/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
iexplore.exe? Søger hjælp?
Fra : stylteløber
Vist : 2807 gange
100 point
Dato : 20-05-06 20:29

iexplore.exe har fundet en fejl og afsluttes. Vi beklager ulejligheden.

Denne fejl anmeldelse kommer op jævnligt. Hvad er årsagen og hvad kan jeg gøre?
Jeg har fundet denne hjælp, men det er for svære syntes jeg : http://www.spywarefri.dk/hjtanv.htm

Jeg har XP, norton antivirus 2005, automatisk opdatering og service pack 2. AD-Aware SE.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-05-06 20:34

Er det på nogle bestemte sider, at problemet kommer? Det er længe siden jeg har haft den fejl, der er sandsynligvis et eller andet på siden som ikke kan vises

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-05-06 20:39

tjah - husker også fejlen - men den rettede sig jo efterhånden

dog - god ide at scanne med hijackthis og sende loggen ind enten til www.arlet.dk - eller www.spywarefri.dk - eller se om der kommer nogen forbi her der kan læse den

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-05-06 20:42
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-05-06 20:54

miritdk du er hurtig ude med hijackthis, har du læst på spywarefri:
Citat
HijackThis

Dette lille program benytter du, når komandoen over din computer er overtaget udefra. Når du efter utallige forsøg ikke kan slippe af med den startside andre mener du har brug for, eller når det ikke er lykkedes dig, at slippe af med popups, selv om du bruger popup-dræbere. HijackThis bør ikke benyttes, før du må indse, at et positivt resultat med Spybot, Ad-Aware eller andre gode spyware-fjernere ikke lykkes.
det er først når alt andet er slået fejl at man bruger den metode, hijackthis tyderne kan sagtens få nok at lave

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-05-06 21:00

rolig nu o.v.n - det er spørger der lægger ud og muligheden for at få snavs ud er jo kun dejlig

Kommentar
Fra : stylteløber

Dato : 20-05-06 21:01

Hej igen

ja jag har logget ind på support.microsoft, men hvad er : Annullering af understøttelse af i-mærker i Internet Explorer?

Jeg har skanner min computer, i fejlsikret tilstand med NgenFix.exe uden at den fandt noget, af hvad jeg kunne se?

Så hvad skal jeg gøre?

Jeg bliver "smidt af" på tdconline.dk nogle gange, fugleognatur, krak, ja ofte sker det når jeg klikker på et link på en web-side.

Jeg er ved at blive ret træt af problemet, har brugt timer på at skanne og finde ud af det, uden held, så hvis du kan hjælpe... blive jeg meget glad...smil!!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-05-06 21:03

Det var ment som en venlig hip til dig det er altid første mulighed du nævner

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-05-06 21:09

Har du seneste version af http://www.adobe.com/shockwave/download/download.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash&promoid=BIOW det er fordi der kører noget på siden som får din browser til at gå ned, hvad det er ved jeg ikke, de nævnte sider giver ingen problemer hos mig

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-05-06 21:13

Hvis du vælger at instalere flash player, så husk at fjerne flueben ved Yahoo toolbar, før du klikker Install now, der har for nylig været flere spørgsmål, her på Kandu, om at fjerne den toolbar

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-05-06 21:13

kører du XP og har opdateret er i-mærkerne fjernet fra internet explorer så det er ikke aktuelt

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-05-06 21:16

altså - fejlen kan udemærket skyldes tredieparts software der kører - både af den gode og ikke gode slags - har du downloadet noget før det skete ????

(derfor mine hjt o.v.n)

Kommentar
Fra : stylteløber

Dato : 20-05-06 21:47

hej igen

Jeg er forhåbenlig ved at få rettt op på problemet, har været inde på http://www.spywarefri.dk/manualer/hijackthis-manual.htm
og lagt min "rapport" ud i deres forum...

Håber på at det bliver set der?

