/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Hjælp til trådløs internet!?
Fra : mort1760
Vist : 1375 gange
100 point
Dato : 19-06-06 21:15

Jeg har lige fået trådløs internet/netværk. men der er bare et problem. når jeg starter min computer kan den godt komme på internettet, men så efter ca. 15 min. kan den ikke mere, men den har stadig forbindelse til routeren. men hvis jeg så afbryder forbindelsen og opretter forbindelsen igen kan den igen i 10-15 min, hvorefter jeg så kan blive ved med at gentage det igen og igen.

Det er en ZyXEL P660HW/Trådløs router fra CyberCity og mit styresystem er Windows XP Pro SP2.

Nogen der kan hjælpe???

Kommentar
Fra : Bulldog

Dato : 19-06-06 21:34

Hvordan opføre din forbindelse sig hvis du kobler på med et kabel direkte i routeren?

Kommentar
Fra : mort1760

Dato : 19-06-06 21:57

så virker den fint...

Kommentar
Fra : severino

Dato : 19-06-06 23:04

Uanset hvilken mærke af router du vælger, bør du altid se om der skulle være opdateringer til den firmware der ligger i routeren.
Der er ingen garanti for, at den firmware den er født med, er fejlfri. - Opdateringer er en rettelse af de fejl der er opdaget ved den eksisterende firmware.
Så opdateringerne vil ofte løse en række af de problemer der driller brugeren.
http://www.zyxel.com/web/support_download_list.php?indexflag=20040906164737
Her er der flere versioner af din P660HW, så se listen igennem, før du vælger at downloade den fil der er den rigtige!

Kommentar
Fra : mort1760

Dato : 19-06-06 23:35

det hjælper ikke. Glemte vist osse at sige at jeg har en anden bærbar som sagtens kan holde forbindelsen. er det så noget med min computer...

Kommentar
Fra : severino

Dato : 20-06-06 00:28

Hvordan er du koblet til din trådløse med problem PC'eren?
Har du låst dig fast til AP'ens SSID, eller har du bare koblet dig op til den forbindelse du fandt?

Hvis du har fastlåst den, til dit eget netværk, så burde den ikke tabe forbindelsen, med mindre du kommer uden for dækningsområdet.

Er det et PCMCIA kort du bruger eller er det en indbygget trådløst netkort du anvender?
Har du opdateret driveren til dette netkort?

Kommentar
Fra : mort1760

Dato : 20-06-06 00:31

ja den er låst fast, og ja den er fastlåst til netværket. og det er et indbygget netkort...

Kommentar
Fra : severino

Dato : 20-06-06 10:55

Noget kunne tyde på, at den taber forbindelsen, på grund af den får travlt med noget andet, og derfor glemmer at opretholde forbindelsen.
Jeg formoder at du har checket for diverse snavs, der kan have indvirkning.

En gang imellem kan det hjælpe at den kun bruger én mulighed for forbindelse, så den ikke kommer i tvivl om at den skal koble op på henholdsvis tfl.modem/RJ45 netstik/trådløs. Så er det set at der går fuldstændig SPUNK i den!

Kommentar
Fra : mort1760

Dato : 20-06-06 15:43

hvad kan jeg så gøre for at den ikke laver noget andet i stedet for at lave en forbindelse til mig?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 20-06-06 21:48

Tjaaaa, du kunne se på, hvad der startes op, og som køre i baggrunden. - Du kan hyppigt teste den for snavs, så det ikke kommer bag på dig.
Har du søgt efter nyere drivere til det trådløse netkort?

Kommentar
Fra : mort1760

Dato : 23-06-06 00:31

har opdateret både routeren og netkortet
det virker stadig ikke helt perfekt

Kommentar
Fra : severino

Dato : 23-06-06 12:35

Efter alt at dømme, er det den bærebare's netkort der laver brokken.
Hvilken mærke er din maskine og det indbyggede netkort. - Måske er der andre på kandu, som har det samme som dig, og måske har en løsning!

OBS! Fyldestgørende oplysninger ved spørgsmål start, giver det hurtigste svar!

Kommentar
Fra : mort1760

Dato : 23-06-06 12:41

Min computer er en Acer Travelmate 4070. Netkortet er et Intel(R) PRO/Wireless 2200BG Network Connection.