/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Rejse til "The Palm of Dubai"
Fra : crazynic5
Vist : 718 gange
100 point
Dato : 06-06-06 14:58

Hej ! Jeg er en 16 årig dreng, der skal på en helt ekseptionel rejse til Dubai, og bo i en villa på "The Palm"

Dog har jeg ingen erfaringer med rejser til Saudi-Arabien, og ville forhøre mig, om nogen herinde er kendte i disse egne. Jeg har hørt at der ingen skatter er, og Dubai er utrolig rigt. Men nogen der har et link til en rejseparlør eller andet, så smid venligst en kommentar

Specielt om regler, om at føre køretøjer, ligesom i USA hvor man kan køre bil i 16-årsalderen. Kunne jo godt være, at de har andre regler

Mvh. Niclas

Accepteret svar
Fra : brokke44

Modtaget 110 point
Dato : 06-06-06 15:07

Er du sikker på den rejse ???

Dubai ligger i De Arabiske Emirater - ikke i Saudi Arabien - og vær du glad for det.

Søg på Dubai på google, så har du læsning til de næste par dage.

Godkendelse af svar
Fra : crazynic5

Dato : 06-06-06 15:13

Tak for svaret ! Ville nu hellere gerne høre, om der var nogen med erfaringer fra en rejse. Mere fordi en appetitvækker fra hotellets hjemmeside ikke beskriver alt:

Sorry tanketorsken. Mente self. de Arabiske Emirater Jeg havde nok fået kappet hovedet af, hvis det havde været i S A ... godt der er nogen der er vågne

Mvh. Niclas

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 06-06-06 15:44

Selv tak.

Jeg har været begge steder - deraf udtalelsen !!!

I Emiraterne har jeg været for nogle år tilbage og er ikke personligt begejstret for dette kunstprodukt, som araberne har bygget "in the middle of nowhere".

Der er - efter sigende - sket en masse i de år, der er gået, og er du til guld og glimmer, så finder du nok Dubai imponerende.
Specielt mærkevarer, guld, ædelstene og elektronik er stadigt billigt i Dubai efter danske forhold.

Serviceniveauet på hoteller og restauranter er fantastisk højt. Arbejdskraften er selvklart importeret fortrinsvis fra Libanon, Indien og Pakistan.

Jeg tror ikke, at du kommer særligt tæt på den menige araber med mindre du har forbindelser dernede.

Og så er der iøvrigt brølende varmt i august måned.

God rejse

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 06-06-06 15:47

ps. Er ikke klar over reglerne vedr. bilkørsel, men prøv at ringe til deres ambassade/konsulat i Kbh.
De skulle kunne svare dig.