/ Forside/ Interesser / Fritid / Malerier / Spørgsmål
10  arne.jako.. 510
tip et reklamefremstød?
Fra : A.C.Rosmon
Vist : 638 gange
100 point
Dato : 21-06-06 23:05

Hvis tippet http://www.kandu.dk/Tip14256.aspx er et reklamefremstød, så ved jeg ikke rigtigt. jeg har intet andet med arangementet at gøre, end at jeg synes det er så godt, at jeg selv deltager.

Da der samtidigt er mange på kandu.dk, der har kunnet bruge min viden og mine erfaringer som kunstner, går tippet også ud på at de kan kommme og møde mig personligt, og evt. få udvidet de råd de har fået, eller snakke om andre ting inden for området.

Da det at være kunstner, kan være et ensomt job, hvorfor sådanne workshops kan give ny inspirationtil ens videre kunstneriske udvikling. Tippet er ikke noget jeg vinder noget økonomisk på, men selvfølgelig lidt goodwil ved at give min viden videre.

At folk ikke kan tåle ting der ikke foregår uden for deres egen gadedør, skal vel ikke skade mig,,og iøvrigt er der også en workshop i haderslev, men der når jeg ikke at komme ned, selvom jeg har kørt den lange tur før, for at være med. ........ Og det var godt

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-06-06 23:50

Næ, jeg synes nu heller ikke der er meget reklame i det tip.

Jeg undlod at bedømme det, da det ikke umiddelbart var noget jeg kunne bruge.

Men der vil altid være delte meninger om hvordan tips opfattes.

Og det kan ikke betale sig at spekulere for meget over det, men blot konstatere at sådan er det.

mvh dova

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 22-06-06 10:22

Jeg var godt inde og læse dit tip, og kan ikke se at det skulle være et reklamefremstød. Mange tips er jo netop en henvisning til virksomheders hjemmesider og produkter. Dit tip er vel ikke anderledes end tips omkring kurser i hundeopdragelse mv. hvor man selv kan lære noget af et fremmøde. Der er desværre mange der bedømmer tip på en direkte grov og nedladende måde, og især hvis de selv kendte til tippet eller ikke kunne bruge tippet personligt pga. andre interesser.

Op med humøret og lad være med at tage bedømmelserne for hårdt - du kender ikke de personer der er bag bedømmelserne - mange dømmer desværre kun for at træde på andre efter min opfattelse.

Mvh. Ampere

Kommentar
Fra : cjaab

Dato : 22-06-06 10:34

Jeg synes da det lød enormt spændende! Jeg synes da det lød mere som en invitation, end en reklame... Og havde jeg ikke boet helt nede ved grænsen, så ville jeg da klart have meldt mig til!
For tror jeg snakker på alle "hobby-kunstnernes" vegne, når jeg siger at det da altid er spændende at lære noget nyt og få lidt ekstra "indput" og inspiration!!!

Held og lykke med projektet!

V. H.
Carina

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 22-06-06 12:30

Jeg er selv lidt mere end hobbykunstner,og synes stadigt at det er interessant at se hvad andre laver, og lære fra mig. Det er så interessant verden, og med ubegrænsede muligheder; og nu har jeg fundet nogle nye. Da jeg mener at kunne stort set alt med et lærred, svarer jeg ofte på spørgsmål i kattegorien: maleri, da jeg nok er den kunstner, der jævnligt bruger flest forskellige teknikker, og derfor har noget at byde på; og ingen forretningshemmeligheder. Derfor synes jeg også det er synd at tippet fik så få stjerner, for så gider folk ikke se, om det er noget de kan bruge. det kunne være at der var en i Skive, der lige var begyndt at male, og havde brug for et par gode råd, eller fra Thisted, som havde malet i mange år, og som ville prøve nye ting. Her kunne det være det de havde ventet på i lang tid, uden at vide det.

Efter d 10/7 kan man tage til Brande, og møde kunstnere fra hele verdenen, på en workshop der varer i 3 uger.

Kommentar
Fra : cjaab

Dato : 22-06-06 12:54

Orv! Er det ikke dyrt at være med (Brande)? For kunne virkelig godt tænke mig at komme lidt igang igen... Arbejdet har nemlig været lidt sløvt her på det sidste...

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 22-06-06 14:36

Vi kan kun komme som tilskuere. Det koster intet at komme ind og se. Deltagerene får ophold, fortæring og materialer. Selv skal de huske tandbørsten, tøj, pensler og transport, og betaler for opholdet med 2 værker som remisen vælger blandt det de har lavet. resten tager man selv med hjem.

Desvære kan jeg ikke huske datoerne for Haderslev, men der er også en worshop, og i forbindelse med MidtNord Turisme laver jeg workshops nordenfjords i de 2 sidste uger af juli. tag dine materialer med, så kan du få alle de råd du har brug for, uden det koster andet end din transport, og hvad du ellers bruger.

Kommentar
Fra : cjaab

Dato : 22-06-06 20:00

Uhh! Lyder enormt spændende! Det må jeg hellere lige se nærmere på! Er der nogen steder hvor jeg kan få materiale om det eller noget??

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 22-06-06 23:07

Workshoppen i Brande er fra den 10.-29.07.2006.
Selv er jeg at finde med Midt-Nord Turisme her:
25.7 Storetorv, Thisted
26.7 Limfjordscentret i Doverodde
27.7 Kirketorvet i Nykøbing, Morsø Turistbureau
28.7 Hanstholm Camping
Så dem der har brug for lidt inspiration til deres kunst er velkommen.
da der er oploaded nye billeder for nyligt, og vil blive det snart igen, kan i se på disse 2 sider:
www.rosmon.dk og www.kunstner.net

Kommentar
Fra : cjaab

Dato : 24-06-06 00:05

Wow! Var lige inde og kigge lidt på dine billeder. Må sige at jeg er meget imopneret! Kan godt lide at de minder mig en smule om Dalí (min favorit)...
Synes det er lidt sjovt, for siden jeg skrev et indlæg til denne tråd, blev jeg pludselig "indspireret" igen. Så har siddet hele dagen og malet på livet løs... Dejligt!
Så ser lige om jeg kan få kørelejlighed til en af arrangementerne! (Det er lidt langt på cykel)

V. H.
Carina