/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
Kvist
Fra : jacoblauvring
Vist : 660 gange
100 point
Dato : 04-07-06 12:35

Hej
Jeg har et hus med et gammelt badeværelse på 1. sal. Jeg skal til at rive hele badeværelset ned og så lave et nyt. I den forbindelse vil jeg gerne have bygget en kvist, da badeværelset er med skråvægge.
Kvisten skal være ca. 2½ meter lang, dvs. hele badeværelsets længde, så jeg skal nok igennem 3-4 spær.
Vinduet, som skal være ca. en meter bredt, det skaffer jeg selv, derudover, hvis der evt. skal tagsten på taget af kvisten, så har jeg også selv nogle liggende, så det bliver magen til de andre på huset, men måske skal det hele være i blik i stedet.
Er der nogen der tør give et bud på hvad sådan en kvist kommer til at koste hvis man skal have en tømrer til at lave det? Jeg regner med at lave alt det indvendige selv og jeg får også selv sendt nogle tegninger til kommunen og får den godkendt.
Tror i overhovedet det er muligt at få nogen til at komme og lave det inden for den næste måneds tid?
Mvh
Jacob Lauvring

Accepteret svar
Fra : mariafrederiksen

Modtaget 50 point
Dato : 04-07-06 20:51

Nej til at få det lavet inden for den næste månedstid - og dog. Prøv at ringe rundt.
Du kunne købe en færdig kvist, men kan du ikke selv beregne udvekslingen på spærrene, så hjælper det jo ikke meget.
En kvist ligger i ca 25.000 kr + moms

Kommentar
Fra : pennerup

Dato : 23-10-06 18:50

Hej Jacob.

Husk lige at få lavet en beregning på vekslerne, da du spæner temlig langt med 2,5 m vedr. tagbeklædning er tagets hældning på kvisten den afgørende faktor.

Jeg tipper på 40 til 50 kilo.