/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Hvad gør en webshop god?
Fra : coopinc
Vist : 793 gange
350 point
Dato : 29-05-06 20:05

Hej,

Vi har nu været igang med vores webshop i lidt under 20 mdr, hvis man også tager den tid med hvor vi udviklede den.

Men da vi gerne vil have, en af den mest brugervenlige og troværdige netshopper på nettet har vi brug for dit råd som bruger.

- Erfaringer omkring netshopping.
- er der nogle ting der skal ændres.
- gode ideér.
- eller bare ris eller ros af skiftselv.dk

Vi glæder os meget til at få noget konstruktiv kritik på vores slid. den bedste kommentar/forslag vinder 200 Point.

Du finder den her http://www.skiftselv.dk

Mvh
Martin

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 29-05-06 20:13

1. Skift selv lyder ikke godt, find et andet navn.

2. En mørk baggrund/side virker altid dyster, brug i stedet
lyse farver.

Kommentar
Fra : surfsusan

Dato : 29-05-06 20:18

Jeg kunne tænke mig en udvidet søgefunktion...
Så jeg kan søge specifikt efter et bestem produkt.

Det er også rart at kunne søge f.eks både varesortiment og mærke.

Kommentar
Fra : surfsusan

Dato : 29-05-06 20:19

tilslutter mig farverne de er ikke venlige og "glade" ... som jeres logo er...

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 29-05-06 20:44

På min 19" 800x600 er det lidt svært at læse noget af teksten.
Men det er nok ikke lavet til mine gamle øjne.
Navigation virker rolig og behersket.
Der er rimelig god forklaring/oplysning om varer.
Ros for batterioversigt. (diverse)

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 29-05-06 20:47

Tror mere, det er en gang reklame.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 30-05-06 00:29

Hos mig virker farverne OK og det er nemt og overskuligt at finde varene.
Fin navigation hvor varerne nemt findes. Og her er ingen besvær med at læse teksterne. Jeg ser siderne i 1024 x 768 px.

//bentjuul

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 30-05-06 10:25

Jeg ser siden i 1024 x 768 px og kan sagtens læse det!

Flot og overskuelig side.

Pas på med fotos med for lav opløsning, når alt andet er så nydeligt.

Nogle synes, at farven er dyster - det opvejes til fulde af den glade og imødekommende tone på siden.

Hanne

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 350 point
Dato : 30-05-06 10:59

Mht. til søgefunktionen ville det være rart om I brugte en anden baggrundsfarve (evt. hvid med sort tekst) i selve søgefeltet, da det ikke er indlysende at man kan/skal skrive sin søgestreng ind i feltet hvor der står: 'Søg vare...'. Jeg trykkede f.eks. først på SØG knappen før jeg fandt ud af at jeg skulle have skrevet et søgeord ind på forsiden før jeg klikkede på SØG.

Derudover er der problemer med at validere siden hos W3.org grundet manglende oplysninger om tegnsæt. Benyt evt.
Kode
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=ISO-8859-1" />

..og udskift alle danske tegn med deres ASCII ækvivalenter eller HTML entiteter : http://hjemmesideskolen.dk/html/chars.asp

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 31-05-06 20:46

Skidt,,,,,,dette er bare reklame...

Min mening, eller ville du have spurgt for 20 mnd´er siden

DUER IKKE..

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 31-05-06 20:49

Sælger du ikke nok......

Kan altså også fåés billigere andre steder.
Hvis man gider at køre 10 KM.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-05-06 21:18

Måske man skulle studere : http://www.w3.org/WAI/eval/Overview.html nærmere?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : laksepote

Dato : 01-06-06 22:01

som ved alle andre virksomheder, skal du være tro mod din oprindelige ide. Det lyder på navnet, somom hensigten fra starten har været en anden, end at sælge hvidevarer.

ok shop, men crappy navn

Kommentar
Fra : coopinc

Dato : 03-06-06 17:33

Hej dette er nu ikke ment som reklame som nogen mener. så havde vi nok skrevet hvad det var man kunne købe på siden.

Ang navnet er det et navn vi har fundet frem til igennem en længere proces. det skulle være anderledes og et navn man ville huske. Normalt når man køber hvidevarer vil det blive leveret og monteret, men når man køber det over nettet skal man jo selv udskifte hvidevarerne, så derfor mente vi "skiftselv.dk" ramte meget godt, samt navnet minder ikke meget om vores kolegaers navne på nettet.

Jeg håber der kommer nogle flere råd... så puljen er hævet til 350

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 03-06-06 18:42

Hvad med at skrive ovenstående som en indledning?

Nogle kan jo lide at få at vide, at de sparer noget ved selv at installere.

Hanne

Kommentar
Fra : bente64

Dato : 04-06-06 00:44

Jeg stødte lige på en klassisk stavefejl: i skriver: Batteridrevet. Det staves batteridrevede.

http://www.skiftselv.dk/main.asp?vare=El-tandbørster&side=Alle

Måske ikke det store problem, man forstår det jo. Men visse folk, jeg selv inklusive irriteres over disse fejl.
I øvrigt synes jeg som andre også har sagt, at en del af billederne er i en for dårlig opløsning og derfor uskarpe. Det er lidt synd.

Ellers en god side

Kommentar
Fra : vixen

Dato : 04-06-06 08:41

Hej.
Jeg synes virkelig at navnet er et stort problem, jeg ville ikke gå ind på siden hvis jeg bare så navnet. Desuden har vi købt varer som jeres på nettet og fået en håndværker til at sætte det og og der ryger jo begrundelsen for navnet.

Navne som: gørdetselv-vvs, vvs-shoppen eller ligende ville nok have været bedre.

Jeg har intet imod den mørke farve, kan faktisk godt lide den.

Vixen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-06-06 09:02

bente64 -> Nu er bemeldte side ikke oppe i øjeblikket, men hvis det drejer sig om El-tandbørster ..i flertal, så hedder det da : batteridrevne

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : coopinc

Dato : 04-06-06 09:26

Hej... kan også spørge på en anden måde...

Hvad gør mine kolegaer godt på nettet som vi kunne lære af?

her er et lille udpluk:

http://www.e-handel-vvs.dk
http://net2-hvidevarer.dk
http://www.jyskhvidevarelager.dk
http://hvidland.dk
http://hvidevaretilbud.dk

Godkendelse af svar
Fra : coopinc

Dato : 15-06-06 21:49

Tak for svaret molokyle.

Det var vist en af de mest konstruktive kommentare vi fik

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-06-06 22:16

Tak

Lige et par ting mere:
Kode
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0//EN">

...skal være den første linje i et HTML document, hvis det skal validere korrekt !!!

Altså skal linjen indsættes før <html> markøren. Og så ville jeg nu i stedet bruge:
Kode
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">

Se iøvrigt: http://www.ericmeyeroncss.com/bonus/render-mode.html

Jeg finder det også lidt 'besynderligt' at I bruger parametre der er 'deprecated' i HTML 4.01. F.eks.:
Kode
bottommargin="0" topmargin="0" leftmargin="0" rightmargin="0" bgcolor="#2A363D

.. i <body> markøren, når nu i lige så godt kunne bruge CSS egenskaben:
Kode
body {
font-family: Verdana;
line-height: 13pt;
scrollbar-3d-light-color: #669900;
scrollbar-arrow-color: #ffffff;
scrollbar-base-color: #809AA9;
scrollbar-dark-shadow-color: #809AA9;
scrollbar-face-color: #809AA9;
scrollbar-highlight-color: #1a2529;
scrollbar-shadow-color: #000000;

/*Her indsætter jeg så baggrundsfarven */
background-color:#2a363d;

/*..og ingen marginer for body elementet */
margin:0;

}

Der er masser af denne slags diskrepanser i jeres kode !!!

Kode
<script language="JavaScript">

..bør I rette til:
Kode
<script type="text/javascript">

Når I bruger en id som:
Kode
<div id="A">

..må denne identifier kun optræde een gang på siden, ellers bør i benytte en class i stedet.

A# id'en bør I omdøbe til en noget mere sigende klasse. F.eks.:
Kode
div.kategori{

/*Her skrives egenskaberne for klassen */

}

..og så henvise med:
Kode
<div class="kategori">
.
</div>

Alt ialt: Happy coding...

</MOLOKYLE>