/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Nero 7 hvad kan den?
Fra : o.v.n.
Vist : 1048 gange
100 point
Dato : 15-07-06 20:15

Hej jeg får nyheds og tilbuds breve fra Nero, og har fået tilbud om at opgradere min Nero 5.5.3.0.
spørgsmålet er til jer der har Nero 7, kan den noget der gør den uundværlig, prisen er 358 kr. kan min gamle PC 697MHz 576MB RAM i det hele taget trække programmet

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 15-07-06 20:21

Den kan brænde CD-er og DVD-er, og kopiere begge medier.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 15-07-06 23:31

Smartere design, og kan brænde DVD hvis du har sådan en brænder.
Sikkert også mere driftsikker og genkender flere nyere drev.
Desuden har den et program der hedder nero home, der kan organisere din musik og film, så du kan sortere dem i katogorier.
Men køre det problemfrit nu, ser jeg ikke nogen grund til at skifte.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-07-06 23:43

Jeg har DVD brænder og den nægter Nero 5 at bruge, derfor bruger jeg CDBurnerXP som er et gratis brænder program, jeg købte desværre en brænder hvor pakken havde været åbnet, opdagede det først da jeg var kommet hjem, at den medfølgende Nero 6 CD var væk, tak for dit indlæg pallebhansen, det er netop de ekstra ting i Nero 7 jeg gerne vil have beskrevet

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 100 point
Dato : 16-07-06 00:30

Ja, men Nero 5 havde vel heller ikke DVD-understøttelse. Ellers bør du have muligheden for at vælge DVD oppe i højre hjørne, og så burde den kunne klare DVD.
Men til Nero 5 skal man have en hel masse tilføjelsesprogrammer, for at kunne det hele. Det har den fulde version af Nero 7(Nero 7 premium) som jeg har.
Køb den eller hent den på nettet som mange har gjort, men det er ikke lovligt, selvfølgeligt.
Jeg kan da helt klart anbefale Nero 7, og i det hele taget Nero, jeg bruger ikke andet, dog sjældent bruger jeg andre, men kun hvis Nero tager for lang tid til recodning. Så har jeg feks. brugt "clone DVD."
Recoding er når man vil kopiere en DVD der fylder mere en hvad der kan være på en enkeltsidet DVD (4,4GB), så kan man fjerne specielle lydspor, trailers eller/og polske norske svenske undertekster, og så komprimere resten. Det klarer Nero fint, så det næsten ikke ses på den færdige kopi-DVD.
Det er nok det smarteste brænderprogram der findes, dog er det lidt træls, hvis man har recodet en dvd, og brænderen melder fejl (Dårlig dvd-skive eller brænder for hurtigt), at man ikke kan vælge at brænde på en anden skive) Dog kan man selvfølgelig vælge hvor mange kopier man vil have i indstillingerne før brænding, og her vælger jeg fremover feks.3, så kan jeg bare annulere hvis første brænding gik ok.
Altså jeg har haft lidt bøvl med fejlbrændinger (Kalibreringsfejl), men det er nok ikke neros fejl, da de andre programmer har lavet det samme.
nero home bruger jeg sjældent, da min comp. er lidt gammel og hænger lidt, men det er et program som sikkert er fint nok, da det også kan bruges hvis man har et tv-kort indbygget, da det også kan noget med optagelse af tv-programmer.
Det siges at det er klogt at afinstallere sin gl. Nero før installationen af Nero 7.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : tezt

Dato : 16-07-06 09:48

jævnligt på qxl til kr 149,-

NERO 7 Premium OEM inkl. DK sprog

Den nye Nero 7 Premium inkl. dansk sprogpakke er en revolutionerende totalløsning til multimedie.

Nero 7 tilbyder meget mere end bare brænding af medier - du kan nu producere, brænde, sikre, redigere, kombinere og dele dine multimedie data.

Nero 7 Premium er opdelt i 5 medie kategorier:

- LYD
- VIDEO
- FOTO
- DATA
- TV

AUDIO:

Kopier LP plader, RIP audiofiler, sammensæt og brænd dine egne musik eller MP3 medier - og print CD/DVD cover med opdateret playlist.

VIDEO:

Kopier eller b rænd dine DVD film. Gem DVD film på CD medier og bevar 5.1 surround sound. Producér DVD film med animerede menusystemer og effekter.

FOTO:

Opret flotte billedserier med effekter og lyd eller sikkerhedskopier dine digitale fotos på CD/DVD.

DATA:

Sikkerhedskopier eller arkivér dine værdifulde data og dokumenter til CD/DVD. TV: Lav dit eget multimedie show med billeder, video og musik til din CD/DVD afspiller.

Nero 7 Premium leveres med gyldig serienummer - lige til at registrere.

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-07-06 14:10

Tak for svaret pallebhansen. Det var en beskrivelse af Nero, som den du gav jeg efterlyste, jeg har ikke købt endnu, overvejer om jeg skulle prøve på auktion, det har jeg aldrig forsøgt

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 17-07-06 14:20

qxl.dk er god nok at købe på, da man også kan se hvad købere mener om sælger ved alle de handler han har lavet.
Min kammerat har købt rigtig mange ting der inde.
VH Palle Hansen