/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Computeren skriver 6-taller
Fra : tvorup
Vist : 630 gange
100 point
Dato : 13-06-06 09:39

Min maskine skriver 6-taller når den har stået tændt et stykke tid (> 1 time).
Problemet opstår alle stedet hvor der er en skrivemulighed: i Word/Excel, ved besvare/skrive ny mail, skrive søgeord i browser...
Antivirus (Etrust) er opdateret, online skanning og adaware er kørt flere gange. Er der nogen der har et bud på hvad der kan løse problemet uden en geninstallation?

Kommentar
Fra : drblah

Dato : 13-06-06 14:26

Hej.

Du kunne evt. prøve at hive stikket til dit tastatur af og så se efter om det kunne have noget med det at gøre.

ellers prøv at anskaffe Ad-Watch som er et plugin til Ad-Aware. det holder øje med hvilke processer der kører og giver dig besked hvis der er ved at blive ændret i windows reg databasen. (jeg ved ikke om man kan få det som demo.)

http://www.lavasoft.de/software/adwatch/

Prøv også ZoneAlarm pro. dette er en firewall som kan holde styr på hvad der kommer ind/ud af din comp. Men også blokere for uønskede processor. (ZoneAlarm pro er gratis i 15 dage og kan derefter laves om til ZoneAlarm basis som er gratis og også en udemærket firewall.)

Hvis du prøver ZoneAlarm skal du ind under "Program control" og finde skydeknappen med samme navn. denne skal sættes til medium eller High. Dvs. at når et program prøver at oprette forbindelse til internettet skal du give adgang først. Ved dette kan du muligvis stoppe hvad det end er som laver 6 taller. hvis det altså er et uønsket program.

http://www.zonelabs.com/

Ps. husk at vælge ZoneAlarm og ikke pro når du downloader. Du kan ændre zoneAlarm til pro under og efter installationen.