/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Du er for fed - du er fyret
Fra : Klumme
Vist : 905 gange
50 point
Dato : 29-06-06 10:14

http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=759800/

Jamen for helvede..... skal arbejdsgiveren ikke ha lov til at bestemme hvem han skal lønne for et givet arbejde. Selvfølgelig er der jobs, som nogen i befolkningen ikke kan bestride af den ene eller anden grund. Det kunne være overvægtige, skaldede, homoseksuelle, kvinder, mænd, bla bla.. mv. Ligestilling og forskelsbehandling...... hvor langt skal man strække sig. Den aktuelle sag omtaler en kvinde som efter 4 dage afskediges som receptionist, og på opfordring får hun begrundelsen.... overvægt.

Hele fejlen ligger i, at arbejdsgiveren overhovedet ansatte hende. Men men.... han kan have haft det ædle motiv til ansættelsen, at han ræssonerede, at hun jo ikke skulle være model, men blot sidde og passe receptionen, hvilket hun sikkert sagtens kunne klare, selv med den tonnage.

Det som kom frem i et interview i radioen var, at hun stank af gnu, formentlig grundet hendes overvægt, og at hendes tøjvalg mildest talt var et fejlvalg til et 13 tal. Disse ting kunne arbejdsgiveren jo ikke vide, da han ansatte hende, og efter min mening er det derfor fuldt berettiget at hun fyres.

Man har vel ikke en medarbejder iklædt kampuniform til at passe receptionen i foreningen "Aldrig mere krig", ligesom man heller ikke kan have en der hørmer alternativt, til at være deodorantfirmaets ansigt udadtil.

At hun så efterfølgende klynker, æder et kilo tudekiks og får det pustet ud i pressen er fandme patetisk. Gu er det svært at tabe sig, men det er stadig hende, der putter det lort i hovedet, som hun blir fed af. Det har en pris, hvilket hun stiltiende skulle acceptere og så klappei. Det ville klæ' hende.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 29-06-06 10:21

Nu er det jo forbudt at "fyre fede"......såehh.....

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 29-06-06 10:24

LOOL Nåååå ja

Kommentar
Fra : calista

Dato : 29-06-06 10:30

Ej, men hele den sag lugter sgu da.
Uanset om man vejer 3 tons eller 500 gr, er grøn eller blålilla med lyserøde jumboprikker eller bare helt almindelig, så skal man sguda sørge for, at holde sig ren og velduftende og se bare nogenlunde ordentlig ud, når man VED at ens arbejde er af repræsentativ art, hvad man må formode, at receptionsarbejde er.

Jeg tror revisoren havde fyret hvem som helst, hvis personen havde lugtet af gnu og set herrens ud, uanset vægt, højde og drøjde!

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 29-06-06 10:30

Citat
En af de væsentlige faktorer var din vægt/størrelse. (...) din vægt og dermed dit »image« er noget, du bliver nødt til at få gjort noget ved, hvis du vil gøre dig håb om, at få et varigt job på et kontor

Så spørger jeg " Hvorfor fanden ansatte chefen hende så " han havde vel set hende inden hun blev ansat, hvorfor skulle denne kvinde have det nederlag, hun har måske kæmpet meget længe for at få et arbejde og ingen har villet have hende på grund af størelsen, endelig lykkedes det for hende- og hun har måske fået en masse selvtillid, nu knækker arbejdsgiveren hende helt helt.

Hvis alle der er overvægtige ikke kunne bruges på arbejdsmarkedet gik Danmark i stå for der er vel 20-30 % der er meget store.

Mvh: Monsen.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 29-06-06 10:33

En værkfører på det der engang hed Friis Møbler ville fyre en knægt der havde klippet sig skaldet (i et eller andet festligt lag, var det noget med: "Du tør ikke....").

Dette røg til tops med tillidsmand og det hele - ind til produktionschefen. Denne spurgte værkføreren om det var et ansættelseskriterium at man skulle have hår - han var selv pilskaldet. Værkføreren måtte erkende, det var det ikke. Og sagen slut + lukket. Julle (knægten) aftalte efterfølgende med produktionschefen, at en kasket nok var smart et stykke tid. Og Pew (tillidsmanden) havde en ny skæg historie at undeholde med, på den lokale.

