/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
deling af filer på netværket .
Fra : cobran
Vist : 365 gange
50 point
Dato : 24-06-06 18:49

Er der et godt program til at dele filer på netværket ... ? fordi normalt bruger jeg bare windows "søg efter andre computere"
og nogen gange finder computerne hinanden og andre gange ik, men f.eks hvis jeg sender over msn så finder computerne hinanden med det samme og så sender jeg med flere MB/s (for lige at slå fast, den sender ikke over internettet...men over LAN)

Så hvad kan jeg ellers bruge?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-06-06 18:55

Er det her en mulighed for dig: https://www.logmein.com/go.asp?page=products_free

Kommentar
Fra : cobran

Dato : 24-06-06 21:11

tjoh, men bliver filerne så sendt over internettet istedet for over LAN ?

>>>
You've successfully registered, and now must add the computer(s) to your account. Once you've added a computer, you can control it remotely, share & transfer files, & invite guests to remotely view your PC.<<<<

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 25-06-06 06:31

Oversigt over hjemmenetværk og mindre kontornetværk Hvis du har flere computere eller andre hardwareenheder, f.eks. printere, scannere eller kameraer, kan du bruge et netværk til at dele filer, mapper og internetforbindelse. Mens du arbejder online, kan en anden bruger f.eks. surfe rundt på internettet fra en anden computer på samme tid. Hvis du har flere computere og en eller flere andre hardwareenheder, f.eks. printere, scannere eller kameraer, kan du også dele adgangen til de pågældende enheder fra alle computere.

Du kan forbinde dine computere med hinanden i et netværk på flere måder. I hjemmet eller på et mindre kontor er den almindeligste model peer-to-peer-netværk.

I et peer-to-peer-netværk, også kaldet en arbejdsgruppe, kommunikerer computerne direkte med hinanden, og de kræver ikke en server til at administrere netværksressourcerne. Et peer-to-peer-netværk er mest praktisk, når der er tale om færre end ti computere i et begrænset område. Computerne i en arbejdsgruppe betragtes som jævnbyrdige, fordi de alle er lige og deler ressourcerne mellem sig. De enkelte brugere bestemmer, hvilke data på deres computer der skal deles på netværket. Ved at dele fælles ressourcer kan brugerne udskrive på samme printer, få adgang til data i delte mapper og arbejde på samme fil uden at overføre den til en diskette.

Et hjemmenetværk eller et mindre kontornetværk ligner et telefonsystem. I et netværk har hver computer et netværkskort, der fungerer som et telefonrør: På samme måde som du bruger telefonrøret til at tale og lytte, bruger computeren netværksenheden til at sende data til og modtage data fra andre computere på netværket. Med et hjemmenetværk eller et mindre kontornetværk kan du gøre følgende:

Bruge én computer til at sikre hele netværket og beskytte din Internetforbindelse.
Dele én Internetforbindelse med alle computerne på netværket.
Arbejde på filer, der er gemt på en vilkårlig computer på netværket.
Dele printere med alle computerne på netværket.
Spille spil med flere spillere.
Opsætningen af et netværk falder i to dele:

Installer, og konfigurer det tilhørende hardwareudstyr på alle computere. Visse hardwaretyper kræver yderligere konfiguration for at blive forbundet til Internettet. Klik på Relaterede emner, hvis du vil have yderligere oplysninger.
Kør guiden Netværksinstallation på alle computere i hjemmenetværket eller det mindre kontornetværk.
Guiden Netværksinstallation fører dig gennem de nødvendige trin til installation og konfiguration af netværket.

Du kan bruge en lokal gateway, som alle computerne skal bruge til at oprette forbindelse til internettet. Du kan også konfigurere én computer til at kommunikere med internettet ved hjælp af Deling af Internetforbindelse (ICS). Alle computere i netværket kan kommunikere med internettet gennem en enkelt forbindelse på én gang. Hele familien kan surfe på World Wide Web, håndtere e-mail og spille internetspil via en enkelt forbindelse.

Bemærk!

Klik på Start, klik på Kontrolpanel, klik på Netværks- og Internetforbindelser, og klik derefter på Guiden Netværksinstallation, hvis du vil starte guiden Netværksinstallation.
Guiden Netværksinstallation understøttes kun på computere, der kører Windows 98, Windows 98 Second Edition, Windows Millennium Edition, Windows XP Home Edition og Windows XP Professional.
Din Internetudbyder kan evt. kræve betaling for flere Internetforbindelser. Kontakt Internetudbyderen for at få yderligere oplysninger.
dr.dem.

Annuller spørgsmålet
Fra : cobran

Dato : 27-07-06 04:27

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål