/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
skal jeg flytte min fisk?
Fra : nivolo1
Vist : 329 gange
45 point
Dato : 13-06-06 15:24

hey har et akvarium med:
30 neon fisk
4 scalare
1 dværg gurami
4 blå guramier

den ene af mine blå guramier er lidt mindre end de andre 3 og i dag der lagde jeg mærke til at den er blevet rimelig tyk den ser gravid ud. Skal jeg bare vente på ungerne eller skal den gurami over i et andet akvarium end til den føder. har ikke meget forstand på det så ved ikke om ungerne bliver spist.
håber i kan hjælpe
m.v.h
Søren

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 13-06-06 15:32

Karpelaksen neon skal nok få has på reden og æggene hvis den bygger reden i det akvarie.

Ja, den skal have et andet akvarium og med overfladeplanter, og skal hannen lige med ellers bliver der ikke noget med rede, æg og unger.

http://akva-net.hjem.myinternet.dk/gouramiblue.htm

Kommentar
Fra : nivolo1

Dato : 13-06-06 15:44

kan jeg ikke bare slukke pumpen og skifte vand dagligt?? jeg ved jo heller ikke rigtigt hvem af dem der er faderen

Kommentar
Fra : docjacobsen

Dato : 13-06-06 15:50

hvis de ikke er datomærkede kunne du komme dem i fryseren, så skal de nok holde sig.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 13-06-06 17:12

Jamen hør nu lige her:

Guramier lægger æg, og derefter befrugter hannen dem.

Så du kan ikke flytte en guramihun for sig selv, og så regne med, at der kommer unger.

Hannen og hunnen bygger rede, som hunnen så lægger æggene i.

Og det er slet ikke så nemt at få guramier til at yngle, det kræver et specielt akvarie med lav vandstand, en bestemt Ph-værdi, en meget nøjagtig temperatur og god rensning og luftning af vandet.

mvh dova