde 1995, og Bent døde 10.08.2004. Har du dødsstedet eller begravelsesstedet for de to personer? Ellers kan kirkegårdskontoret måske hjælpe, især hvis de er begravet i Lindholm eller Aalborg.
En anden mulighed er Folkeregisteret, men det koster penge at få hjælp her. Og Man skal måske have lidt flere oplysninger end navnene f.eks. hvis du ved, hvad drengenes beskæftigelse var.
Jeg kommer også af og til på landsarkivet i Viborg, og her kan jeg slå alle de data op, du har nævnt, hvis du er interesseret. Jeg vil mene, at der er afleveret kirkebog fra 1930'erne, men jeg kan jo ikke love det.
Hvis du vil, kan du også skrive til mig på min private mail, som du kan finde ved at trykke på mit navn Hanna Mortensen.

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 12-08-06 17:17

De bedste resultater ved søgning efter slægtninge, for du jo hvis du først sætter dig lidt ind i slægtsforskning.
Det behøver ikke være et større uoverskueligt studie. Du kan f.eks. hos forlaget Libris købe disse hæfter (kan både bestilles onlne og købes hos boghandlerne):

http://www.libris.dk/default.asp?loadside=/Vis_Produkt.asp?ISBN=87-7843-671-0

http://idgforlag.dk/default.asp?loadside=/Vis_produkt.asp?ISBN=87-7843-670-2

Accepteret svar
Fra : HannaMortensen

Modtaget 500 point
Dato : 02-10-06 17:38

Hej Dittemusen
Har du fået hjælp til familien i Lindholm, siden vi sidst har skrevet sammen?
Jeg skal til arkivet i Viborg i morgen og vil prøve, om der er hjælp at hente.
Skriv venligst til mig (gerne allerede i dag), om du fortsat er interesseret eller har fået oplysningerne fra anden side.
Hilsen Hanna

Godkendelse af svar
Fra : Dittemusen55

Dato : 05-10-06 11:31

Tak for svaret HannaMortensen.