/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Konvertere AVI til JPG/BMP
Fra : Linda_Jacobsen
Vist : 1105 gange
100 point
Dato : 01-07-06 12:56

Hejsa.

Mit videokamera har en funktion der hedder Photo men når jeg gemmer det på computeren gemmes det som en avi fil. Hvordan får jeg konverteret det til en jpg-fil eller en bmp-fil?

Jeg er ikke en nørd men en dum blondine så gerne skåret ud i pap

vh. Linda

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-07-06 13:00

hvis du blot skal gemme enkelte billeder - altså ikke film - så kan du sende det i ms paint og vælge at gemme som bmp - jpeg osv

er det hvad du mener ??

Kommentar
Fra : Linda_Jacobsen

Dato : 01-07-06 13:04

Jeg kan ikke åbne avi-filen i paint - det var også min umiddelbare tanke "bare" at gøre det på den måde - men den skriver at paint ikke kan læse filen da det ikke er et bmp-format. Jeg højreklikker på avi-filen og siger åbn med - paint. Og det vil den så ikke

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-07-06 13:09

find en af konverterne der kan konvertere fra avi til jpeg her så

Kommentar
Fra : Linda_Jacobsen

Dato : 01-07-06 13:33

her hvor?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-07-06 13:48

ja det må du nok sige - prøver at indsætte igen - kandu skal ikke hugge linkene
http://www.download.dk/index.asp?Kat=multimedie&SubKat=filmredigering

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-07-06 17:13

avi filer er filmklip og ikke et billede, bruger du en forkert instilling på videokameraet? videre du har nogle avi filmklip som du gerne vil have gemt som faste billeder, brug Windows MovieMaker, du finder den ved at klikke på Start og Alle programmer under Tilbehør er moviemaker, åben den og klik på Opgaver, der vælger om du vil hente fra kameraet eller fra en mappe på computeren, øverst til venstre har du mulighed for Hent video der er en lille pil udfor som skal pege op, ellers klik på den og under klikker du på Importer video, hvis du har filen i en mappe, der skal du browse dig frem til mappen hvor du har dine avi filer, klik på filen du vil have billeder fra og klik på Importer, når du har importeret din avi fil, kan du afspille den i playeren til højre, under player skærmen en der en knap der ligner et fotoapperat, hver gang du klikker på den, tager du et JPEG billede og filmen bliver sat på pause, klik på Afspil knappen og tag et nyt billede o.s.v. o.s.v

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-07-06 17:16

Var det ikke skåret ud i pap jeg er desværre nødt til at gå nu, men kommer ind igen hen på aftenen, hvis der er mere du vil spørge om

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 01-07-06 17:18

Tak for linket miritdk

Linda, når du tænker jgp/bmp, så er det vel et stillbillede du vil have fra din video, eller ?

ikke lige det smarteste men du kan tage et kopi af din skærm, med tastaturknappen
'Prt Sc' / 'Print Screen' eller hvad den nu hedder på dit tastatur,
den sidder sikkert til højre for F12-tasten,
nu er der jo det at du så har et kopi af hele din skærm i udklipsholder,
så hvis du holder på 'Alt Gr' som sidder til højre for mellemrum,
så er det kun det aktive vindue(din video) , der bliver gemt i udklipsholder.
Nu åbenr du dit billedeprogram og vælger indsæt fra udklipsholder,
og "vuti" , du har et kopi af et øjebliksbillede fra din video.

Men dit videokamera, har måske funktionen i forvejen, måske har du bare overset det.
Hvilket Videokamera er det ?

Mvh. Jørgen

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 01-07-06 19:29

BMP...

Læg filmen over i MovieMaker.
Der kan du tage BILLEDER //SNAPSHOT af filmen, og gemme dem som du vil.

Men vær opmærksom på, det kan tage sin tid, og hente din film, over i MovieMaker.