/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Folkeskole / Spørgsmål
10  viviborgen 630
funktioner og babyshampoo ?
Fra : swingpigen
Vist : 2865 gange
100 point
Dato : 05-06-06 19:21

Heej.

Jeg er ny herinde så ved ikke rigtigt hvordan det fungere ordenligt endnu

Men skal til eksamen her inden længe og vi har fået afvide at det ville være en god idé at læse noget om funktioner, men fatter virkelig ikke hvad det er for noget..
Nogle der kan hjælpe ?

Et andet spørgsmål:
Nogle der har en analyse til Bo Hr. Hansens novelle babyshampoo liggende ?
Ikke fordi jeg vil skrive af men fordi der er nogle punkter jeg er lidt itvivl om..

på forhånd tak

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-06-06 20:41

Vedr. babyshampoo, så kan du prøve om du kan få hjælp her

www.studienet.dk eller

http://www.studieportalen.dk/

Læse noget om funktioner?? i hvilken forbindelse??

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-06-06 20:41
Kommentar
Fra : swingpigen

Dato : 05-06-06 21:08

Nordsted1 -
Jah altså kan ikke rigtigt forklare så meget om det eftersom jeg ikke aner hvad det er men det er i forbindelse med matematik ? ved ikke om det siger dig noget ?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-06-06 21:12

Prøv at se om du så kan bruge denne side

http://www.duda.dk/Grundfag/Matematik/matematik.html

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-06-06 21:16

Fra mit link..................hvis du havde kigget lidt http://www.mat1.dk/WFunk.htm

Kommentar
Fra : swingpigen

Dato : 05-06-06 21:22

e.c -
Jahh undskyld .. men skrev jo også at jeg var ny herinde, og ikke var kommet så godt ind i det endnu

men det er heller ikke så meget link jeg søger, det var mere hvis der var en der kunne "skære det ud i pap" for mig, for forstår det simpelthen ikke..

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-06-06 21:25

Ok

Accepteret svar
Fra : Frk-Anna

Modtaget 100 point
Dato : 05-06-06 22:07

Jeg skal da give det et forsøg.

Funktioner er linjer, du ved dem i et koordinatsystem. Nu ved jeg jo ikke hvor meget i har lært om det, men tror bare det din lærer mener, er at det er en god ide, at kunne tegne en linje i et koordinatsystem og sådan.
I har nok lært linjens ligning der hedder: y=ax+b, siger det dig noget? for ellers kan jeg fortælle dig, at a=hældningen, hvor meget du skal gå op/ned, hvis du går 1 til højre, og b=hvor linjen skærer y-aksen.
Er det her bare rent volepyk, eller forstår du lidt af det?
Jeg tror desuden, at du bare skal kunne sætte tal ind som x, og så regne ud hvad y giver, lave et sildeben... det kaldte vi det i hvert fald... måske i har kaldt det noget andet?

Hjalp det lidt? Meget mere behøves du vist ikke vide, det er jo kun folkeskole ikke? =)

Kommentar
Fra : swingpigen

Dato : 05-06-06 22:33

Frk-Anna -
TUSIND TAK for hjælpen

Tror ligesom jeg fatter lidt af det nu..

Godkendelse af svar
Fra : swingpigen

Dato : 05-06-06 22:36

Tak for svaret Frk-Anna.

tror det er sådan jeg skal gøre for at give point ellers ved jeg det ikke ?!

Kommentar
Fra : Frk-Anna

Dato : 06-06-06 15:08

Det var i hvert fald så lidt, og sig endelig til, hvis du ikke er helt med, eller hvis der er andet? =)