/ Forside/ Interesser / Fritid / Malerier / Spørgsmål
10  arne.jako.. 510
Motiv til stort maleri??
Fra : salacia
Vist : 1329 gange
100 point
Dato : 05-07-06 16:20

Hej
Jeg er ved at male et maleri over... Jeg vil skyde på at det er 100x70 cm.
Jeg har malet pladen med mørke farver, som baggrund (mørkelilla og mørkeblå).. og så er det bare lige med hvad jeg skal male ovenpå.. (jeg maler med akryl maling)

Jeg ER erfaren med at male, men jeg synes bare at jeg mangler lidt inspiration til det store maleri.

Jeg ved at jeg ikke skal male små detaljer på pladen.. det skal nærmere være mere tilfældie strøg med penslen.

Jeg maler helst abstrakt og maler surrealistiske malerier, men til det store maleri vil jeg helst have det så enkelt som muligt..

Nå, men det jeg leder efter, er inspiration til mit projekt :) Giv gerne links til websites, hvor man kan se billeder af store malerier...
Og/eller giv tips til hvad jeg kan male.

Mange tak på forhånd :)

Ps: Bare kom med et eller andet forslag - jeg bliver glad for alle forslag:)

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-07-06 16:39

Sæt dig ned og vent til ånden kommer over dig.

Kommentar
Fra : 1stanley1

Dato : 05-07-06 16:52

Op på cyklen og ud i naturen, ta' din sketchblok med og the, kaffe, sodavand.

Læg dig i det høje græs og bare se på himlen og skyerne. I ørerne har du Viben og alle de andre fugle og frøer. På et tidspunkt tager du en skraber, men vågner efter et kvarter, af en myre der
udforsker din næse, det friske græs dufter også dejligt...
-og nu er du klar til de første skitser, der senere vil blive en perfekt skildring af naturen, hvor du har fjernet alt det uvæsentlige og koncentreret dig om det der tæller.

Naturen.

God fornøjelse

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 05-07-06 16:56

Jeg ved at det lyder helt åndssvagt...men nu siger jeg det altså alligevel:
Mal noget rigtig grimt og provokerende, f.eks. en stor tissemand! Der er jo ikke noget galt med en tissemand, men for mange virker det grimt og stødende og provokerende at male sådan noget på sit lærred. Så når DET er gjort, plejer det at gå stærkt med at male ovenpå for at få det grimme motiv dækket.
Jeg fik rådet engang af en professionel kunstmaler, som brugte det selv, når han var gået i stå med et billede. Efterfølgende har jeg hørt flere malere fortælle, at de gør det samme.
Fidusen er, at der kan komme nogle nye billeder og tanker op i ens indre, når man maler noget, man SLET ikke har lyst til at se på.
Så mit råd er: Mal noget helt hæsligt, - og se så hvad der sker!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-07-06 17:39

med de baggrundsfarver du har synes jeg det skal være bobler og fiks (lignende) - planter og foran det hele en turkis fantasikolobri med lang hale a la en eller anden fisk (fantasi)

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 05-07-06 19:02

her er billeder: www.kunstner.net, og du har mulighed for at lægge nogle ikke for store ind, inden det begynder at koste lidt.

Her er min egen side: www.rosmon.dk. Lige nu arbejder jeg med ikke firkantede malerier. du kan se 2 af dem på KS 06 i Thistrup, ellers kan du se nogle i Danske Bank i Thisted. Helt aktuelt er jeg i gang med en vaffelis der er ca 140 X 100.

Blomster i Kingsize, sammen med andre rumdannende elementer, er også en god ting. Hvis du sender nogle billeder af det du plejer at arbejde med, vil jeg se på det, og give et par mere personlige råd. Evt, et billede af det du har gang i.

Mvh
A.C.Rosmon
a.c@rosmon.dk

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-07-06 20:14

bobler og fiks (lignende) jaja staverollatoren var vist blevet for varm

Kommentar
Fra : mallorca

Dato : 06-07-06 12:44

hejsa
Jeg maler også og mangler engang imellem inspiration men kig på denne side der er mange forskellige maleriere
http://www.grenes.dk/
hilsen karina

Kommentar
Fra : voldi

Dato : 25-08-06 08:38

Hej maler

Når jeg skal lave et billede, går jeg altid for mig selv. Sætter mig ALENE i naturen, eller i et rum i huset, med en kop kaffe eller et glas vin. Efter en halv dags tid eller et par timer kommer inspirationen som regel.
Det kræver selvfølgelig, at familien forstår og accepterer ens ønsker. Kunstnere er mærkelige og vi har altså brug for lidt fordybelse en gang i mellem. Prøv det.
Jeg har ikke forslag til dit motiv. Selv om jeg også maler abstrakt, synes jeg dine mørke farver lyder lidt dystre og uhyggelige, så det tør jeg ikke give et bud på.

Mvh

Voldi

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 25-08-06 09:03

Når du nu vil male det over, kan du jo starte med zinkhvid i et tyndt lag. Zinkhvid er delvis transperent i modsætning til titanhvid, der er den mest dækkende farve overhovedet vi har. Ved at bruge zinkhvid, vil det oprindelige slå igennem, men ved at give dig tid til at se, vil nye muligheder dukke op. Hvis du hellere vilbare ændre lidt, kan du male de partier op, som du vil ændre, med den farve du ønsker + titanhvid, og så i 2. omgang male med den endelige farve, så skal du bare se.

Benyt dig af, at flere mærker af akrylfarve, med symboler, viser hvor dækkende de er, og at der er mulighed for at lassere. Husk at bruge vand nok.