/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Feriepenge?
Fra : jannickd
Vist : 1234 gange
100 point
Dato : 31-05-06 16:20

Hvis jeg har afholdt ferie i år, men ikke har fået indsendt mit feriekort til feriekonto, kan jeg så indsende det nu og få udbetalt pengene?

MVH Jannick

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 31-05-06 16:39

Hvis du mener ferie optjent, så det skulle være afholdt, nu her inden den 1.5.

Ikke udbetalte feriepenge, kan kun udbetales, hvis du har været forhindret i at afholde ferien f.eks pga. sygdom, værnepligt, barsel eller være indsat i fængsel. Hvis du ikke kan dokumenterer en af disse forhold, er feriepengene gået tabt for dig.

Kommentar
Fra : jannickd

Dato : 31-05-06 16:43

1. det er feriepenge der er optjent sidste år hos min tidligere arbejdsgiver.
2. jeg har netop afholdt ferien, men har ikke indsendt feriekortet endnu.
det drejer sig om et beløb omkring 2000 kr.

Kommentar
Fra : jannickd

Dato : 31-05-06 16:44

feriekortet er udfyldt af min nuværende arbejdsgiver og ligger klar med stempel og hele svineriet.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 31-05-06 16:59

Så er det da bare at få det sendt, så er du jo berettiget til pengene

Kommentar
Fra : johnny80

Dato : 31-05-06 17:19

Jeg er næsten 95 % sikker på at du får pengene, hvis du sender den ind. Og du har jo også hold ferie. Feriekonto, har hellere ikke penge til at tjekke dig, også videre. Og du kan ikke få nogle bøde eller noget. Det værste der kan ske, er at du ikke får pengene.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 31-05-06 18:39

Hvis det er feriepenge optjent i 2005 og du har holdt ferie efter den 1. maj 2006, så kan du godt få dine feriepenge udbetalt.

Så send du kortet af sted.

Desuden kan du på denne side se hvad du til gode af feriepenge

http://www.atp.dk/www/portal.nsf/entryfrms!readform&Area=FK-Forside

klik derefter på lønmodtager og selvbetjening

Kommentar
Fra : nenita

Dato : 01-06-06 11:49

Selvfølgelig får du dine penge, bare send kortet ind. Husk din egen underskrift.