/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Patchupdate/regfixit??????????
Fra : alexteddy
Vist : 587 gange
165 point
Dato : 02-06-06 09:37

Hej alle!!

Efter at jeg har opgraderet min windows fra ME til XP pro bliver min internet forbindelse konstant pinget af id.phatnet.be (patchupdate) der anmoder om opkobling. Skide irriterende og det dræner min internethastighed totalt. Jeg tror det hænger sammen med 2 meldinger jeg fik kort efter installationen af XP (der henviser til en patchupdate og noget der hedder regfixit, fordi den har fundet fejl ved ME-filer). Men hvad relevans har det!??

Er der nogen der kan hjælpe mig? Hvordan fjerner jeg denne belastning af min internetforbindelse. Jeg får samtidig virus pga. den ringer op til denne forbindelse (id.phatnet.be). Virussen hedder downloader.generic.XUQ. Jeg har blanket min maskine utallige gange, men lige lidt hjælper det. Problemet er der igen så snart jeg har opgraderet og efterfølgende har været på nettet!

HJÆLP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 02-06-06 10:13

Hej, jeg tror denne kan hjælpe dig:

http://www.itc.virginia.edu/desktop/docs/messagepopup/

Du bør også læse denne artikel da der står en del gode ting i:

http://forum.grisoft.cz/freeforum/read.php?4,27725,backpage=

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : alexteddy

Dato : 02-06-06 12:18

Hej Lars!

Tak for det hurtige indlæg. Jeg sidder på kontoret lige nu, så jeg må have afprøvet dette når jeg kommer hjem!! Det ligner noget der er rigtigt!

Jeg vender tilbage!

Kommentar
Fra : alexteddy

Dato : 02-06-06 17:44

Seneste indlæg var desværre ikke den store hjælp. Jeg har en stadig større mistanke til at det er virusset der forårsager min problemer!!! Jeg har uden held kunnet finde tilgængelig software der er i stand til at fjerne det! Så HJÆLP!!!!

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 02-06-06 18:50

Hmm, er du nu helt sikker på det ikke er den service der stadig driller?

Prøv at kigge på den her:

http://forum.us.dell.com/supportforums/board/message?board.id=si_virus&message.id=47819

Men synes under alle omstændigheder du skal installere gratis versionen af AVG:

http://www.grisoft.com/doc/289/lng/us/tpl/tpl01

Og installer også gratis version af SuperAntiSpyware:

http://www.spywarefri.dk/manualer/superantispyware-manual.htm

Håber dette hjælper.

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : myg

Dato : 02-06-06 19:43

Et skud kunne være, at virussen gemmer sig i master boot record.
Når du har maskinen helt nede, dvs. fjernet alt, hvad der hedder partitioner m.m. - eller mindst formateret alt - laver du en " fdisk /mbr ", som reinitialiserer master boot record. Det skulle fjerne en evt. virus her - og alt andet, som du ikke skal bruge (som f.eks. rester fra Linux, Novell osv.).
Herefter kan du partitionere, formatere, installere igen.
Du skal selvfølgelig køre fdisk fra en bootdiskette. Har du adgang til gdisk, er det endnu bedre.

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 165 point
Dato : 02-06-06 23:12

Hent Servicepack 2, inden du går på nettet med maskinen efter formatteringen. Du kan hente den ned til en CD her http://intern.sdu.dk/enheder/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/

Og hvis du vil være smart, kan du lægge servicepack 2 ind på din Windows CD http://www.young-andersen.dk/tips.html#slipstream

Kommentar
Fra : aaron

Dato : 03-06-06 23:34

Hvis disse to filer findes på din maskine, så slet dem:

c:\windows\system32\ch32.exe.drz.exe
c:\windows\system32\ch.32.exe

Omdøb dem evt. inden sletning da det ikke er sikkert de uden videre lader sig slette.

//aaron

Kommentar
Fra : alexteddy

Dato : 06-06-06 09:26

Jeg er ganske sikker på at jeg har fået fjernet virussen, men min netværksforbindelse er stadig super langsom i forhold til hvad den var tidligere. Jeg får stadig en popup meddelelse fra netværket om at enten jeg eller et program anmoder om opkobling (det være sig min opstartsside eller en anden webside!) Er der nogen der har et input inden jeg for 20. gang blanker maskinen!!!

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 06-06-06 12:16

Lad os se en HijackThis log. Hent HijackThis her http://www.spywarefri.dk/downloads1/hijackthis.exe

Kør HijackThis, klik "Do a systemscan and save af logfile". Kopier loggen her ind i tråden, så kigger jeg på den, og giver dig en vejledning til at fjerne skidtet.

Kommentar
Fra : alexteddy

Dato : 06-06-06 16:15

Tak for de venlige henvendelser. Jeg må have efterprøvet dem så snart jeg kommer hjem fra kontoret! Jeg vender forhåbentligt tilbage med en positiv respons!

Godkendelse af svar
Fra : alexteddy

Dato : 14-06-06 08:34

Tak for svaret stl_s.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 14-06-06 17:03

Velbekomme, og tak for point.