/ Forside/ Teknologi / Hardware / Server / Spørgsmål
10  Uffe29 470
WinXP - IIS, billede problemer
Fra : Gizmo-man
Vist : 1004 gange
40 point
Dato : 14-06-06 19:44

Jeg har en Windows XP Pro "server" der køre med IIS (er ikke helt klar over versionen).
Men mit problem er at når jeg køre en ASHTML-side med mange billeder, så er det kun nogle få af dem der vises og resten vises som den kendte boks med et rødt kryds, det er heller ikke alle billeder der vises i CSS...

Jeg har ikke gjort så meget andet end at installere IIS og så skifte wwwroot-mappe...

Er der en som kender dette problem ?

Kommentar
Fra : Random

Dato : 14-06-06 21:22

Hej Gizmo
Det skyldes at IIS er sat op til kun at have 10 forbindelser åbne.
Når browseren så henter din side, vil den forsøge at lave en forbindelse til hvert billede, men den får ikke svar, når den f.eks. requester billede 10. 11 .12.
Dette giver timeout med rødt kryds tilfølge.

Du kan dog sætte IIS op til at have 40 forbindelser ved at køre et script. Det hjælper lidt på det.

Du kan læse her hvordan
http://www.stevnhoved.dk/tips/2005/05/windows-xp-begrnsning-i-antal-af-http.html

Men ellers er en XP med IIS ikke egnet som seriøs webserver løsning. :-|

Mvh
Random

Kommentar
Fra : Gizmo-man

Dato : 14-06-06 22:56

Ja det ser jo ud til at kunne løse mit problem... Meeeen hvordan udføre jeg den kommendo ?

Adsutil.vbs bruges til at ændre indstillinger i IIS og er placeret under C:\Inetpub\Admin\Scripts. Så hvis du ændre antallet af samtidigt tilslutninger til 40, skal du køre følgende kommando:

adsutil set w3svc/MaxConnections 40

Jeg har ikke så meget forstand på den slags, bruger kun serveren til små lokale sider, så har aldrig har brug for at røre ved nogle indstillinger...

Accepteret svar
Fra : Random

Modtaget 40 point
Dato : 14-06-06 23:14

Jeg har lavet en bat fil med følgende kommando:
cscript.exe C:\Inetpub\AdminScripts\adsutil.vbs set w3svc/MaxConnections 40

Du kan så køre den. Eller sætte den til at køre auto ved at ligge den i Startup mappen:
Dk :Start->Programmer->Start
Uk: Start->All Programs->Start Up

Random

Kommentar
Fra : Gizmo-man

Dato : 14-06-06 23:36

Det ser jo ud til at virke, mange tak for hjælpen :)