Dejlig aften...smil!!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-05-06 21:48

godt -

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-05-06 00:18
Kommentar
Fra : stylteløber

Dato : 21-05-06 06:46

Hej igen

Jag har instaleret http://www.adobe.com/shockwave/download/download.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash&promoid=BIOW og jeg huskede ikke at fjerne flueben ved Yahoo. Har afinstaleret det igen, men det lyder da til at det er der problemet ligger?

Hvad kan jeg gøre, kan forstå at der er flere som også har haft samme problem?

Godmorgen fra Stylteløber...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-05-06 09:11

godmorgen med dig

Øhh når du nu har sendt ind til spywarefri - har du fået hjælp eller svar derfra ????? I så fald afvent lige og hør hvad de har at sige :-)
ellers kan du prøve at følge det her link : http://help.yahoo.com/help/us/toolbar/toolbar-08.html

Ligger yahoo toolbar i tilføj/ fjern programmer kan du blot fjerne det der - hent så det her lille program og scan - delete kun hvad der er markeret som safe to delete - genstart - gå i start og vælg kør - skriv regedit i feltet og tryk ok - find så alt der hedder yahoo under HKEY_LOCAL_MACHINE - højreklik på yahoo og vælg slet - scan igen med regcleaneren og genstart - og scan lige en ekstra gang og se om der sidder rester i regcleaneren - genstart og så skulle problemet være løst. Husk kun at fjerne hvad der er safe to delete hver gang.

ps yahoo toolbar er under normale omstændigheder ikke noget der driller eller gør skade - så jeg vil ikke løbe an på det er dit problem - men det får vi jo så at se

Kommentar
Fra : stylteløber

Dato : 21-05-06 15:33

Hej igen

Tak for jeres hjælp, ikke fordi jeg er kommer vidre, på spywarefri fik jeg en lang mail om hvad jeg skal gøre, men det tør jeg ikke, da jeg er bange for at gøre noget galt: http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=26342

Jeg har fjernet yahoo toolbar i tilføj/fjern.

Jeg vil ikke gøre noget selv, da jeg er bange for at gøre mere skade end gavn...

Jeg møder sikkert en på min vej en dag, som kan hjælpe mig med den store rengøring på min bærbar....smil!!

Forsat god dag, og tak!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-05-06 15:44

hvis du følger spywarefris oplysninger kan du ikke gøre det galt Hvis de har sat dig til at gøre noget er der sikkert en god grund og det er kyndige folk der blot hjælper dig .

nu du har fjernet yahoo toolbar i tilføj og fjern så hent det her program jeg nævnte tidligere - scan og delete hvad der er markeret som safe to delete - så er alt fra yahoo ude helt og holdent (den kan du ikke lave ulykker med)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-05-06 15:46

uuuuuups det er det her program jeg mente

http://www.tucows.com/preview/355220?_mid=000001279

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-05-06 15:52

Hej stylteløber, det da en fuldstændig vejledning i hvad du skal gøre, du henviser til, print den evntuel ud, og hav det ene øje på den når du reparerer, gør nøjagtig som beskrevet, det kan næsten ikke gå galt, du skal også forklare team spywarefri hvad der er problemet, vil du ikke skrive det hele en gang til, så sæt et link ind til spørgsmålet her, held med projektet og forsat god søndag

Kommentar
Fra : stylteløber

Dato : 21-05-06 15:54

ok, har hentet det og gør hvad du har anbefalet...
vender tilbage senere, når jeg er færdig med det!!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-05-06 15:59

aha så der skal sparkes bagi herfra

god beslutning stylteløber

Kommentar
Fra : stylteløber

Dato : 21-05-06 16:26

Hej igen

Ja et spark skulle det til...hehe!!

Nu har jeg slettet alt 2 gange som jeg måtte ( safe to delite) og gen-startet 2 gange

Prøvede gå ind på tdconline, loggede mig ind og gik til mine album, og blev smidt af...suk!!
Samme meddelelse kom up..... ?

Så problemet er ikke løst...ØV!

