/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
Gratisovervågning af netsteder
Fra : jqb
Vist : 705 gange
100 point
Dato : 05-07-06 10:43

Hej

Er der nogen der kender til en god og gratis service til overvågning af bestemte søgeord på sider man selv bestemmer?

Det jeg ønsker er:

* muligheden for at indstille et søgefilter
* muligheden for selv at tilføje kilder der skal søges i
* at søgeresultatet kan leveres enten som e-mail eller som RSS-feed

Jeg kender http://gratisagenten.no ,men den har indtil videre næsten kun norske kilder. Det er ganske vist muligt at tilføje kilder, men det ville for det første være lettere hvis der fandtes en side med flere og mere spredte kilder, for det andet er det ikke helt klart hvor hurtigt de kilder man tilføjer virker og for det tredje er servicen primært beregnet til nyhedsmedier og fagtidsskrifter.

På forhånd tak.

/JQB

Accepteret svar
Fra : JensT

Modtaget 100 point
Dato : 05-07-06 11:51

Hvad ønsker du som resultat af dine søgninger..

Lister eller e-mail

Googles Site søgning er ganske god og kan indbygges i et eget websted.
Du kan så opbygge det selv.

Anden mulighed - her er personlig brug gratis: http://www.awasu.com/products.php

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 05-07-06 11:58

Ups det kan være at awasu er begrænset til bestemte typer sites..
Men der er noget med nogle plugins man kan anvende.

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 05-07-06 12:01

Disse er ikke specielt dyre:
http://www.newprosoft.com/

Kommentar
Fra : jqb

Dato : 05-07-06 12:46

Hej Jens

Tak for dine svar.

Jeg ved ikke hvad du mener med "Google site". Jeg gætter på at det er en særlig Googlefunktion som jeg ikke kender og heller ikke kan finde, så kan du give mig et link?

Jeg skal ikke udelukke at Awasu kan bruges til mit formål, men det er så vidt jeg kan se en rss-læser som man selv skal konfigurere fra bunden. For det andet er dt er særskilt program man skal downloade. Som sådan er det ret meget overkill i forhold til det jeg leder efter.

Det samme er Newprosoft. Det jeg leder efter er til ganske privat underholdning; og derfor leder jeg kun efter en gratis service.

Jeg har nok ikke været klar nok i mit spørgsmål. Det jeg ønsker, er en onlineservice man kan indstille til løbende at søge i sine nyhedskilder efter nogle søgeord man selv bestemmer. Resultatet skal være at jeg får besked hver gang der dukker en forekomst op. Det skal helst være muligt at få resultatet som e-mail, som RSS-feed til min RSS-læser og til min hjemmeside.

Jeg nævnte http://gratisagenten.no - den er tæt på at være perfekt, men der er to større problemer:

* Den har ikke særlig mange kilder, og langt de fleste er norske
* Man kan selv tilføje kilder, men ikke alle typer hjemmesider; kun nyhedsmedier mv.

Og to mindre problemer:

* Der er en begrænsning på hvor mange hits en agent må have pr. dag. Det regner jeg ikke med er et problem, men det ville være rart at være foruden den begrænsning.
* Jeg kan ikke få RSS-feedet til at dukke op på min hjemmeside, men det er nok bare mig der har nosset i det.

Du får mine point medmindre der er én der kan give mig et helt perfekt link.

/JQB

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 05-07-06 12:53

Klik på avancered søgning i google...

der kan vælges domæne..

det link der søges med ser for eksempel således ud:
http://www.google.dk/search?as_q=&num=10&hl=da&btnG=Google-s%C3%B8gning&as_epq=&as_oq=test+fejl&as_eq=&lr=&as_ft=i&as_filetype=&as_qdr=all&as_occt=any&as_dt=i&as_sitesearch=www.diskhelp.dk&as_rights=

deraf kan du se at man kan opbygge en søgeurl med &as_sitesearch=www.domæne.com

Man kan så lave en tabel og en sidegemme funktion i en egen webside, der gennemløber sådanne søgninger... Der er ikke nemt, men heller ikke sindsygt svært. - Jeg vill dog nok købe en sag til 3-600 kr i stedet.

Godkendelse af svar
Fra : jqb

Dato : 13-07-06 15:26

Tak for svaret JensT.