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 29-06-06 10:33

Hvor står der hun lugtede af gnu ?? Eller er det noget du bare syntes tygge mennesker gør ? Man skal passe på med at dømme andre

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 29-06-06 10:38

når først en ansat skal ned med nakken er der ikke den ting der ikke er galt, - lugte som en gnu !hvem ved hvordan en gnu lugter ? Den person har måske været inde i ZOO og lugte til en og så derefter samlignet, nej en lille fjer bliver meget let til fem høns og det ene og tager let det andet

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 29-06-06 10:49

Os andre (under o,1 tons) ka´sgu da også komme til at hørme af "Mand No 7" hvis vi bliver sat til at knokle i varmen, såøhh.....

Men møder man hørmende op på job, ber man selv om problemerne. Ligeledes ville jeg heller ikke ansætte repræsentative medarbejdere fyld med zink i knolden (piercinger). Montører der skal rende på byggepladser må i min verden se ud som de vil. Men repræsentanter, sælgere, serviceteknikere, receptionister skal sgu ser ordentlige ud. De viser firmaer ansigt udaftil. Dvs 0 tørklæde. 0 ringe synlige steder. 0 tattoo's i hovedet, og helst ikke overbroderet på armene. Om de så er gule, røde, brune eller hvide er underordnet. Men jeg ville nok ikke ansætte nogen der var svært for tunge.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 29-06-06 10:51

Men det forekommer helt bims først at ansætte hende, for derefter at kyle hende ud. Det er sgu da for dumt!

Kommentar
Fra : calista

Dato : 29-06-06 11:01

Måske har personen gjort ekstra stads ud af sig selv til ansættelsessamtalen? Og dermed givet anledning til falske forventninger om udseende?
Og jo, vi andre bader sgu da også i "No Friends" deodorant, hvis vi knokler i 40 graders varme...
Men at sidde i en reception er vist ikke hårdt fysisk krævende arbejde?

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 29-06-06 11:32

Uha, den er svær...jeg synes osse den lugter (!) lidt, fordi...kvinden har velsagtens ikke taget 80 kg. på i løbet af de kun 4 dages ansættelse? Hvis man, som arbejdsgiver, har den mening at man ikke vil have overvægtige blandt sine ansatte, så skal man selvfølgelig undlade at ansætte overvægtige...

Der må ligge noget andet bagved.

M.h.t. at lugte.....da jeg var forretningsbestyrer var jeg ude for at en af de ansatte lugtede af spiritus konstant, ikke bare engang imellem men konstant, fra hun mødte om morgenen til vi lukkede om aftenen. Vi kunne endda lugte når hun havde besøgt toillettet.
Jeg gik og tog 'tilløb' til at få snakket med hende om det men havde frygteligt svært ved at tage mig sammen, fordi hun fungerede perfekt i forretningen og der var absolut ingen tegn på beruselse. Og så er det jo ikke særlig behageligt at skulle snakke om sådan noget.
Men så skete det der gav udslaget - et par kunder plus en af de andre ansatte kom til mig og gav udtryk for at denne dame vist ikke var helt 'appelsinfri'. Så måtte jeg jo til det...

Det var slemt men jo en del af mit arbejde - at tage denne snak.
Og så viste det sig at være en ganske grundløs 'anklage' jeg kom med....

Den lugt som vi andre definerede som spirituslugt, viste sig at komme fra HÅRLAK! En hårlak som vi oven i købet solgte i forretningen. Hun brugte hårlakken hver dag og nogle gange endda osse midt på dagen (deraf lugten af 'spiritus' på toillettet når hun havde været derinde).

Nu var damen i sin gode ret til at blive meget meget arrig på mig men det blev hun ikke, hun tog det med højt humør og forstod godt at lugten måtte kunne forveksles med spiritus, fordi der var mennesker i hendes omgangskreds der osse havde givet udtryk for en 'underlig duft i farvandet'.

