/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
På nettet med router.
Fra : Monsen1234
Vist : 514 gange
250 point
Dato : 16-06-06 17:49

Jeg har købt en router, for at få 2 computere på internettet. Jeg har så tilsluttet routeren som man skal, fra modem til Wan indgang i router og derfra fra udgang 1 til computer.
Jeg går så ind i Netværksforbindelser og opretter ny forbindelse, der opstår så en ny forbindelse, går så ind i netværksinstallasion og forbindelsen bliver nu koblet på internettet.
Men selv om der ER forbindelse til internettet kan jeg ikke komme på internettet, altså ikke noget billede ingen kontakt selv om der er forbindelse ?? Hvorfor ? Er det noget med IP adr. ? og hvis det er hvordan kommer jeg videre ?

Mvh: Monsen.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 16-06-06 17:51

Højreklik på din netværkskort og tryk reparer

Kommentar
Fra : dk

Dato : 16-06-06 18:15

eller

du skal i din router's setup menu indsætte enten dit brugernavn og pass (ppoe)
eller hvis du har fast ip adrese indsætte denne.

og ligeledes sætte din router til (enabled) DHCP
din(e) computere får derved automatisk en ip adresse og du skal ikke angive
noget under "netværks indstillinger"

Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-06-06 18:41

Jamen hvis det drejer sig om 2 computere, skal der da kobles to computer til routeren.

Altså netværkskabel fra moden til router og kabler fra routeren til begge computere, medmindre det er trådløst.

Vi havde selv lidt problemer med at få det til at køre på den ene computer, men det var noget med, at computeren skulle "finde" routeren (driveren?? har ikke så meget forstand på det), ligesom hvis du kobler andet udstyr til, eks. printere og lignende.

Men det kan vel også tænkes, at det er netkortet i computeren der ikke virker sammen med, det skal stå i vejledningen til routeren hvad der skal stå på netkortet.

mvh dova

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 16-06-06 19:14

Jeg fatter ikke en brik af det:
Citat
du skal i din router's setup menu indsætte enten dit brugernavn og pass (ppoe)
eller hvis du har fast ip adrese indsætte denne

For hvor er det ? Der er ikke nogen setup nogen steder og :
Citat
og ligeledes sætte din router til (enabled) DHCP
?? Hvor er det ? Den eneste måde jeg kan se noget med routeren er at når den bliver tilkoblet er der et kort "ikon" under netværksforbindelser !!
Jeg sytes der må mangle et setup program ?? Men der var ikke noget i pakken, men der er denne adr. http://www.usr.com/support/8000a/8000a-online-manual/two.html og noget med at klikke http://192.168.123.254 men her sker indtet, så skulle der være noget setup måske, men hvad hjlæper det når jef ikke kan komme på internettet når routeren er tilsluttet.

dova .

Citat
Men det kan vel også tænkes, at det er netkortet i computeren der ikke virker sammen med, det skal stå i vejledningen til routeren hvad der skal stå på netkortet.

der står ud for ikonet undernetværksforbindelser at der ER tilsluttet

Kommentar
Fra : dk

Dato : 16-06-06 19:34

hmmm
åbn din internet browser og gå til adressen http://192.168.123.254
og klik "login"
Citat
In the location or address line of your Web browser, type http://192.168.123.254 to access
the Configuration Utility. There is no default password for the Broadband Router, so just click
Login. Click Setup and follow the on-screen instructions. You will need any network
information you collected earlier. When prompted, select the WAN type as Dial-up Modem
and continue to follow the on-screen instructions.

Click Connect to initiate a dial-up session with your ISP. The Status page status will display
whether or not the call was successful. If the settings are correct, the analogue or ISDN
modem can be used to connect to the Internet. If the connection fails, verify that you
entered the correct values.

se også her
http://www.usr.com/support/8000a/8000a-online-manual/three.html
billed 5 og 6 ->

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 16-06-06 19:43

Når jeg klikker http://192.168.123.254/ Kommer følgende :

Siden kan ikke vises
Den side, du søger efter, er ikke tilgængelig. Der kan være tekniske problemer på webstedet, eller det kan være nødvendigt at ændre webbrowserindstillingerne

Kan andre se den ?

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 16-06-06 19:54

Du skal ikke klikke på det, men kopiere det ind i din browser, og gå dertil

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 16-06-06 19:59

Har også gjordt det med siden kan stadig ikke vises

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 16-06-06 20:28

Prøv lige at resette routeren. Der er sikkert en lille knap du skal holde inde i nogle sekunder. Tjek evt manualen. Prøv så at skille hele skidtet ad igen, og lad det hvile nogle minutter. Husk at have slukket for maskinen og modemet inden du samler det igen. Tænd så for modem, og sørg for at det er helt aktiveret, før du starter routeren. Tænd så maskinen, og så skal du måske genstarte. Du skal sikkert genaktiveres hos din udbyder, før det virker.

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 16-06-06 20:38

Vil vende tilbage i morgen og prøve dette, jeg skal på arbejde nu, så når ikke mere i aften, men ind til videre tak for hjælpen

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 16-06-06 20:53

Sluk for alt incl. dit modem, - lad det stå slukket ca. et kvarter og tænd så det hele igen - sådan måtte vi sidst gøre det.
Anbefalet fra TDC.
Ammitz

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 16-06-06 20:58

Et kvarter er IHVERTFALD nok. Jeg tror at TDC hellere vil overdrive, end at være kedelige

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 250 point
Dato : 16-06-06 22:41

Ammitz er inde på noget af det rigtige.
Alt efter hvilken udbyder du har, kan der være meget stor forskel på hvordan man udvider et netværk med en router.
Det du skal have for øje, er at du ved tilslutning af en router, ændre du dit ID over for din udbyder, i form af en anden MAC-adresse, som alle netkort og netværks enheder har.
Det er den nye MAC-adresse du skal have din udbyder til at acceptere. Og det er da også her der er den forskel fra den ene til den anden udbyder; om hvordan man gør det.

Når din router er sat op, så har du delt netværket i en global del, og en lokal del.
Routeren vil i DHCP, selv dele de IP-adresser ud til de maskiner du tilslutter din routers LAN og evt. WLAN porte.
Om du har en dynamisk eller statisk forbindelse til din udbyder er i dette sammenhæng, ikke af den store betydning, bortset fra at ved statisk skal du selv indtaste den tildelte IP-adresse, Gatway og SupnetMask adresser. Dette sker automatisk ved en dynamisk adresse.

Godkendelse af svar
Fra : Monsen1234

Dato : 17-06-06 09:45

Tak for svaret severino.
Kan forstå det er noget med IP adresse, men har nu her til morgen rodet med det et par timer uden noget resultat så jeg opgiver nu, er nød til at få et firma til at tilslutte den for mig, man er jo nok nød til at erkende at man ikke kan alt