/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Tegnematerialer, hvilke?
Fra : Shadowflip
Vist : 2604 gange
50 point
Dato : 13-06-06 18:42

Hey.. :)

Jeg er gået lidt igang med at tegne og ville sådan set bare vide hvad for nogle materialer i bruger?.. :)

Jeg har Derwent blyant boksen med 12 stk i.. og så selvf alt det der med hviskelæder og sådan noget almindeligt noget..

Håber i gider skrive en lille "liste" :) ville være meget taknemlig..

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-06-06 19:27

Kun på hobbyplan...... kul i forskellige farver

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 13-06-06 20:19

Besøg denne side.
http://tegnebordet.dk/

Accepteret svar
Fra : jomfruane

Modtaget 50 point
Dato : 13-06-06 22:36

det kommer jo an på hvad man gerne vil opnå, men jeg vil helt klart anbefale trykblyanter i stedet - de giver mere ensartet samme streg og så har jeg dem i mine foretrukne tykkelser og hårdhedsgrader.
Derudover elsker jeg grafitstøv. Det kan købes i dyre domme, men også fremstilles af en drejeblyantsspidser - den bruger man til de helt tykke trykblyanter som mange holder af at bruge.
Grafitstøvet bruger jeg med en god afmaskningstape for at få helt skarpe streger.

Knetgummi er et andet ufravigeligt must. Det er et meget blødt viskelæder der tager fingeraftryk og hvad man ellers måtte fedte med - det er også godt til lige at duppe af med hvis man har fået givet den for meget et sted.
Hvis jeg fx skal tegne croquis ville jeg vælge en meget tyk og mellemblød blyant.
skulle jeg tegne et portræt ville jeg havde gang i flere tykkelser og hårdhedsgrader.

Så er der jo papiret!
et helt kapittel for sig. Den grove struktur egner sig godt til det lidt upræcise og det glatte til det helt skarpe.
Jeg vil klart anbefale dig en tur ned og mærke på papir - kopipapiret mister man lysten af, hvorimod et lækkert papir kan virker meget fordrene på kreativiteten.

Et sidste ord - det behøver ikke være dyrt for at være godt.
Tigerbutikken har nogle ret gode blokke med en tykkere kvalitet papir. trykblyanter koster fra 13kr (mine ynglings ca 50,-), et rør stifter ca 12,- og knetgummi det samme. grafitstøv koster ca 80kr, men det har man i årevis.

kunsten er ikke gearet

Godkendelse af svar
Fra : Shadowflip

Dato : 14-06-06 01:02

Tak for svaret jomfruane. Og tak for forklaringer også :)

Mvh. Line