/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Hjælp til lav signalstyrke..
Fra : bernstorff
Vist : 884 gange
84 point
Dato : 27-06-06 12:36

Jeg har købt en officeconnect (wireless 11g cable/dsl Router) og et tilhørtende Asus 802.11b/g pci netkort. Routeren er inde i stuen med et cablemodem fra Stofa. Computeren er inde i soveværelset KUN... ca. 10 meter fra routeren med en mur imellem.
Mit problem er at signalet kan til tider springe fra, men typisk er signalet, meget lav eller lavt, når det kører bedst. Hastigheden er i orden specielt efter jeg har config. mit netkorts mac. adresse med Internetsudbyderen Stofa. Men jeg kan ikke forstå at signalet ikker bliver bedre, håber der en som kan hjælpe med en let løsning og enkel løsning ...

MVh Chr Bernstorff..

Kommentar
Fra : Zwekja

Dato : 27-06-06 12:41

er muren mellem stuen og soveværelset af beton?

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 27-06-06 12:43

Køb sådan en svend, og sæt den på routeren, så får du signal:
http://ph-computer.dk//product_info.php?cPath=75&products_id=393&osCsid=c5623b978c117d76b4d07ff5a2165e93

Kommentar
Fra : bernstorff

Dato : 27-06-06 13:07

Ja det vil jeg mene den er da det er et etagebyggeri.... Men det der undre mig nu alligevel da jeg har dørene indtil stuen og soveværsel stået åben og jeg kan også finde op til 4-5 andre routerer i området hvor forbindelsen godt nok også er lav...?????

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 27-06-06 13:08

Du vil få den bedste signalstyrke, ved at dreje routeren så de 2 antenner står på linie med computeren. Den skal altså pege sin ene ende mod værelset hvor computeren står.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : bernstorff

Dato : 27-06-06 13:37

Tak for jeres nuværrende kompetente svar, men de har desværre ikke haft haft den ønskende effekt endnu...Men bli endelig ved

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 84 point
Dato : 27-06-06 14:50

Husk at det signal du skal modtage, er af høj frekvens, og derfor følsom over for omgivelserne, og derfor let lader sig svægge af metaller i dens nærhed, som kan være armering i vægge o.lign.

Jo bedre antenneforhold du har både for sender og modtager, jo bedre feltstyrke opnår du. Det kan være nødvendigt med nogle bedre antenner, men burde ikke være det i dit tilfælde, med den korte afstand.

Dine vægges beskaffenhed har altså stor betydning. Normalt vil det kun være bærende vægge der er støbt op i benton, og de andre vægge er ofte lavet i en slags letbenton, hvilken kan konstanteres ved at banke på dem, og høre hvilken lyd der kommer. Et moderne materialevalg til sådanne ikke bærende vægge, er stålregler påskruet gipsplader (en discount løsning med stor fortjeneste).

Prøv at gå ind i routerens menu og se om du har skruet helt op for senderstyrken?
Har du opdateret din router med de sidste nye firmware?

Godkendelse af svar
Fra : bernstorff

Dato : 27-06-06 20:20

Tak for svaret severino
Nu vil jeg vil lige prøve at opdatere firmwaren og hvilket jeg knap nok ved hvad er Hvorefter jeg vil prøve at undersøge hvordan jeg skruer op for sendestyrken....
Endnu engang tak....