/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
lsass.exe win2K SP3??
Fra : Christ
Vist : 642 gange
150 point
Dato : 16-12-02 12:10

Maskine med w2k....der installeres et par hotfixes fra windows update...maskinen genstarter virkårligt inden for de første 15 min. med en lsass.exe fejl og følgende: 1073741819 status kode. Finder glad fejlen i microsofts kb, fjerner hotfixes, opdaterer til SP3....genstarter, og det gør den så selv igen...med samme fejl. Det er dog lidt bedre nu, for den kan køre i flere timer uden at gå i selvsving. Men den gør det stadigvæk. Lidt svært at blive klog på....der skal måske et fix til fixet der har været et fix til?? al hjælp modtages med kyshånd.

Med Venlig Hilsen

Christoffer

Kommentar
Fra : ehawk

Dato : 16-12-02 12:26

Hej Christoffer
Jeg har selv oplevet en fejl af den type, som du beskriver: PC'en bootede fuldstændig umotiveret. Nogle gange efter 5 - 10 minutter, andre gange efter et døgn, og der var tilsyneladende ingen sammenhæng imellem de programmer, jeg kørte, eller om jeg overhovedet havde noget i gang. Jeg skiftede til WIN XP PRO, hvilket havde en udpræget negativ effekt.
Tilbage til Win 2000, var fejlen som før. (Ikke disk-image, men re-installation).
En tekniker fra DELL gav mig det tip, at jeg skulle udskifte al RAM til den type, som PC'en (DELL Optiplex) oprindelig var født med. Det var en lidt dyr løsning, men problemet forsvandt fuldstændig - både ved WIN 2000 og WIN XP.

Good luck

Ehawk

Kommentar
Fra : Christ

Dato : 16-12-02 12:40

Det har ikke noget med RAM'en at gøre...det er jeg 100% på...men ellers tak

Accepteret svar
Fra : Dysmorf

Modtaget 150 point
Dato : 27-12-02 14:56

tja, jeg har læst lidt om problemet på http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q300038
Har du installeret samtlige patches og opdateringer fra MS? Har du brugt windowsupdate?

Jeg foretog en søgning på MS site http://search.microsoft.com/Default.asp?so=RECCNT&boolean=ALL&siteid=us&p=2&nq=WITHIN&fqu=%25221073741819%2522&qu=1073741819&qu=lsass&i=99&nso=RECCNT&ig=1&ig=2&ig=3&ig=4&ig=5&ig=6&ig=7&ig=8&ig=9&ig=10&i=00&i=01&i=02&i=03&i=04&i=05&i=06&i=07&i=08&i=09

Ja, det er en forfærdelig lang adresse, men den indeholder alle problemer vedrørende dit...

Håber bare det hjalp en lille smule

Held og lykke
Dysmorf

Kommentar
Fra : Christ

Dato : 08-01-03 12:58

Har gjort hvad der gøres kan...havde selv fundet sider på microsoft...men tak alligevel...problemet er ophørt....venter på rettelser på rettelser til servicepacks og medfølgende rettelser...

Mvh. Christoffer

Godkendelse af svar
Fra : Christ

Dato : 08-01-03 13:00

Tak for forsøget Dysmorf.
Men problemet ligger i en af deres hotfixes...venter som skrevet på at det fix bliver fixet