/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hvordan man laver et @
Fra : Hallob
Vist : 882 gange
200 point
Dato : 23-06-06 02:30

Er der nogen der ved om man kan lave et @ uden at bruge knappen "Alt" Eller "Alt Gr" ..? På Forhånd Tak..

Accepteret svar
Fra : stimo1

Modtaget 210 point
Dato : 23-06-06 02:35

Du kan benytte tegnoversigten.

Start > Alle programmer > Tilbehør > Systemværktøjer > Tegnoversigt.

Fungere således: Find det ønskede tegn, klik på tegnet, klik Marker, klik på Kopier. Herefter planter du blot markøren hvor du ønsker det skal være, højreklikker og vælger Sæt ind.

Kommentar
Fra : Hallob

Dato : 23-06-06 02:39

Det kan desværre ikke lade sig gøre sådan da man ikke kan højre klikke der hvor det skal sættes ind..!

Andre muligheder?

Godkendelse af svar
Fra : Hallob

Dato : 23-06-06 02:42

Tak for svaret stimo1.

Jeg fandt ud af det ved bare at bruge Shift istedet..!

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 23-06-06 02:43

Hvor skal det da sættes ind? Måske det var nemmere for nogen at hjælpe, hvis du fik det hele med ...!

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 23-06-06 02:44

Okay. Men hvis du ikke har fået løst problemet ved hjælp af mi, skal jeg da ikke have pointene??

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 23-06-06 02:46

Nåh.., du mener måske mht. at sætte det ind (Shift + V)?

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 23-06-06 03:00

Jeg kender selvfølgelig godt den måde at sætte ind på. Bruger den jo ofte i Word ... Jeg tænkte ikke lige på at få det med - sorry.

Taker mange gange for pointene.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-06-06 08:09

Jeg fik bare lige lyst at runde af
Citat
Er der nogen der ved om man kan lave et @ uden at bruge knappen "Alt" Eller "Alt Gr" ..?

I HTML?

Her er en ASCII ækvivalent:
Kode
©

..og en HTML entitet:
Kode
©

..og så er det altid en god ide at tjekke hvilken font og tegnsæt man bruger. Ikke alle gengiver de samme tegn for de samme ASCII værdier.

1.) http://www.hjemmesideskolen.dk/html/chars.asp
2.) http://www.hjemmesideskolen.dk/html/charlist.asp

På dansk ville man nok vælge følgende tegnsæt:
Kode
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">

..font'en må du selv om, men altid godt med et par alternativer i din CSS kode f.eks.:
Kode
body{
font-family:tahoma,verdana,arial,sans-serif;
}

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mikkelbach

Dato : 23-06-06 09:11

Jeg har med interesse fulgt debatten her, men kan ikke se "fidusen" Smart ville det være hvis man kunne tildele @ til en enkelt tast, ellers er det jo ret enkelt at benytte "alt gr + 2".

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-06-06 13:44

..eller : Hold ALT tasten nede og tast; 0 1 6 9 på det numeriske tastatur og slip ALT knappen igen

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-06-06 13:46

Det sjover er at det først NU går op for mig at i snakker om SNABEL A @

Jeg har hele tiden ævlet om © copyright

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 25-06-06 10:16

ellers er det alt + 64

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-06-06 15:20

Endnu et alternativ:

Lav en tekstfil (*.txt) i Notesblok (notepad.exe). Skiv dit tegn @ © ® ...eller flere af slagsen du måske kunne ha' brug for? Lav og gem en genvej f.eks. i din Hurtigstart linje (Quicklaunch), så kan du altid åbne filen, mærke tegnet af, kopiere det med ALT+c og indsætte det, hvor du nu har lyst med ALT+ v
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-06-06 15:22

..eller kopiere/insætte med højreklik på musen, hvis dit program laver 'unoder' ved brug af ALT tasten

</MOLOKYLE>