/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Højere uddannelser / Spørgsmål
10  3773 570
Hjælp til statistik (SAS)
Fra : Wheelie
Vist : 597 gange
200 point
Dato : 29-06-06 18:09

Ja, det er desværrer langt tid siden jeg har haft noget med statistik programmet SAS at gøre, og det er lidt noget skidt, eftersom jeg skal have bearbejdet lidt data.....

Jeg har lavet nogle spørgeskemaundersøgelser, hvor spørgsmålene er to-delte som fx.
1.hvor tilfreds er du med en given faktor
2. Hvor vigtig er denne faktor for... bla. bla. bla.

Meningen er sådan set at lave en helt almindelig "gap" - analyse, men jeg er blevet i tvivel om hvordan jeg egentelig tester de enkelte "gaps" for signifikans......
Er der nogen måde at gøre det på i SAS, eller er der alternativt andre måder at teste gap-værdierne for signifikans??

på forhånd mange tak

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 29-06-06 19:46

Det er også mange år siden jeg har beskæftiget mig med det, men jeg husker da stadig, at man kan finde signifikanstests i Wonnacott & Wonnacott, men hvis du søger på nettet på signifikanstest eller hypotestests evt. prob. value vil du sikkert også få den mulige beregningsform.

mvh
qfha