Selvfølgelig fik hun min uforbeholdne undskyldning plus en god kurv med et kort med undskyldningen. Vi arbejdede sammen i mange år, efter det her og hun lavede sjov med det ind imellem og drillede mig meget med evt. nye 'dufte' - f.eks. havde jeg engang J'adore parfume på og den fik ikke for lidt dér

Hun skiftede hårlak omgående og 'Spirituslakken' blev, efter et ret langt brev til hovedkontoret, taget ud af sortimentet.

Så - en meget svær situation, når det er det personlige, en evt. afskedigelse skal gå på.
Jeg synes dog ikke det ser ud som om chefen er synderlig berørt af dette og må derfor konkludere at der må ligge andet bag afskedigelsen.
Eller - måske er han bare en 'bedre' leder end jeg var..i hvert fald mere kold i rø...

Venlig hilsen Dorthe.

PS. Klumme!! Du har IKKE tid til det her, du skal pakke!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 29-06-06 12:09

Citat
Det som kom frem i et interview i radioen var, at hun stank af gnu, formentlig grundet hendes overvægt, og at hendes tøjvalg mildest talt var et fejlvalg til et 13 tal

Nu kan det jo også tænkes, at det med overvægten som årsag, er en "lidt misforstået diplomatisk" måde, at chefen har sagt tingene på.

Måske så ikke særlig heldig. såfremt den virkelige årsag er noget der ligner en strandet hval med dellerne pakket ind i stramme stretchbukser og en "vis en af dellerne på maven - de andre tælles gennem den tynde pinkfarvede satintop"...krydret med en duft som rovdyrburet i ZOO.........sorry, det var lige et billede der poppede op på nethinden.

Store mennesker kan jo altså sagtens se repræsentative ud og være dygtige til sit arbejde, og selv om der ganske rigtigt er arbejdsgivere der fravælger store mennesker, havde hende her jo da formået at blive ansat, og derfor tror jeg heller ikke rigtigt på, at det er den egentlige årsag til fyringen..........Men chefen har måske ikke kuunet få sig til at sige: UD...DU STINKER

mvh dova

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 29-06-06 12:09

Det får mig til at tænke på en jeg gik på Handelsskole med for år tilbage - han stank også altid af sprut om morgenen - jeg havde og mistanke om at han var en ung alkoholiker, meeeeen det viste sig at har drak flydende "Gerimax" hver morgen.....

På et tidligere arbejde, blev den nye receptionist også fyret - dette skyldes dog ikke overvægt, men ren og skær påklædning. Til ansættelsessamtalen var hun pænt/normalt klædt på, men da hun blev ansat og fandt sig mere og mere tilrette i jobbet - skiftede hun tøjet ud med jogingtøj - hun var selv af den opfattelse at hun "jo bare talte i telefon" - hun tænkte slet ikke på at hun repræsenterede virksomheden udadtil når der kom kunder - hun var jo den første de mødte....

Men man kan ikke fyre en nyansat pga. fedme efter 4 dage - det kommer jo ikke som en overraskelse - når vedkommende kun har været ansat i 4 dage, er prøvetiden vel heller ikke overstået - så man kunne have givet hende alle andre (måske mere sande) begrundelser, hvis nogen overhovedet.

Ampere

Kommentar
Fra : ans

Dato : 29-06-06 12:24

Hun har været ansat i 4 dage. Det må jo være i prøveperioden. I prøveperioden mener jeg at man kan blive opsagt uden begrundelse. Måske jeg husker forkert, men i tilfældet her har chefen givet en begrundelse.
Han burde have tænkt sig om, før han ansatte hende.

Men her er et billede af den fyrede

http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=451512/

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 29-06-06 12:46

Åbn gluggerne monsen - se linje 10 29-06-06 10:14

Citat
Det som kom frem i et interview i radioen var, at hun stank af gnu, formentlig grundet hendes overvægt,

Da hun blev ansat så arbejdsgiveren sikkert bort fra hendse størrelse som faktor for ikke at ansætte hende, men da hun efter at have startet arbejde har vist sig at lugte mere end acceptabelt (nu skriver jeg ikke gnu, da monsen ikke fatter denne metafor og jeg ikke gider høre han/hun ævle rundt i det) samt at hendes tøjvalg åbenbart har været væsentligt forskelligt fra ansættelsesdagen og måske endda mindede om en Anne Marie Helger robe "Rød Rokko-Orgasme" i en lille 58, kan jeg dælme godt forstå at arb. giveren fyrede hende.

