/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Panda antivirus?
Fra : TEAS
Vist : 451 gange
50 point
Dato : 01-07-06 10:08

Er Panda antivirus et godt program?
Sløver det pcen?
Hvordan er det i forhold til gratis programmerne
og andre populære antivirus programmer.
mvh
Teas

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-07-06 10:24

TEAS - pandas online scanner er rigtig god men kan ikke erstatte et fast antivirusprogram. Hvilket antivirus man vælger er en smagssag i mine øjne - det er under alle omstændigheder altid nødvendigt at onlinescanne med en anden ind i mellem
I det store og hele vil jeg umiddelbart sige at panda er et udemærket program. Hvorvidt det sløver maskinen kommer nok lidt an på hvor stærk maskinen er i almindelighed.

Ellers er avast en rigtig god og gratis mulighed http://www.avast.com/eng/download-avast-home.html

du kan læse lidt om antivirus programmer her: http://www.spywarefri.dk/virusscannere.htm

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 01-07-06 10:30

Men jeg har fået en mail fra Panda (har ikke fået det før).
Der spørges om jeg er helt sikker på at min comp ikke er inficeret............
Den røg i junkmail, uden at åbne
Skal jeg snakke med Panda - så kalder jeg selv op.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-07-06 10:33

hmm e.c. - aldrig sket her - der har du været uheldig hvis du ikke har sagt ja til at modtage noget

Kommentar
Fra : TEAS

Dato : 01-07-06 10:39

Jeg har fået et tilbud på Panda og har brugt AVG i flere år.
Jeg online canner en gang om måneden.
Men hvis Avast eller AVG er gode nok er der ingen gund til
at bruge penge på et andet program
mvh
Teas

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 01-07-06 12:17

Jeg fik også pludselig det tilbud om onlinescanning fra Panda i min mailboks.
Tjekkede lige linket, det var til den officelle Pandaside.
Tilbuddet som er gratis, klarer mange virusinfiktioner, men kun betalingsprogrammet fjerner spyprogrammer mm.
Sagde ok til en onlinescanning, måtte sige udfylde navn mm, sagde ja til et activeX opjekt (Skal man normalt ikke gøre)hentede de 8 MB, og maskinen gik i gang.
Den fandt en del, men jeg lod den køre selv, og senere da jeg kom tilbage til maskinen, var Panda åbenbar lukket og væk?
Den kan ikke startes igen?
Såå det er ikke meget grin ved at skulle hente 8MB igen?
VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 50 point
Dato : 01-07-06 12:39

TEAS hvis du er tilfreds med avg - eller vil bruge avast - så synes jeg personligt du skulle gøre det og blæse på de kampagnetilbud der lokker. Ingen grund til at spilde penge på noget hvis gratisversionerne virker som de skal - og af og til overgår de såmænd ofte betalingsprogrammer.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 01-07-06 13:38

Panda er såmænd ok, men hvis jeg skulle købe et antivirus lige nu, blev det ikke det. Der findes, efter min mening, bedre alternativer. Ellers enig med miritdk. Hvis det du har virker, er der vel ingen grund til at ændre på det.

Godkendelse af svar
Fra : TEAS

Dato : 01-07-06 15:49

Tak for svaret miritdk.
Jeg er tilfreds med AVG og når der er flere muligheder for en online scanning
engang imellem bør det være nok.
Tak til alle der har deltaget i debatten.
mvh
Teas

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-07-06 16:00

selvtak

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 01-07-06 16:43

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-07-06 16:45

stl_s ... fortæl mig du sidder og nyder varmen med det glade ansigt

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 01-07-06 19:30

Ok - jeg har jo været inde på Pandasiden og scanne..............så måske derfor.
Kommer der en dag en ægte million dollars fra US får jeg den ikke - alt bliver smidt ud her.