/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Jens Frandsen i Østofte.
Fra : ellenbirgitte
Vist : 1006 gange
100 point
Dato : 15-12-02 14:54

Jens Frandsen blev gift den 5. april 1811 med Karen Christoffersen i Østofte Sogn på Lolland. Han dør den 29. august 1842 60 år gammel i Havlykke, Østofte Sogn. Jeg mener ikke han er født i Østofte Sogn, men hvor kommer han fra? og hvem var hans forældre? Mon der er nogen, der kan hjælpe mig.

Accepteret svar
Fra : Hannelykke

Modtaget 100 point
Dato : 15-12-02 16:22

www.familysearch.org
har jeg fundet dette som du måske kan komme videre med
Jens <FRANTZSEN>
   Sex: M

Event(s):
   Christening: 29 Sep 1782       Place: Kirke Sonnerup, Kobenhavn, Denmark

Parents:
   Father: Frantz SVENDSEN

Source Information:
   Batch Number: C219962
   Source Dates: 1779 - 1825
   Film or Fiche Number: 48366
   Collection Details: Kirke Sonnerup; Den Danske Folkekirke
1. Boel FRANTZSDATTER - Vital Records Index Gender: F Birth/Christening: 30 Jan 1780 Kirke Sonnerup, Kobenhavn, Denmark
2. FRANTZSEN - Vital Records Index Gender: M Birth/Christening: 25 Feb 1781 Kirke Sonnerup, Kobenhavn, Denmark
3. Jens FRANTZSEN - Vital Records Index Gender: M Birth/Christening: 29 Sep 1782 Kirke Sonnerup, Kobenhavn, Denmark
4. Birthe Cirstine FRANDSDR - Vital Records Index Gender: F Birth/Christening: 22 May 1823 Kirke Sonnerup, Kobenhavn, Denmark
5. FRANDTZSEN - Vital Records Index Gender: M Birth/Christening: 25 Feb 1781 Kirke Sonnerup, Kobenhavn, Denmark

prev | next       Prepare selected records for download

Return to top of page

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 15-12-02 17:32

Er dette måske Jens Frandsens søn m/famile og hans enke?
Samtlige personer i husstanden

Maribo, Fuglse, Østofte, Reersnæs By, , et huus, 40, FT-1845
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Christoffer Jensen, 29, gift, , inds., dagleier, Østofte
Ane Margrethe Christian, 33, gift, , hans kone [Christoffer Jensen], Stokkemarke
Kirsten Thomasd, 9, ugift, , deres barn [Christoffer Jensen og Ane Margrethe Christian], Stokkemarke
Karen Sophie Christoffer, 8, ugift, , deres barn [Christoffer Jensen og Ane Margrethe Christian], Østofte
Marie Katrine Christoffe, 6, ugift, , deres barn [Christoffer Jensen og Ane Margrethe Christian], Østofte
Jørgen Christoffersen, 3, ugift, , deres barn [Christoffer Jensen og Ane Margrethe Christian], Østofte
Karen Christoffersd, 67, enke, , huusfaderens moder, nyder almisse, Østoft

også fra www.ddd.dda.dk

Hilsen Jeannie

Godkendelse af svar
Fra : ellenbirgitte

Dato : 15-12-02 19:22

Tak for svaret Hannelykke.

Det er et spor jeg vil forsøge at følge - det kunne godt være ham. Tak for din hjælp.

Hilsen ellenbirgitte

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 15-12-02 21:11

Hej Ellen Birgitte!
Der er ca. 20 Jens Frandsen f. omkring 1780-1785, der er optaget i familysearch´s database. Så måske skulle du også checke dem? Det virker som om, der ikke er mange registreringer for fødte på Lolland, så måske er han én af dem, der ikke er kommet i deres database endnu.

Hvad står der ved hans vielse i 1811?
Hvad er navnene på deres børn ? Deres navne kunne måske give et hint om forfædrenes navne.

Hilsen Jeannie

Kommentar
Fra : ellenbirgitte

Dato : 16-12-02 08:47

Til jkrjk2
Tak for dine svar. Nogle af de fundne i familysearch er døde på et forkert tidspunkt i forhold til "min" Jens Frandsen, så dem kan jeg udelukke. Problemet for mig på Lolland er at familien er flyttet en del omkring også op mod vor tid. FT fra 1845 er rigtignok den familie. Jeg tror ikke rigtig på sporet fra Nakskov.

Hilsen ellenbirgitte

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 15-12-02 17:41

"ellenbirgitte" <ellenbirgitte.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:2Q%K9.66749$HU.5223063@news010.worldonline.dk...
> Jens Frandsen blev gift den 5. april 1811 med Karen Christoffersen i
> Østofte Sogn på Lolland. Han dør den 29. august 1842 60 år gammel i
> Havlykke, Østofte Sogn. Jeg mener ikke han er født i Østofte Sogn, men
> hvor kommer han fra? og hvem var hans forældre? Mon der er nogen, der
> kan hjælpe mig.
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"

Jeg har svaret på Kandu:

Måske skulle du prøve at kigge her:
www.ddd.dda.dk

Samtlige personer i husstanden

Maribo, Lollands Nørre, Nakskov Købstad, Nakskov, , Vestre fjerdings 2.
rode, 38, FT-1787
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Frants Frideichsen, 33, Gift, Husbonde, Murermester,
Anne Ziersd, 36, Gift, Hans Kone, ,
Jens Frantzen, 3, Ugift, Deres Søn, ,
Zier Frantzen, 1, Ugift, ditto, ,
---

Samtlige personer i husstanden

Maribo, Lollands Nørre, Nakskov Købstad, Nachschou, , Katte Sund 241, 328
[338], FT-1801
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Christopher Hansen, 33, Gift, Hosbonde, Snedker,
Kirstine Hansdatter, 31, Gift, hans Kone [Christopher Hansen], ,
Maren Christophersdatter, 1, -, deres Datter [Christopher Hansen, Kirstine
Hansdatter], ,
Jens Frandsen, 17, Ugift, Tienestekarl, Læredreng [snedker],

Hilsen Jeannie Kristensen