Monsen... dit ævl om at, hvis alle overvægtige skulle fyres, ville 1/3 af danmarks befolkning være arbejdsløse, kan du pakke sammen. Det har IKKE en skid med den aktuelle sag at gøre. Der ER jobs, som ikke ALLE kan bestride. F.eks. ville du monsen ikke kunne bestride et job, hvor ironi og metaforer skulle indgå i den daglige kommunikation.... og sån' er det bare. Du finder nok noget andet.

JA for hel... vil du... jeg er håbløst bagud. Har kun pakket listen med postkortmodtageres adresser LOOL Ski med det... resten kan man vel få dernede.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 29-06-06 13:11

Ans.......Ja tak for kaffe.... Der sgu da til en hel weekend, uden at man behøver komme samme sted 2 gange LOOL. Nå hun har det sikkert ikke nemt, men det er dælme ikke en arbejdsgivers pligt at gøre noget ved det.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 29-06-06 14:14

Jeg har set en del kraftigt byggede med kraftig overvægt ( ca. 30-45 kilo over) hotelreceptionister
og som var ansat i længere tid. De så ganske pæne og præsentable ud trods overvægt. Jeg har også set en del meget tynde, udtørrede, a la omvandrende pinde og må sige at det præsentable indtryk nok daler mere ved de sidstnævnte for mit vedkommende, det siger jeg ikke fordi jeg selv er overvægtig, jeg "normal"
Hvis den omtalte person er a la Dova´s beskrivelse, forstår jeg arbejdsgivers fyring, men så vidt jeg har lagt mærke til er der en dresscode for det fag, der gør det lidt svært at se farlig ud. Og lugten i denne varme, i det fag, hvor der kræves uniform og en opknappethed der ikke svare til den temperatur vi andre går i shorts og og t-shirts til. Helt ærligt, hvis der var noget ved den arbejdsgiver ville han tilbyde de ansatte at kunne tage sig et afsvalende brusebad.
Der er rigtig røre i andedammen i dag !

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 29-06-06 14:26

Det er i alt fald meget nedværdigende at få at vide man stinker som en gnu ( Foresten er en gnu, en af de dyr jeg holder aller mest af, fantastisk spændene at se på i store flokke )
Og ! hun er sku ikke tykkere en mange andre, holder stadig på det er arbejdsgiveren der har dummet sig, og en prøve periode på 4 dage, det er godt nok hårde betingelser, det kan være hun den fjere dag var kommet for sent op og for at nå på job til tiden har sprunget badet over og DERFOR denne lugt, ja hvem ved !

Kommer lige i tanker om hvor mange taxachaufører der så skal fyres, mange er enorme og efter 10-12 timers vagt lugter de også tit, har meget tit oplevet det

Kommentar
Fra : ans

Dato : 29-06-06 14:46

Når man er ansat i en prøveperiode, så har arbejdsgiveren ret til opsige personalet fra den ene dag til den anden. Det er den ansatte klar over, det står i kontrakten.

Citat
Sved og tøjstil
- Men det var jo et problem, at hun var overvægtig. Hun svedte også meget, og så passede hendes tøjstil ikke lige ind i firmaet. Kunderne begyndte at komme med bemærkninger, siger Per Jakobsen til BT

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2006/06/29/095121.htm?nyheder

fra samme side

Citat
HK: Grov sag
HK har aldrig set en sag af denne type før. Næstformand i HK Mette Kindberg betegner sagen som grov. HK vil nu forsøge at få Mer Revision dømt for usaglig forskelsbehandling.

- Det kan jo ikke komme bag på arbejdsgiveren, hvilket job, det er, han ansætter hende til. Og det kan ikke komme bag på ham, hvilket udseende, hun har. Dermed er der simpelthen ikke nogen undskyldninger i det her tilfælde, siger Mette Kindberg.

en jurist udtalte sig i radioavisen i dag. Der blev sagt at HK havde en dårlig sag. Det står ikke skrevet nogen steder, at det var ulovligt at afskedige en person p.g.a. overvægt.

