/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Ændre psd filer til jpg. el ??
Fra : Innocent
Vist : 1008 gange
500 point
Dato : 12-07-06 12:20

Da jeg via windows XP og gratis Photoshop ikke kan modtage psd filer vil jeg bede afsenderen om at ændre formatet. Hvordan gør han det? (gerne på engelsk).
Jeg har kæmpet en heroisk kamp for at få disse arkitekttegninger ind på min bærbare, først via Autocad og ser MINE muligheder som udtømte, med mindre jeg anskaffer et eller andet dyrt Photoshopprogram, og jeg ville sikkert vælge et forkert.

Med deprimeret hilsen
Innocent

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 12-07-06 12:35

Hej, du kan enten selv bruge Irfanview, der er gratis, eller bede ham om at bruge det til at ændre formatet til f.eks jpg.

http://www.irfanview.com/

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 12-07-06 12:40

Jeg undrer mig lidt over hvorfor du ikke kan modtage PSD-filer?
Det er vel bare et spørgsmål om at downloade Acrobat Reader, det kan gøres et hav af steder på nettet ganske gratis. Hilsen AJ

Kommentar
Fra : Innocent

Dato : 12-07-06 12:56

Jeg har Adobe Reader 7.0 men Windows oplyser: Ukendt filformat.
Filen modtages via Web Mail.

Hilsen I

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 12-07-06 13:02

Hej, Acrobat Reader understøtter ikke PSD formatet da det jo er Adobe der laver både Photoshop og Acrobat Reader... Logisk ikke?

Men du kan åbne PSD filen med IrfanView og gemme den som jpg. Hvis du vil have fat i et decideret konverteringsprogram må du til lommen og købe f.eks Image2PDF fra VeryPdf:

http://www.verypdf.com/tif2pdf/tif2pdf.htm

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 12-07-06 13:17

Sorry, min fejl. Jeg lagde ikke mærke til at der stod PSD læste som PDF. Hvor dum kan man være?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-07-06 15:04

her ligger den et par wievers: http://www.softwaredepo.com/imageviewer.html - advanced image wiever og aidsoid - sidste kan også konvertere fra psd (gratis)

2jpeg kan konvertere fra psd til næsten hvad som helst - http://www.download.dk/index.asp?Kat=multimedie&subkat=billedbehandling&prog=1962 (hvis den ikke er gratis - der står intet - så er der i hvertfald en trialversion et eller andet sted)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-07-06 15:06

http://batch.fcoder.com/2jpeg/ 2jpeg ligger som demoversion her

Kommentar
Fra : linux-man

Dato : 12-07-06 16:23

Og hvis du endelig skal konvertere væk fra PSD-formatet er det nok bedst at vælge PNG.

Gif og Jpg forvrænger kvaliteten, i hvert fald ved store størrelser.

Kommentar
Fra : Innocent

Dato : 12-07-06 17:40

Til Lawett Fik godt nok halet irfan ned (for 10 dage), men de vl ha' "store penge" for plug ins.

Til Mirit Det ene program forlangte XP proff, og jeg har kun home. Det andet kunne levere
alle andre filer bare ikke pdf.

Ender sikkert med at bede om fotokopier sendt pr mail, enten som forvrængede eller som puslespil.

Jeg afviser ikke, at mine evner er mangelfulde........

Til Linuxmanden Kan PNG læses af Photoshop starter edition. Det kunne være, at jeg skulle skifte til LINUX, jeg er dødtræt af Microsofts råbekor, der forsøger at overdøve hinanden med de samme produkter.

Hilsen Innocent

Kommentar
Fra : dk

Dato : 12-07-06 19:17

Hejsa
forstår ikke lige helt når du skriver "kan ikke modtage psd filer"
hvad mener du med det ??

får du fejl i dit mail program eller kan du ikke åbne filerne ??

ifg. adobe ja så kan Photoshop starter edition åbne div. billed formater incl. psd
http://www.adobe.com/products/photoshopalbum/pdfs/psase3_help.pdf

så når du forsøger at åbne psd filerne hvilken fejl får du ??

ellers prøv at højreklikk på filerne og vælg "åbn med" og vælg Photoshop starter edition

Kommentar
Fra : linux-man

Dato : 12-07-06 19:22

Innocent > Ja, starter edition skulle gerne kunne læse PNG også. Selv det gratis IrfanView kan klare den...

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 12-07-06 22:26

Hej, mystisk for jeg har ingen problemer med at læse psd med min version af IrfanView (3.75 opdateret til 3.95). Jeg har prøvet med denne:

http://www.spacetelescope.org/projects/fits_liberator/datasets/ngc6881/ngc6881_composite.zip

og kunne åbne den psd fil der er zippet og gemme den som jpg.

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : Innocent

Dato : 17-07-06 09:39

Tak til alle.
Fik løst problemet ved en henvendelse til Auto Cad, der anbefalede at jeg installerede truevew dwg, og dette program installerede af sig selv de filer som jeg manglede, hvilket bevirkede, at jeres venlige svar gav mig problemer.
Nu strømmer de oprindelige de oprindelige dwg filer ind på min pc.
Da jeg derfor med min bedste vilje ikke kan vurdere svarenes kvalitet, giver jeg point til det svar som ikke "stjal" min tid. Bedes tillige set i lyset af min modvilje mod tidligere mobning.

Venlg hilsen Innocent

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-07-06 11:57

da du selv har fundet svaret kan du annullere netop pga det

Annuller spørgsmålet
Fra : Innocent

Dato : 18-07-06 00:35

Jeg fandt den perfekte løsning andetsteds. Auto Desk.

Tak til alle for hjælpsomheden'

Hilsen Innocent.