/ Forside/ Teknologi / Hardware / Server / Spørgsmål
10  Uffe29 470
FTP
Fra : Kibbs
Vist : 291 gange
20 point
Dato : 14-12-02 16:17

Kan BPFTP godt køre når man har to ip'er?
Jeg kan ikke få min til at virke og jeg har åbnet en port i min cisco router..
Jeg kan godt selv logge på med den interne ip, men mine venner kan ikke?
Jeg har ikke åbnet port 20 og 21, kan det være et problem?

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 14-12-02 23:18

2 ip-adresser ?? Hvad mener du ?
du fortæller intet om hvilken port du har åbnet i firewallen og om det er den samme som i FTP-serveren ??

Kommentar
Fra : rkl

Dato : 15-12-02 00:25

Prøv med dette:
Klik options og general options. Vælg fanebladet "firewall" og afmarker "use passive mode" Gem og prøv en gang mere.

Kommentar
Fra : Kibbs

Dato : 15-12-02 13:10

Jeg har fået det til at virke! Man skulle åbenbart åbne port 21 for at G6FTP'en gider at virke..
Jeg havde prøvet at åbne port 1234 og få FTP'en til at køre igennem den, men det virkede ik..

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 15-12-02 14:27

Normalt kan du sagtens få ftp-programmer til at køre på en vilkårlig port. kan du ikke det ville jeg finde et andet ftp-server program, da man ikke kan bindes op på en fast port. Man kunne jo have behov for denne til et andet formål...

Kommentar
Fra : Kibbs

Dato : 15-12-02 15:10

Jeg syntes oz at den er lidt underligt.. Jeg ændrede først opsætningen i FTP'en, så den kunne køre i Passive mode med min eksterne ip (multi ip settings) mens den kørte over port 1234, det virkede ik... Så satte jeg den til at køre igennem port 21, stadig med flueben ved passive mode og så virkede det!?
Det er første gang at jeg roder med en FTP-server, så jeg ved faktisk ik hvad det er der er sket...?! Men det virker.
Men hvis jeg kigger i telnet, under nat entry, er åbningen af port 21 listet anderledes end da jeg åbnede port 1234....

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-12-02 16:49

FTP kører jo på port 21 og 20 så du skal åbne en af dem
Du kan sagtnes kører lokalt men du skal åbne så udefra kommende kan komme
ind

--
Venlig hilsen

Preben Christensen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-12-02 16:54

"Preben Christensen" <christensendunder@mail.tele.dk> wrote in message
news:3dfb52f7$0$225$edfadb0f@dread13.news.tele.dk...
> FTP kører jo på port 21 og 20 så du skal åbne en af dem
> Du kan sagtnes kører lokalt men du skal åbne så udefra kommende kan komme
> ind

ftp SKAL jo ikke gøre på port 20 og 21, den kan gøre på hvilken som helst
port, man skal bare sørge for at den tilsvarende port er åbnet i routeren.
--

Andreas Jeppesen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 15-12-02 12:54

"Andreas Jeppesen" <bundyBLAH@tabersvin.dk> wrote:

> ftp SKAL jo ikke gøre på port 20 og 21, den kan gøre på hvilken som helst
> port, man skal bare sørge for at den tilsvarende port er åbnet i routeren.

Og hvis routeren kører NAT, PAT, skal den informeres om at at FTP helperen
skal være aktiv på andre porte end 21.

På de fleste billige routere kan det ikke lade sig gøre, og man må nøjes med
at tilbyde sine klienter passiv FTP.

--
Med Venlig Hilsen

Ulrik Lunddahl - nospam037@lunddahl.dk
My heroes: Heddy Lamar, George Antheil and now also Anders Hejlsberg

Kommentar
Fra : EazyOne

Dato : 22-02-03 18:44

både port 20 og 21??
hvad så hvis Kibbs vælger port 1234, skal 1233 så ligeledes være åbnet?..