/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
fejlinstallation af Homesoft
Fra : lham
Vist : 1637 gange
200 point
Dato : 16-07-06 07:04

Har et Homesoft program "Mine Film " fra 1997 skrevet til Win 3.x og Win 95. på 3½ " disketter
Er installeret på PC med Win 2000 via setup.exe og virker fint der

Når jeg prøver at installere det på min bærbare med Win XP viser der sig i 3½ vinduet følgende:

setup 22kb program
setup.ARV 1308 kb ARV fil
setupmn.ARV 91 kb ARV fil

når jeg klikker på setup.ARV kommer der en box hvor win fortæller at den ikke kan åbne filen setup.ARV .Da jeg ikke har forstand på forskellige filtyper kan jeg ikke finde ud af at vælge fra listen og bruger derfor webtjenesten . Så starter installationen og slutter også med besked om at installationen er rigtigt gennemført ,men når jeg så forsøger at køre programmet kommer der et mærkeligt skærmbillede med kun få genkendelige elementer fra filmprogrammet og timeglasset vises hele tiden på skærmen så jeg må genstarte for at få computeren til at virke igen .

Jeg ved ikke om det har noget at gøre med exe contra ARV filer -gode ikke for tekniske råd udbedes -vil nødig skrotte programmet da der ligger uhyggelig mange timers dataindtastningstimer som hører til det.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-07-06 10:15

ms-its:C:\WINDOWS\Help\misc.chm::/compatibility_tab_and_wizard.htm det KAN jo være dit program hører under dem der kan konverteres via ovennævnte

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 16-07-06 13:19

Hej

Lyder som et dos program, der skal du nok lave en .bat fil for at afvikle, skal nok søge under programering så, men til start prøv - start - alle programmer - tilbehør - guiden program - følg den.
Der er ikke meget dos i xp så du skal prøve dette, eller spørge i programering.

frostys say have a nice day

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 16-07-06 13:22

Hej

Lyder som et dos program, der skal du nok lave en .bat fil for at afvikle, skal nok søge under programering så, men til start prøv - start - alle programmer - tilbehør - guiden program - følg den.
Der er ikke meget dos i xp så du skal prøve dette, eller spørge i programering.

frostys say have a nice day

Kommentar
Fra : dk

Dato : 16-07-06 15:47

Hejsa

på mit homesoft "spil og vind" ligge disse 3 filer
Setup.arv
Setup.exe
Setupmn.arv

du skal kører setup.exe (den der hedder program)
setup.exe åbner selv *.arv filerne

Kommentar
Fra : xou

Dato : 16-07-06 16:22

højre klik på den før omtalte exe fil vælg EGENSKABER
under kompatiblitet vælge
som win95
evt 256 farve - ok

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-07-06 16:26

hmm ser mit link ikke satte sig - men det kan jo kopieres op i adresselinjen

dk - det fremgår da tydeligt netop der

Kommentar
Fra : lham

Dato : 16-07-06 16:28

Til dk. og xou fint nok fint nok men exe filen bliver ikke vist på min Win xp maskine kun Win 2000 maskinen hvis jeg havde exe filen på XP tror jeg også problemet var løst

Kommentar
Fra : lham

Dato : 17-07-06 05:29

miritdk jeg har prøvet at kopiere dit "link" op i addressefeltet og enter det vil den ikke for mig at se ligner det nu heller ikke et link som de plejer at se ud -hvordan får jeg liv i det

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-07-06 12:05

så kopierer jeg det lige ind til dig:

Citat
Køre ældre programmer under XOX
De fleste programmer kører korrekt under XOX. Undtagelserne er visse ældre spil og andre programmer, der er skrevet specielt til en tidligere version af Windows. Når du vil køre dit program under XOX, skal du prøve følgende:

Kør guiden Programkompatibilitet. Du kan også indstille egenskaberne for kompatibilitet manuelt.
Opdater program, drivere eller hardware.
Disse indstillinger er beskrevet detaljeret nedenfor.

Guiden Programkompatibilitet
Denne guide giver dig besked på at teste dit program i forskellige tilstande (miljøer) og med forskellige indstillinger. Hvis programmet f.eks. oprindeligt blev designet til at køre under Windows 95, skal du indstille kompatibilitetsfunktionen til Windows 95 og prøve at køre programmet igen. Hvis det lykkes, starter programmet i denne tilstand hver gang. Guiden giver også mulighed for at prøve forskellige indstillinger, f.eks. skift af displayet til 256 farver og en skærmopløsning på 640 x 480 pixel.

