/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Samme mail 2 gange
Fra : joand
Vist : 1055 gange
100 point
Dato : 23-05-06 15:16

Min Outlook er begyndt at vise den samme mail 2 gange , min webmail har kun modtaget 1
mail. der er ikke sammen hæng mellem hvem mail er fra eller hvornår jeg modtager mailen.
startede d 19-5 og ca 1,5 dage og derefter ok igen, men nu er den startet igen idag, men det er ikke alle mail jeg får 2 gange

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 23-05-06 15:21

Hej
Har samme problem. Jeg har dog også problem med kvitteringer, so jeg til tider får 2-3 gange, men det spørgsmål lægger jeg ud senere.
Torben

Kommentar
Fra : joand

Dato : 23-05-06 15:25

ja jeg er også begyndt at få kvitteringer tilfældigt uden at bestilt det

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 23-05-06 15:51

Virus ?????
Har selv samme problem,og hved ikke hvor de kommer fra,
såjeg sletter dem,selv om de kommer igen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-05-06 17:20

hvis for eks oe er tilknyttet til webmail - så er det en god ide at slette hvad der ligger tilbage så det ikke bliver sendt igen.

Men det er nu ikke noget nyt - hvis din mail er sat op til at modtage og sende med det samme du åbner kan det ske at den sender mere end en gang - for eks hvis du lige åbner for at checke om mailen nu indeholdt hvad den skulle.
Årsagen har jeg aldrig fundet - bare konstateret at sådan sker det af og til.

Dog.. det er værd at lægge mærke til hvor det kommer fra og måske lige ringe og gøre afsender opmærksom på at scanne grundigt - og selv gøre det samme.

I den tid jeg har kendt til "fænomenet" fra mig selv har der været tale om en midlertidig fejl - der retter sig igen - så håber det bare er sådan noget der nu gentager sig af en eller anden grund.

Jeg valgte for mit vedkommende at sørge for at mails ikke bliver hentet automatisk når jeg starter mit mailprogram og at mine mails ikke bliver sendt automatisk heller - det har hjulpet her

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-05-06 01:05

Jeg har også lignende problemer, med mail der kommer flere gange, det er som regel fra bestemte afsendere, tror der er et eller andet så de sidder fast i mailserveren, det er en gang imellem nødvendig at gå til webmail og slette dem der, andre gange løser problemet sig selv

Kommentar
Fra : joand

Dato : 24-05-06 08:51

Har ringet til min udbyder og de mente at det kunne være en fejl i antivirus programmet.
Jeg bruger panda antivirus 2005. Har mailet til PANDA, og forelagt dem problemet, så jeg håber at de kommer med en tilbage melding.