/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Mikrofon boost?!
Fra : ME.alexander
Vist : 538 gange
100 point
Dato : 14-07-06 12:30

Hey, jeg er lige kommet hjem fra sydfrankrig, og der købte jeg et par trådløse høretelefoner, og så en mikrofon til at have på bordet. Problemet er bare, at når mikrofonen står på bordet ka man ikke høre hvad jeg siger. Jeg sidder lige nu med den på maven () for at folk skal kunne høre mig. Når jeg prøver at finde ud af hvor jeg slår mikrofon boost til, ka jeg sq ik finde det.

Så jeg spørger, hvor fanden ka jeg få slået mikrofon boost til?!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-07-06 12:52

Kan du ik' bare skrue op for lyden i :

Start->Tilbehør->Media->Lydindstillinger ..vælg menuen 'Indstillinger' og sætte flueben ved 'Avancerede indstillinger' og skrue op ved at flytte 'skyderen' til tops?

I menuen 'Indstillinger' under punktet 'Egenskaber' skal der selvfølgelig også være flueben ved: Microfon.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ME.alexander

Dato : 14-07-06 13:05

ka jeg ikke, nej :/

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-07-06 13:33

indstillinger for lydstyrke.. under mikrofon står der avanceret - hjælper det dig at sætte hak i mikrofonforstærkning ???? (og du har husket at der ikke skal flue i mikrofon ikke ??

Kommentar
Fra : ME.alexander

Dato : 14-07-06 13:36

skal der ikke flueben i mikrofon -.-? men i hvert fald, står der kun "1 monitoring".

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-07-06 13:38

1 monitoring ??? hvor filan står det - hører der et softwareprogram til ????

Kommentar
Fra : ME.alexander

Dato : 14-07-06 13:41

ehm, om der hører softwareprogram til mikrofonen? Nej.

1 monitoring, er det klammeste man kan sætte flueben i :P! Det gør så du hører din egen stemme XD

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-07-06 13:42

hmm 1 monitoring er måske lig 1 mikrofonforstærkning ???

eneste sted der skal flue i er under egenskaber - hvis du da ikke har en " sjov" pc

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-07-06 13:44

og - husk der skal være prik i afspilning.

ps - ikke altid det værste - kommer an på så meget

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-07-06 15:59

man skal vist være meget opmærksom når man køber i udlandet - står det noget om kombatibilitet i vejledning eller på æsken ???

Kan du finde noget på nettet om mærket måske ???

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-07-06 18:45

Jeg har aldrig hørt om; "1 monitoring", "2 monitoring". el. "3 monitoring"

Taler du om 3. parts software eller microfon forstærkning i Windows ?

..ellers må det blive :

Start->Kontrolpanel->Lyde og Lydenheder ... og fanen 'Stemme'

I 'Top' med den dersens 'skyder' der

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ME.alexander

Dato : 15-07-06 00:53

maaaate, hvilke skydere?!

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 100 point
Dato : 15-07-06 06:11

Samme sted (..under: 'Stemme') kan du teste din lydhardware og indstille/kalibrere microfonlydstyrke ved at trykke [Test hardware...]

En 'skyder' er grafisk gengivelse af et skydepotentiometer. En sådan findes som sagt for microfonen i Lydindstillinger, samt i Lyde og lydenheder (fanen 'Lydenheder'->Indspilning af lyd->[Lydstyrke...] og i fanen 'Stemme'->Indspilning af stemme->[Lydstyrke] og under [Test hardware] ), så der skulle være nok at ta' af

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ME.alexander

Dato : 15-07-06 10:17

de er selvfølgelig sat i top allesammen min ven ;)! Det eneste jeg behøver er mikrofon boost, men tror ikke at mit lydkort understøtter det :-/

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-07-06 12:06

Alternativet er at du investerer i en microfon med større effekt, således at du ikke behøver helt så megen forstærkning/boost eller en decideret microfonforstærker du indskyder mellem microfon og computer, men det er nok en lidt for 'kostbar' løsning i forhold til at udskifte microfonen med en anden?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-07-06 12:10

Ps. Du har nok ret i at det skal være noget din hardware understøtter (...det gør min ikke):

http://www.marratech.com/userman/pro/app_audio_boost.html

Jeg har en alm. Creative mic. som fulgte med mit WebCam.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-07-06 12:14

Sikke noget forbandet sludder

...gu' gør den da så

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : ME.alexander

Dato : 23-09-06 10:34

Tak for svaret molokyle.