/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
PSP wireless problemer !!
Fra : teh_nixc
Vist : 527 gange
100 point
Dato : 28-06-06 18:04

Hey jeg har lidt psp problemer som jeg håber i ka hjælpe med. Jeg har trådløst net der hjemme, og det er self krypterede med en kode, jeg har prøvet at få min psp til at logge på det net, men det kan jeg ikke. Jeg har endda været inde på min wireless router og sætte min psp's mac adress der ind, så den skulle kunne komme på uden problemer, dur hellere ikke. Den kommer hele tiden ud og siger:

A connection error
has occurred

Connection name xxxx
SSID xxxx

Det er bare hvis det er at en af jeg har haft det samme problem, er ved hvad man skal gøre, så ville det være stor hjælp!!
på forhånd THX :P

Kommentar
Fra : Misteryman

Dato : 28-06-06 19:19

har du set om PSP'en understøtter den kryptering du har sat på dit net?

Kommentar
Fra : teh_nixc

Dato : 28-06-06 20:27

Det skulle jeg da meget gerne. Det er ganske alm. standard wpa kryptering!!1

Kommentar
Fra : teh_nixc

Dato : 29-06-06 11:10

Hvordan virker WEP kryptering ?? Hvad kræver kodeordet ??
Min PSP understytter min kryptering, men den kommer ud med noget ny nu, den siger:
the connection has timed out.

Men hvordan virker WEP kryptering ?? Det understøtter den os, min psp altså!! Men jeg kan ikke få den til at virke, kryptering altså!?!?! :S
Hvad kræver koden? tal? ord?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 29-06-06 22:52

Prøv først om du kan få den til at køre uden kryptering, så du er sikker på, at den virker.

WEP kryptering er den krypteringsform de fleste enheder kan benytte.
WPA er en mere sikker kryptering, men understøttes ikke af alle trådløse enheder.

(Jeg er selv nød til at benytte WEP da to af mine enheder ikke understøtter WPA, så det er måske det samme hos dig?!)

Kommentar
Fra : severino

Dato : 29-06-06 23:06

De mest brugte former for WEP er 64 og 128 bit kryptering, som er lig med 10 og 26 HEX-decimale angivelser. En sådan krypteringsangivelse kan være svær at huske, og bør derfor skrives ned.
I routeren er der plads til fire nøgler (normalt), men du bruger kun den ene ad gangen, og kan derfor hurtigt skifte nøgle, hvis det er nødvendigt.
På nettet kan du finde "ASCII to HEX" convertere, hvor du kan skrive dit navn eller kodeord, hvorefter det omsættes til HEX, der så indskrives i routeren. Et sådant kodeord er langt nemmere at huske. Her skal du være opmærksom på at:
Ved 64 bit, vil 5 ascii tegn være det samme som 10 HEX tegn.
Ved 128 bit, vil 13 ascii tegn være det samme som 26 HEX tegn.

ASCII tegn er alle de tegn som du kan skrive med dit tastetur, i realiteten 255 tegn incl. dem der ikke vises.

Annuller spørgsmålet
Fra : teh_nixc

Dato : 23-08-06 17:51

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål

SRY