/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Litteratur / Spørgsmål
10  dova 560
Hvad er feminint?
Fra : dynamicduo
Vist : 1057 gange
200 point
Dato : 05-06-06 18:07

Hej!
Dette er ikke som sådan noget, jeg kan uddele points for med eet rigtigt svar, men jeg ville høre om, jeg måtte stille et spørgsmål i plenum.
Jeg skal nemlig til eksamen i morgen i noget litterært, der bl.a. også handler om femininitet og feminine kvaliteter. Teksterne jeg refererer til til min eksamen har deres egne dagordener og perspektiver/perioder. For at gøre det kort; jeg er nysgerrig i associationerne/svarene der kommer, når jeg stiller følgende spørgsmål:

Hvad er feminint? Og/eller hvad udgør feminine kvaliteter?

Bare sårn' lige de første 3-5 ting, I tænker på. Og hvis I vil være søde at fortælle om i er en mand/dame og evt. jeres alder (årti er nok )
Tusind tak! Er meget spændt på jeres svar!

Kommentar
Fra : steno

Dato : 05-06-06 18:24

femininitas (lat. femina kvinde), femininitet: kvindelighed.
femininitet: se ·femininitas.
feminisme: se ·feminismus.
feminismus (lat. femina kvinde), feminisme: kvindeligt præg; anvendes især om kvindeligt præg hos mænd.
Fra Munksgaard Klinisk Ordbog

Hilsen steno

Kommentar
Fra : dynamicduo

Dato : 05-06-06 18:50

Ahh - kan se jeg ikke har forklaret mig ordentlig. Jeg mener ikke definitionen på ordet eller begrebet - jeg mener ganske enkel "hvad er kvindeligt?" Er det store øjne? At amme? Følsomhed? Sådan noget.

Annuller spørgsmålet
Fra : dynamicduo

Dato : 05-06-06 20:34

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål