/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Forslag til netværksløsning?
Fra : JensRandrup
Vist : 488 gange
100 point
Dato : 24-05-06 13:39

Hej

Jeg har en trådløsnetværk som kører fint.

Nu har jeg så to "nye" pc'er der skal på, som står lige ved siden af hinanden og derfor kunne det være smart hvis de kunne "dele" netværkskort, da de begge har et almindelig netværkskort i. Findes der en (switch?) som kan modtage signalet fra routeren og dele det ud til et alm. netkort?

Randrup

Kommentar
Fra : TCMathiesen

Dato : 24-05-06 13:53

Du kunde jo købe 2 stk pci trådløs eller usb trådløs netkort og sætte i. De er ikke så dyre i dag og du vil så hurtigt være på nettet med dem.Og slipper for ledninger osv.

Eller har du en trådløs router hvor der er lan stik bag i ,så må du trække et kabel til en switch/router. Og så vider til pc, men kabler kabler over alt hi

Kommentar
Fra : TCMathiesen

Dato : 24-05-06 13:59

http://www.computercity.dk/index.aspx?Identifier=DK34959

Den sidste linksys er god. Men ved jo ikke om den passer sammen med din trådløse router.

Kommentar
Fra : JensRandrup

Dato : 24-05-06 14:17

Jeg har en D-link DI-714P+ router

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 24-05-06 15:06

Som jeg kan se, så har du vist 4 kabeludgange du kan bruge.
http://www.d-link.dk/?go=jN7uAYLx/oIJaWVUDLYZU93ygJVYKuJQSNvhLPG3yV3oU4t+j64oPp8jMqFl7T4=

Kommentar
Fra : JensRandrup

Dato : 24-05-06 15:54

Ja, men det hjælpe jo ikke så meget hvis computerne står i den anden ende af huset?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 24-05-06 16:02

Sorry jeg læste det ikke rigtigt.
Men jeg købte i går en wireless USB adapter hos Cumputercity for 199 kr.
SMC 802.11 b/g

Kommentar
Fra : TCMathiesen

Dato : 24-05-06 16:18
Kommentar
Fra : JensRandrup

Dato : 29-05-06 13:28

Det det hele handlede om var at jeg gerne ville have en løsning hvor jeg kunne sætte begge maskiner i, ligesom en switch. Alle de før nævnte løsninger er kun til en enkelt maskine.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 29-05-06 15:47

Der kan da tilsluttes flere af dem TCMathiesen henviser til.

Kommentar
Fra : JensRandrup

Dato : 29-05-06 17:47

Okay, jeg har læst det som om det en usb tilslutning netkort

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 29-05-06 19:27

Men du skal lige tænke lidt i radiobølger.
Har du betonmur du skal forbi vil radiobølgerne skulle finde vej udenom og zigzagge og da det så giver en længere vej samtidig med at signalet forringes kan det give lidt problemer.

Kommentar
Fra : fuldfart

Dato : 07-09-06 19:37

Hej Jens,

USB netkort er så billige at det formentlig vil være det nemmeste og billigeste.
Hvis du udveksler store datamængder fra den ene ende af huset til den anden ville jeg dog kraftigt overveje at trække et kabel...hvis der er mulighed for det....

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 07-09-06 20:01

comp1-netkort............switch.....................router...........................internet
comp2-netkort............|
comp3..........................|.........eller............|
comp4~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~|

Comp1 og 2 til samme switch
comp3 til samme switch eller direkte til routeren
comp4 kan evt være trådløs eller bare comp 3