Nu har vi jo i flere år fulgt Meretes mave, det kan være der kommer en ny om Mariannes mave

Hvorfor kommer sagen først frem nu. Det er et par måneder siden hun blev fyret. Inden da havde hun været arbejdsledig i 3 år.

Måske har chefen sagt det i en "god" mening for at få hende til at gøre noget ved sin overvægt.

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 29-06-06 16:06

Jeg var ikke klar over, at sagen ikke var spritny, det kan så få mig til at undre mig over, at sagen først kommer frem nu.

At arbejdsgiveren, uanset begrundelse, har lov til at afskedige en ansat i prøveperioden er helt sikkert, at jeg så synes, at det virker for personligt at slå ned på lugt og tøjsmag, det må så have lov til at være min sag.

Det er selvfølgelig punkter, der gør, at man er uegnet til at sidde i en reception, men vel også noget man kan påpege, om ikke til ansættelsessamtalen, så efterfølgende, når problemet dukkede op. Og det er jo det, man vil gøre, hvis man ønsker at beholde den pågældende medarbejder.

Det ønskede de så ikke, men det kan overhovedet ikke være på grund af hendes vægt, for den var jo som ved ansættelsen.

Jeg synes, at det er en underlig sag, godt at HK er gået ind i den.

Hilsen Ripley - der med (lidt) misundelse vil slutte mig til koret: Hav en rigtig god ferie Klumme, det ender da nok med, at vi kommer til at savne dine blide bemærkninger

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 29-06-06 16:10

Altså Monsen. Nu må du lige et kort øjeblik simulere åndsfrisk. Det har i virkeligheden ikke en dyt med fedme at gøre, men om en arbejdsgivers ret til at bestemme, hvem der skal være ansat i hans/hendes firma.

Om du kan li' gnuer eller ej, er i forhold til til denne sag fuldstændig fløjtende irrelevant. For min skyld kan du forlove dig med en, men det ændrer ikke det faktum, at alm. mennesker med deres lugtesans intakt finder lugten ram og frastødende.

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 29-06-06 16:12

Som jeg skrev - blide bemærkninger

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 29-06-06 16:13

Mine blide bemærkninger LOOL Du er skør / sød, og tak til alle for ønsket om god ferie

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 29-06-06 16:36

Citat
Ja tak for kaffe.... Der sgu da til en hel weekend, uden at man behøver komme samme sted 2 gange LOOL.

.......endnu en gang - god ......tur.....
......Klumme og kan du SÅ se at komme i omdrejninger

Dorthe
¨

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 50 point
Dato : 29-06-06 16:38

Når Klumme nu skal rejse rundt i det græske øhav i 31 dage, så finder han sikkert en netcafe så han kan holde sig underrettet med det der sker på kandu.

God ferie Klumme, jeg er lidt misundelig men ikke så meget, når jeg tænker på hvad det må koste.

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 29-06-06 18:14

Jeg er gift med en !! Nu håber jeg ikke hun kikker mig for meget over skulderen
Selvfølgelig må en arbejdsgiver bestemme hvem han vil have ansat, men havde han været lidt mere oppe på dubberne havde han ikke ansat hende og han havde ikke brugt fyrings grunden, at hun var for fed, det er for dumt. Han kunne komme med en eller anden lille hvid løgn, det plejer en arbejdsgiver jo ellers altid nok af være god til.
Et eks:
Jeg blev af AF sendt ud i et firma der sælger arbejdstøj, til en ansættelses samtale, mit job skulle være at køre ud med arbejdstøj, får AF fortæller at det er et ungt frisk teem der er i firmaet.
De havde ret, der var 5 ansatte i firmaet og ingen var en dag over 27 år (Tror jeg) jeg kun men det samme mærke at jeg faldt fuldstændig ved siden af (er 54 år) og fornemmede hurtig de ikke ville have mig. Dagen efter ringer chefen og siger "det blev desværre ikke dig, de ville hellere have en kvinde"
Jeg sagde til AF de hellere ville have en kvinde, men det havde de ikke sagt til AF.

Dette er ca. 2 mdr. siden, forleden kom der en reklame rundt at firmaet nu var flyttet i ny omgivelser, og dette foto nederst på siden var medarbejderne. Der var 6 mænd, de 5 havde jeg allerede mødt og den sjete mand var jo så den nye "Dame" på samme alder som de andre.

