/ Forside/ Karriere / Offentlige / Andet offentlige / Spørgsmål
10  jakjoe 697
Hegns syn
Fra : lejy32
Vist : 1166 gange
200 point
Dato : 02-06-06 23:24

Er der nogen der har lidt erfaring med hegns syn, mit problem er at for ca. 6 mdr. siden, har der været holdt hegns syn hos mig og min nabo, der blev aftalt at vi skulle være fælles om at gen opsætte vores fælleshegn som var væltet under et stormvejr,

jeg har så opsat min halvdel og skrevet til min nabo at han gerne måtte opsætte sin del snarest belejligt,

det skal lige siges at hegns synet gav os en frist på 2 mdr.

mit spørgsmål går på om hegns synet ikke har nogen sanktions muligheder overfor naboen?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 02-06-06 23:29

Prøv om du ikke kan finde noget om det i linket her.

http://www.hegnsloven.dk/

mvh dova

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 03-06-06 09:08

Jeg mener ikke, der er nogen sanktionsmuligheder, når der er foretaget hegnssyn. Men jeg synes bestemt, du skal kontakte myndigheden igen, når der nu ikke er sket noget. Der er måske mulighed for, at de vil sende en indskærpelse

Vaxen

Kommentar
Fra : dova

Dato : 03-06-06 09:34

Citat
(fordi sager om hegn ikke kan indbringes for en domstol).

http://www.schwarz-nielsen.dk/FRI%20PROCES.htm

mvh dova

Kommentar
Fra : pastel

Dato : 03-06-06 18:52

1. spm. har i prøvet at "tale" sammen, det plejer at hjælpe bedre en retsager af den ene og anden art.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 03-06-06 20:16

Pastel, man foretager som regel hegnssyn, når det at tale sammen ikke rækker

Vaxen

Kommentar
Fra : pastel

Dato : 03-06-06 20:57

vaxen, der har du en pointe,

Men har beklageligvis set så mange, stridigheder af den art udvikle sig til rædselssenarier, som alle parter helst havde været foruden.
Havde man "forudset det", havde man heller endnu engang banket på døren og forsøgt sig.

Den du har selvfølgelig ret.
Det var ment som et lille hip og at forsøge sig igen.

Kommentar
Fra : fjendsbo

Dato : 08-06-06 13:57

Min far har været hegnssynsmand, og så vidt jeg husker, kan hegnssynet hyre fagfolk til at udføre arbejdet, på modpartens regning, hvis de påbud hegnsynet fastsætter ikke bliver fulgt (om nødvendigt under politibeskyttelse hvis din nabo er helt umulig).
Denne sanktionsmulighed bliver dog først brugt når alt andet er opgivet, så prøv lige at tag en rolig snak med naboen eller eventuelt naboens børn hvis det er gamle mennesker der ikke magter opgaven.
Du kan alternativt kontakte hegnssynet igen, da det selvfølgelig er deres opgave at konstatere at fristen ikke er overholdt og derefter sætte en ny frist eller hyre nogle fagmænd.