/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Boot Screen Skift fejler
Fra : 75653
Vist : 445 gange
500 point
Dato : 16-06-06 15:48

Jeg har mødt en mystisk fejl.

Jeg har 3 maskiner, hvor 2 af dem er noget nær identiske, hardware som software.
Alle har windows XP installeret

Jeg har så skiftet min orginale og temmelig kedelige boot screen ud men den mere passende, det har jeg gjort på alle 3 maskiner, den ene køre bare som den altid har gjort, men de 2 andre genstarter hele tiden, uden at indlæse XP , den ene af den 2 maskiner der genstarter er når identisk med den der bare køre der udaf...

Jeg har så prøvet at installere en Xp på en virtuel PC, og der skifte boot Screenen ud - her er der heller ikke nogle problemer, xp booter og starter som om intet er ændret....

Er der nogle der har oplevet dette selv, og har fundet en løsning, eller kan guide mig så jeg kan bypasse dette irreterende problem...

Jeg håber at jeg har skåret mit problem ud i pap, ellers så bare spørg for mere info.

Programmet jeg har brugt til at skifte boot screen er BootEditor for WinXP, v. 0.9.93 by UserXP (grunden til at jeg ikke har hentet den nyeste ver 1.0.1 er at den nye ver. ikke kan oprette .exe filer kun zip)(jeg har også prøvet med den nyeste ver., det ændrede heller ikke noget)
Jeg har også prøver med logonuibootrandomizer 3.9.60 det ændrede heller ikke scoren, til mit favøre.

/Rex

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 16-06-06 19:10

Der er opstået en eller anden fejl, som får Win XP til at genstarte.
Kan tænkes at bootscreen filen ikke lige hedder det du satte ind, eller at den er blevet beskadiget.

Er det XP home ? Så sæt diskene på som slave i den kørende maskine og se om du kan rette problemet og så sætte dem tilbage som master diske igen.

Er det XP PRO, så kan du ved at taste F8 i opstarten, vægle at maskinen ikke skal automatisk genstarte ved fejl. Så får du en blå skærm der kan lede på sporet af fejlen.

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 16-06-06 20:00

Jeg har fundet ud af der er opstået en fejl det er jo derfor at jeg stiller dette Q.

Boot screenen hedder NewBoot.exe og det er det der bliver kaldt i Boot.ini filen som ny kernel.

Det er XP Pro, og jeg kan sakens kome i kontakt med OS'et, da jeg har lagt en ny linie i Boot.ini der giver mig muligheden for at vælge Ntoskrnl.exe eller newboot.exe (Org. eller canged).

Den fejl kode, jeg får er:
0x00000007E, (0xAAE5EB52, 0xF7C4E424,0xF7C4E124)

Måske du kan få noget ud af den, jeg kan ikke

/Rex

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-06-06 13:45

Prøv at rense din registreringdatabase på den/de maskiner hvor du oplever 'fejlen' med dette program : http://www.tucows.com/preview/355220?_mid=000001279

..både før og efter du har prøvet at boote i minimal mode (=safe mode = fejlsikret tilstand) med dette lille program : http://www.superadblocker.com/bootsafe.html

Måske det løser problemet?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 17-06-06 17:59

Skriver den nogen hentydning til en eller anden .sys, .dll eller .exe senere i teksten?

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 18-06-06 00:55

@JensT
Nope kun standart plader, om beskyttelse og sådan noget.

@Molokyle
Det vil jeg prøve, og så vender jeg tilbage...

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 18-06-06 13:52

dvs den skriver..
Der er fundet en fejl
windows genstartes for at undgå beskadigelse af ... o.s.v.
---
Monter disken som slave i kørende system

Og prøv at kopiere den nye screen fil ind på harddisken igen - Jeg tror at den er beskadiget.

Alternativt

Kør
Denne computer - højreklik på slavedisken - egenskaber - funktioner - undersøg nu - hak i begge optioner.

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 18-06-06 14:42

@JensT
Du mener at jeg skal Scandiske ?

@Molokyle
Jeg har ikke fået prøvet at rense Reg mm.
Svar kommer lidt senere i dag

@Alle
Jeg er selv noget af en nørd, så i behøver ikke at skære ud i pap

/Rex

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 18-06-06 15:58

@Molokyle
Kørt TWregClean i standart mode, genstartede valgte at boote via min nye Boot Screen, resultat --> BSOD (efter at have fjernet flue benet fra genstart automatisk).
Bootede i safemode, kørte TWRegClean genstartede (det ville puteren ikke, trykkede på reeset, nu genstartede den ) valgte Boot Screen'en --> BSOD
Resultat = Øv øv øv

@JensT
Har Scandisket drev C, genstartede bootede via boot Screen -->

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 18-06-06 18:04

Hvor meget fri plads er der på de 2 systemdiske der ikke kører?

Hvis det ikke er voldsomt meget, så prøv at frigiv noget.

OG / ELLER

Slet pagefile.sys så den skal danne en ny

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 18-06-06 22:32

@JensT
Det er ikke grundet manglende plads, og jeg har Clear Pagefile at shutdown sat i registrerings databasen, så tror heller ikke at det er det, men jeg prøver at slette pagefile'n og melder tilbage

/Rex

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 19-06-06 05:39

Næste step på den fejl kan være et video-driver problem.

Kan det tænkes at den nye startskærm stiller krav til video indstillingen som den nuværende driver ikke kan tilgodese? (Jeg ved godt at de 2 af maskinerne skulle være ens, men måske er der dog alligevel forskel på videodriverne.

Vil windows starte hvis du i F8 valget bruger VGA indstilling?

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 19-06-06 14:43

@JensT
det virker heller ikke, stadig BSOD

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 22-06-06 21:10

ert der ikke nogle der kan hjælpe

Kommentar
Fra : dk

Dato : 22-06-06 22:11

er det intel pc'er ??
måske dette kan hjælpe

Citat
To resolve this issue, follow these steps:
1. Restart your computer in Safe Mode.
2. Click Start, click Run, type regedit, and then click OK.
3. Locate and then click the following registry key:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Services\Intelppm
4. In the right pane, right-click the Start entry, and then click Modify.
5. In the Value data box, type 4, and then click OK.
6. Quit Registry Editor.
7. Restart your computer.

taget herfra
http://www.spacejock.com/Runtimes.html

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 22-06-06 22:55

@DK
Nope det er alle AMD'er

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 23-06-06 06:54

Kør rep af windows installation.

altså ikke R første gang (rep med konsol), men anden gang den spørger, når du starter op fra windows XP pro CDen.

Skulle løse problemet hvis det er en dll, der har forbindelse med ændret startskærm, der ikke er i orden (beskadiget).

Kommentar
Fra : dk

Dato : 23-06-06 11:21

kan de starte op uden din "boot loader" men med XP's egen ??

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 23-06-06 16:32

@DK Der er ikke nogle problemer i at starte op med den orginale BootScreen
Eneste der kom ud af at køre en rep, var et busted system , men det vidste jeg godt vile ske.
Fan'me glad for at vi har ghost...

Så forfra med øvelse begyndt, bootscreenen virker ikke

/Rex

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 23-06-06 17:22

@Alle
Har selv fixet problemet...
Jeg slettede bare den orginale ntoskrnl.exe og smed min boorscreen i stedet for.

Jeg ved ikke hvorfor at det gør, men nu virker det....

Jeg lukket derfor dette Q.

Men takker for alle besvarelserne, ikke at de hjalp men de var jo altid et forsøg værd.

/Rex

Annuller spørgsmålet
Fra : 75653

Dato : 23-06-06 17:34

Jegh ar selv klaret problemet, og ikke modtaget nogel brugbare svar.....