Hvis kompatibilitetsproblemer forhindrer dig i at installere et program på XOX, skal du køre guiden Programkompatibilitet på installationsfilen til programmet. Filen hedder måske Setup.exe eller lignende, og den findes sandsynligvis på installations-cd'en til programmet.

Sådan køres guiden Programkompatibilitet

Start guiden Programkompatibilitet.
Følg vejledningen i guiden.
Bemærk!

Du starter guiden Programkompatibilitet ved at klikke på Start, klikke på Hjælp og support, klikke på Søg efter kompatibel hardware og software til XOX og derefter klikke på Guiden Programkompatibilitet under Se også i navigationsruden.
Indstille egenskaberne for kompatibilitet manuelt
Som alternativ til at køre guiden Programkompatibilitet kan du indstille egenskaberne for kompatibilitet for et program manuelt. Indstillingerne er de samme som valgmulighederne i guiden Programkompatibilitet.

Sådan indstilles egenskaberne for kompatibilitet for et program manuelt

Højreklik på programikonet på skrivebordet eller genvejen i menuen Start for det program, du vil køre, og klik derefter på Egenskaber.
Klik på fanen Kompatibilitet, og ret kompatibilitetsindstillingerne for programmet.
Bemærk!

Fanen Kompatibilitet er kun tilgængelig for programmer, der er installeret på din harddisk. Selvom du kan køre guiden Programkompatibilitet på programmer eller installationsfiler på en cd-rom eller diskette, bevares dine indstillinger ikke, når du lukker programmet.
Hvis du vil have yderligere oplysninger om en indstilling under fanen Kompatibilitet, skal du højreklikke på indstillingen og derefter klikke på Hvad er det?
Opdatere dit program eller dine drivere
Hvis dit program ikke kører korrekt efter test med guiden Programkompatibilitet, skal du søge på World Wide Web efter opdateringer eller andre rettelser på følgende måde:

Søg efter en opdatering på webstedet til producenten af programmet.
Søg på Windows Update for at se, om der findes en rettelse til programmet. Klik på Startside på menulinjen i Hjælp og support, og klik derefter på Windows Update i den højre rude.
Hvis programmet er et spil, der anvender DirectX, skal du kontrollere, at du anvender den nyeste version af DirectX. Søg også på webstedet til producenten af dit skærmkort eller lydkort for at se, om der findes nyere drivere til dem.

Kommentar
Fra : aaron

Dato : 19-07-06 23:15

Dit spørgsmål er faktisk besvaret af dk og xou.
Hvis du ikke får vist setup.EXE men kun setup på din XP-maskine, er det sikkert fordi maskinen er sat til at skjule filtypenavne på kendte filtyper.

Det kan ændres flere steder f.eks. her:
Start Stifinder og klik på Funktioner i menulinien. Klik på Mappeindstillinger og klik på fanen Vis.
Fjern fluebenet i Skjul filtypenavne for kendte filtyper. Klik Anvend og OK.

Du skulle også gerne kunne starte installationen ved at klikke på setup (ikke setup.ARV) selvom du ikke ændrer på noget som beskrevet ovenfor.

//aaron

Kommentar
Fra : lham

Dato : 20-07-06 10:43

aaron
Tak for tippet fik fjernet de skjulte filtypenavne hvilket resulterede i at den fil der før hed setup nu hedder setup.exe det hjælper dog ikke at klikke på den ,jeg prøvede igen på den store arv fil videre over netsøgning osv 15 min efter var programmet installeret-og jeg kunne læse data ind-herrens veje er urandsagelige jeg aner i hvert fald ikke hvad der foregik det kvarter mellem min pc og cyberspace-nå fint nok lige indtil jeg havde haft maskinen slukket-så lukker programmet op med et skærmbillede der ikke kan bruges og pc låser samtidig og kræver genstart.I manualen ser jeg at programmet er optimeret til 600x800 Genstarter Pc indstiller til 600x800 og så kører det og jeg kan sågar indstille til fuld opløsning igen [B]men alle mine ikoner på skrivebordet er jo væltet rundt ved den der 600x800 indstilling hvordan undgår jeg det [/B]-jeg er ikke interreseret i at køre 600x800 for alle mine programmer

Annuller spørgsmålet
Fra : lham

Dato : 22-01-07 07:31

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål