/ Forside/ Teknologi / Hardware / Server / Spørgsmål
10  Uffe29 470
FTP SERVER PÅ Port 3000
Fra : RLT
Vist : 605 gange
100 point
Dato : 04-07-06 09:58

Kan nogen hjlælpe med hvorden man får en FTP server til at køre på anden port end 21 bruger en hardware lan server når man prøver at logge ind med en client er den lang tid om at liste og melder derefter fejl så man ikke kan se de mapper der skulle være der der er lavet NAT routing til serveren

Rene

Kommentar
Fra : dk

Dato : 04-07-06 10:47

Hejsa

åbn port 3000 i Router, lav så en forward af port 3000 til ip adressen på din ftp-server

Protocol Source TCP Port 3000
Destination Host IP Address xxx.xxx.xxx.xxx <-- ip på din ftp server
Destination Port(s) 21

udefra så ftp://www.ditdomæne.xxx:3000
indefra (lokalt) navn ell. ip på din ftp (f.eks ftp://ftpserver/mappenavn

du kan også tilføje som "tilføj netværksdrev"

Kommentar
Fra : RLT

Dato : 04-07-06 21:31

Virker stadig ikke har en server på port 21 også så skal alså have 2

Kommentar
Fra : dk

Dato : 05-07-06 09:09

prøv lige at tjek din forward igen

kan du få fat i den ved http://hvad_den_nu_hedder/ eller via ipadressen ?
husk den skal have fast ip adresse og ikke tildelt via DHCP

har du den i samme gruppe/domain som Clienterne ??
når det er på plads skulle kunne få fat i den på ftp://hvad_den_nu_hedder

jeg har selv 2 ftp kørende på denne måde, ved at nr. 2 kan tilgås udefra

ftp://mitdomæne.dk:3000
og indefra kan jeg tilføje som drev ell. tilgå via netværkssteder

min 2. ftp kører også på port 21 som kaldes udefra ved at sætte port nr. efter .dk(:3000)
husk den sidste / ikke skal være med

Kommentar
Fra : RLT

Dato : 05-07-06 09:37

Det er fint men "alle" 2 tilgås udefra og ikke kun den på port 21 det er der det sværer ligger kan got se dem lokalt og de kan også tilgås udefra men den på port 3000 kan ikke liste

Rene

Kommentar
Fra : dk

Dato : 05-07-06 09:53

enten skriver du forkert ftp adr. eller også har du ikke fået lavet din forward korrekt

din 2. ftp server skal du lade kører på port 21, det er kun i router du skal lave en forward til den.

som her
Protocol Source TCP Port 3000
Destination Host IP Address xxx.xxx.xxx.xxx <-- ip på din 2. ftp server
Destination Port(s) 21

har du fået åbnet den 2. ftp så den tillader adgang ?? oprettet brugere mv.