/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
usb
Fra : dengamle
Vist : 892 gange
50 point
Dato : 13-06-06 20:33

jeg skal have hjælp jeg har lige købt et dicital camera men det vil ikke overføre billeder til computeren den skriver usb enhed ikke genkendt forhandleren meddeler at jeg skal gå in på www.amitech.dk og downloade men det kan jeg ikke finne .
MV.H.
dengamle

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 13-06-06 20:42

Har du fulgt brugsanvisningen.
De fleste camera og andet USB grej skal først indstallere den CD som følger med.
Og efter en genstart, kan det sættes til.
Har du taget nogle billeder.
Hvilket camera er det du har.

Kommentar
Fra : dengamle

Dato : 13-06-06 20:47

ja jeg har installeret cameraet er et samsung digimax A 503
jeg har også taget billeder jeg har hørt noget om der skal findes en ny driwer
m.v.h.
dengamle

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 13-06-06 21:10

Her er lidt service til dit camera lidt nede af siden.
http://www.samsungcamera.com/customer/download/cus_down_main.asp?page=6&keyfield=&key=
Der er en driver du kan hente................gem den på skrivebordet.
Og så kan du gå i enhedshåndtering pege på dit camera>egenskaber>driver>opdater>find din driver på skrivebordet.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 13-06-06 21:11

Du kan også lige hente en manual..................den findes på Dansk.

Kommentar
Fra : dengamle

Dato : 13-06-06 21:29

tak for svaret da jeg ikke er så ferm med compureren kan jeg bede dig om den danske manual
jeg har svært ved at forstå din besked.
m.v.h.
dengamle

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 50 point
Dato : 13-06-06 21:41

Hente en manual:
http://www.samsungcamera.com/customer/download/cus_down_main.asp?page=6&keyfield=&key=
rul ned til dit camera nederst på siden
til højre står der manual tryk på den
Nu er der et vindue hvor du kan vælge download ud for Danish
vælg gem
og nu kan du vælge at gemme på skrivebordet
Hvis jeg mangler at forklare noget så sig til.

Godkendelse af svar
Fra : dengamle

Dato : 14-06-06 08:46

Tak for svaret e.c. 1000 tak for hjælpen nu virker det fint
Venlig hilsen
dengamle

Kommentar
Fra : dengamle

Dato : 15-06-06 09:25

til ec
Ja så er den gal igen jeg fik lagt billeder ind i går men i dag kan den ikke finde usb enheden
Venligst
dengamle

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 15-06-06 09:52

Det er vigtigt at USB sættes til efter start af comp
USB tages fra efter lukning af comp
USB kan tages fra under kørsel, med så skal den først frakobles.
Nede ved uret er der en grøn pil > h-klik og klik på teksten [tag hardware.........]
Nu kan man finde den enhed som skal frakobles.
Er det XP og en kortlæser kan kortet bare tages fra.
Der er mange som har problemer med at læse billeder fra camera og jeg selv har en billig kortlæser til formålet. (den bruger jeg også til at flytte store filer til naboens comp.)

Kommentar
Fra : dengamle

Dato : 16-06-06 17:24

tak for svaret men jeg kan ikke se nogen grøn pil nede ved uret
mvh
dengamle

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 16-06-06 20:32

Comp startes uden at camera er sat til comp(USB)
Når comp er startet op sættes USB stikket ind.
Og så bør der være en grøn pil nede ved uret.
Hvis der sidder sådanne to << nede ved uret så klik lige på dem,
og se om der ikke fremkommer en grøn pil.

Kommentar
Fra : dengamle

Dato : 19-06-06 09:52

tak for svaret , men jeg kan stadig ikke se nogen nogen grøn pil ved uret.
Men det begyndte pludselig at virke så nu håber jeg det fortsætter
Men tak for hjælpen
dengamle

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 19-06-06 10:05

Jeg må nok erkende, at jeg har opgivet at rode med billeder fra camera til PC.
Så jeg har købt en billig kortlæser og lægger billederne ind på den måde.

Kommentar
Fra : dengamle

Dato : 19-06-06 10:43

hvordan fungerer en kortlæser og hvad er ca prisen
dengamle

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 19-06-06 10:54

Her er en af dem der kan læse 15 forskellige kort.
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=173595
Men bl.a. bilka/Føtex plejer at have dem til en billig pris.
Du skal bare sikre dig at dit kort er med på listen over dem der kan læses.
Hvis du har win 2000 eller XP - så sættes USB-stikket bare i og den læser.