Kommentar
Fra : stylteløber

Dato : 21-05-06 16:27

ps..gik også i kør og slettede yahoo som du sagde... fandt det et sted.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-05-06 16:34

ka´du så holde dig til hvad spywarefri teamet har beskrevet til dig

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-05-06 16:35

lige et ps - yahoo er bare en biting - lad dem nu hjælpe - du bliver glad når det er overstået

Kommentar
Fra : stylteløber

Dato : 21-05-06 16:55

tja...ved ikke om jeg tør, der var alt for mange ting som jeg ikke er sikker på... puha!!!

Blev lige smidt af fugleognatur.dk for 2 sek siden, f.... det er bare så irriterende... jo måske tør jeg... tænker lige lidt...!!!

vh sytlteløber...http://www.netfugl.dk/pictures.php?id=showpicture&picture_id=9600

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-05-06 17:04

selvfølgelig tør du !!!!!!

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 21-05-06 19:51

Denne lille fil, kan nogle gange rette problemer i IE. Hent den, udpak den, luk IE, og kør filen. Når den er færdig, genstart maskinen http://www.fbeej.ctrlaltdel.dk/Programmer/iereg.zip

Hvis det ikke virker, så kan man, som miritdk siger, nogle gange stille en diagnose med HijackThis. Prøv at hente den her http://www.spywarefri.dk/downloads1/hijackthis.exe
Bare kør filen, klik på "Do a systemscan, and save af logfile". Så laver den en log. Kopier den log her ind i tråden, se kigger jeg på den, og fortæller dig hvad der kan fjernes.

Kommentar
Fra : stylteløber

Dato : 21-05-06 20:14

har lige gang i denne tråd..http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=26342

vender tilbage.... med et smil..

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 21-05-06 21:01

Stylteløber, jeg er også fra Spywarefri. Jeg havde bare indtrykket af, at du havde lidt problemer med HijackThis proceduren, og ville derfor hjælpe dig her på Kandu. Fortsæt du roligt vejledningen på Spywarefri. Det skal nok blive løst der .

Kommentar
Fra : stylteløber

Dato : 21-05-06 21:11

Jo tak det håber jeg også...er lige blevet smidt at krak.dk ved at søge på kort... så nu kan det være nok... jeg er lidt træt , så med friske øjne i morgen skal det nok gå...smil!

sov godt!!!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-05-06 21:18

du skulle vel ikke lige bo i de områder der har lidt forstyrrelser pga tdc ?????? Jeg oplever også ganske kortvarige forstyrrelser

Kommentar
Fra : stylteløber

Dato : 22-05-06 22:14

Hej igen

Jeg har gjort hvad jeg skulle, se her: http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=26342

Men det ser ikke ud til at der var noget "galt", venter nu på svar...

Vh Stylteløber.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-05-06 00:56

hah vel var der da noget galt - men du har jo al den hjælp du har brug for - godt du kom igang - bare se at få det overstået så bliver du glad igen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-05-06 08:09

Det kunne jo være en fejl i Windows der er årsag til dine problemer. Har du prøvet en Genoprettelse?

http://www.wintip.dk/xp/guides/recover/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-05-06 09:33

molo din nød - nu får stylteløber jo hjælp så er der ingen grund til at forsøge udenom . Trackzapperen var da gal nok når det endelig kommer dertil
(se linket)

Kommentar
Fra : stylteløber

Dato : 23-05-06 12:22

Hej med jer...

Så har Fru Stylteløber en bærbar som er "vasket ren", den køre som smurt igen...

Tak for opbakningen og på gensynn!

Vh Stylteløber

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-05-06 12:32

det var dejligt at høre - nu er du ikke bange for spywarefri mere hvad

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-05-06 15:45

Hvad med at lukke ...subsidiært: Anullere spørgsmålet?

..når nu du synes du har fået løst problemet stylteløber?

Det ku' jo være andre var interesseret i at 'købe' svaret

</MOLOKYLE>