/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
WMF m. gennemsigtig baggrund?
Fra : Ammitz
Vist : 674 gange
100 point
Dato : 06-07-06 11:29

Jeg har en del færdige tegninger liggende, - og de ligger som WMF-filer med gennemsigtig baggrund. Hvilket program kan jeg bruge til at lave sådnne filer fra egne illustrationer?
Jeg har forsøgt, - når jeg har tegnet i Illustrator, - at gemme som WMF, - men desværre, - når jeg så vil anvende disse illustrationer, - er de på hvid baggrund, selvom de oprindeligt er lavet på gennemsigtig baggrund.
Hvad gør jeg galt når jeg gemmer?
Sakal jeg evt. bruge et andet program at gemme i?

Ammitz

Kommentar
Fra : Addicted_to_antrax

Dato : 06-07-06 14:42

Er det til cs sprays?
i såflad kan du downloade et program der hedder HL tag converter :P ved ikk hvad du elers mener...

ata..

Kommentar
Fra : Addicted_to_antrax

Dato : 06-07-06 14:43

Er det til cs sprays?
i såfald kan du downloade et program der hedder HL tag converter :P ved ikk hvad du elers mener...

ata..

Kommentar
Fra : Addicted_to_antrax

Dato : 06-07-06 14:44

undskyld dobbel post... troede jeg havde nået at stoppe den første..

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 06-07-06 15:29

Hm-m!
Ved ikke hvad cs sprays er????
Jeg tegner og anvender vignetter på fuldtonet bund, - derfor skal vignetterne være fritlagte.
Anvendes til print - bl.a. indbydelser og sange....
Ammitz

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-07-06 15:46

hvad med at hente dine wmf filer ind i f. eks. Photofiltre og redigere dem der.
Man afbryder transparans og laver transparens igen bagefter dog skal du så gemme som gif, men de kan bruges på samme måde som wmf i dokumenter

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-07-06 15:48

Du kan læse om og hente Phtofiltre her:
http://www.photofiltre.com/
dk sprogfil http://photofiltre.free.fr/utils/TranslationDA.zip

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 06-07-06 21:11

kan ikke bruge gif filer når der skal trykkes fra dem.
Jeg efterlyser kun hvordan man laver wmf filer med gennemsigtig baggrund.
Ikke alle mulige andre søgte løsninger.
Ammitz

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-07-06 21:17

Sorry!
Det var bare et forslag da wmf filer ud over ikke, at være et normalt redigeringsformat også er behæftet med visse sikkerheds risici idet der er såkaldte huller der gør formatet brugbart for hackere.
Jeg forstår for øvrigt ikke at du ikke kan bruge gif, men det må du om.

Kommentar
Fra : Addicted_to_antrax

Dato : 07-07-06 12:49

Cs sprays i Counter-strike :)
Men nok om det..
Har du photoshop?
Der kan du jo lave gennemsigtige baggrunde?