Hvad er det for nogle chefer, enten lyver de eller også siger de sandheden så direkte at man bliver knust.

Også en god ferie fra mig og tak for en dejlig livlig diskusion

Monsen

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 29-06-06 18:38

Jamen kæreste Monsen.

Hvis..... jeg siger udtrykkelig hvis....... Hvis alt hvad vi har adgang til af info i denne sag er sand, så har arbejdsgiveren jo netop på den fyrede kvindes udtrykkelige begæring, fortalt hvad sandheden der lå til grund for fyringen var. Jeg kan sagtens forestille mig hændelsesforløbet.

Som tidligere skrevet.... Hun er til ansættelsessamtale og han som senere fyrer hende, vælger at se bort fra hendes størrelse, men vægter andre kvalifikationer såsom adfærd, påklædning, stemme, smil, latter osv som kvalifikationer der er vigtige for firmaet, og beslutter at ansætte hende på trods af størrelsen.

Efter 4 dage viser det sig, at hun gennemgående klæder sig så meget anderledes end til ansættelsessamtalen, at det i væsentlig grad afviger fra det hun var til ansættelsessamtale i, samtidig med at han har konstateret, at hun ikke dufter specielt attraktivt. Dette sammenholdt med, at hans kunder (som han jo skal leve af) kommer med bemærkninger om dette, gør at han tager konsekvensen af det, og afskediger hende.

Det kan jeg med min bedste vilje ikke se noget forkert i. Der hvor han reelt dummer sig (hvis det er sandt) er da han fortalte hende den virkelige årsag til afskedigelsen. Han kunne have holdt sin mund, men havde hun været bedre tjent med en løgn...... Jeg tro det ikke, men det er jo osse en helt anden snak.

Med hensyn til dit eksempel om taxichauffører, så må jeg endnu engang fortælle dig, at det heller ikke har en dyt med sagen at gøre, hvad kunderne tænker og mener. Det er vognmandens suveræne afgørelse, om chaufføren skal afskediges p.gr.a. alternativ feromonudskillelse. Kan du ikke li' den hørm møgdyret udsender, så er mit enkle råd.....Find dig en anden vogn. Du afgør lige så suverænt, hvilken vogn/chauffør du ønsker at lade dit legeme transportere af.

Citat
Jeg er gift med en

Hmmmmm Går det på størrelsen, udseendet, eller "duften". Interessant hvad man tænder på ude i det ganske danske land

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 29-06-06 19:47

Ans.. Det er jo bare penge lool og de har jo ingen reel værdi, før man bruger dem. Men okay....jeg tør da godt offentliggøre lidt af budgettet...... Dyrt og dyrt - Slutbeløbet er da "stort", men hvis man ser hvad jeg (vi er tre) får for 12.200 kr. synes jeg egentlig det er rørende billigt. For det beløb får jeg 31 overnatninger i eneværelse på absolut godt hotel m. air cond.- pool, eget lokum og bad og enten 1/4 eller 1/2 pens. samt fly tur/ retur København - Athen.

De flybilletter købte og betalte jeg i nov. og betalte 5.800 for dem hos Sterling. De er oppe i 16.000 nu lool - Dertil kommer så et måltid eller 2 pr . dag samt transfer mellem div. øer, hvilket er forholdsvis billigt og endelig lommepenge. Selvfølgelig kan man nok ikke klare det budget, hvis man er enlig mor til 3 på bistandshjælp, men det er jeg altså heller ikke.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 29-06-06 20:05

Ka ikke dy mig lool

http://ekstrabladet.dk/vrangen/article207790.ece

Det kan man da kalde at brænde sit lys i begge ender

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 29-06-06 22:45

Det er sikkert noget kulturnoget......

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 29-06-06 23:40

Aha... Deraf udtrykket.... "Op i røven med kulturen"

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 29-06-06 23:48

Jada

Så se dog at komme i omdrejninger! Du må da ha' rejsefeber nu?

Godkendelse af svar
Fra : Klumme

Dato : 01-07-06 04:20

Tak for svaret ans. Baj Baj...... cu all