/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Undervisning / Spørgsmål
10  Balcanard 580
dansk tysk -tysk dansk online
Fra : lham
Vist : 4073 gange
50 point
Dato : 07-07-06 07:11

Så i går et tip med eng dansk -dansk eng som virkelig virker -et tilsvarede dank tysk-tysk dansk ønskes

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 07-07-06 07:33

Den eneste, jeg kender, som er nogenlunde er:
http://dictionaries.travlang.com/DanishGerman/
http://dictionaries.travlang.com/GermanDanish/

Jeg bruger også selv den anden dansk/engelsk,
selv om det tydeligvis blot er et rip fra Gyldendal's CD-ROM,
og derfor en slags online piratkopi.
Du får i hvertfald nøjagtig de samme oversættelser, som på CD'en

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 07-07-06 07:46
Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 07-07-06 08:11

qfha> Jeg prøvede lige, da den ser rimelig ud.
Men desværre 9 ud af 10 ord kan den ikke oversætte fra dansk til tysk

F.eks.:
Slidt
Brugt
Genbrug
Affald
Sæk
Mærkelig
Ukrudt

I hvertfald har den svært ved bøjninger:
F.eks.:
Støvle>Støvler
Tand>Tænder

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 07-07-06 08:12

Glemte at sige at resultatet er det samme med Travlang.com

Kommentar
Fra : oz1eqp

Dato : 07-07-06 11:10

Har du prøvet Babel Fish på http://world.altavista.com
oz1eqp

Kommentar
Fra : oz1eqp

Dato : 07-07-06 11:16

nej,undskyld.
Jeg sov i timen,kan ikke oversætte fra tysk til dansk.
oz1eqp

Kommentar
Fra : lham

Dato : 07-07-06 12:21

GFHA spændende "multioversætter"-men ikke helt skarp nok heller ikke Carsten GPs forslag-så jeg lader ? stå åbent

Kommentar
Fra : Moggi

Dato : 08-07-06 01:00

Lige en kommentar til CarstenGP's udsagn, selv om hverken udsagn eller kommentar har med spørgsmålet at gøre:

Citat
Jeg bruger også selv den anden dansk/engelsk,
selv om det tydeligvis blot er et rip fra Gyldendal's CD-ROM,
og derfor en slags online piratkopi.

Det er Roskilde Universitet der står bag siden - http://danish.nigilist.ru/cgi-bin/nph-dict.cgi - så jeg tvivler på at det
[CITAT][blot er et rip fra Gyldendal's CD-ROM,
og derfor en slags online piratkopi./CITAT]

Mvh.

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 08-07-06 11:23

Moggi> Jeg kan jo kun sige at uanset hvad man søger på på CD-rom vs. siden, så får man ordret det samme respons om man bruger siden eller CD'en.

Slår du nigilist.ru op får du IP: 217.172.19.71
Slår du den op får du:

http://kortlink.dk/2ufq

Så med mindre Roskilede Uni ligger i rusland, så ved jeg sgu ikke.
Og jeg tror heller ikke at Gyldendal (med mindre de er uvidende) lader deres CD ligge frit tilgængelig på nettet.