/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Kan ikke åbne javascript
Fra : PoChris
Vist : 818 gange
65 point
Dato : 19-05-06 22:07

Jeg kan ikke åbne linkene til radioudsendelserne på P1's hjemmeside, eks. javascript:DRPlayer('','','/Forms/Published/PlaylistGen.aspx?qid=198924',''). Der åbner sig kun et lillebitte Internet Explorer-vindue, hvori der står "The page cannot be..."
Jeg har det nyeste Java, version 1.5.0., Internet Explorer 6 og mit styresystem er Windows 2000 Professional.

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 19-05-06 22:30

Hvis der står "The page cannot be found", så har DR lavet en fejl,
så siden ikke kan åbnes. Jeg tvivler på, det skyldes dit Java/din browser.

//Kettedk

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-05-06 09:08

jeg oplever at både min popupstopper og min firewall prøver at forhindre adgangen - men det kan overrides ved at holde CTRL nede samtidig med at man klikker sig ind.
Hvis du ikke gør det skrives der ganske rigtigt noget med java - det har ingen betydning hvis du gør som ovenstående

ps. vinduet kan gøre større ved at trække det ud fra nederste højre hjørne

Kommentar
Fra : PoChris

Dato : 20-05-06 12:16

Jeg har en anden computer, næsten magen til, hvad angår styresystemer og programmer. Der kan jeg godt åbne linkene. Først åbnes det lillebitte Internet Explorer-vindue, hvorefter Windows Media Player startes, og filen afspilles normalt. Er det mappeindstillingerne, jeg skal have ændret, eller hvad kan det være?

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 32 point
Dato : 20-05-06 12:42

pochris - egentlig er det vel lige meget om du hører det i medieplayer eller direkte - ikke

http://www.dr.dk/hjaelp/html/netradio/0510.shtml

http://www.dr.dk/hjaelp/html/oversigt/05.shtml

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-05-06 12:50

ps... dr bruger jo direkte link til medieplayer

Kommentar
Fra : PoChris

Dato : 20-05-06 13:24

Jeg taler om tidligere udsendelser og ikke om at høre diverse kanaler direkte. Det er ikke noget problem, jeg har selv DR Desktop installeret på computeren.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-05-06 15:08

PoChris - det kan der være noget om - efter flere opdateringer - og med større sikkerhed viser det sig faktisk ikke mere her hos mig - næsten - oplever det af og til på sider hvor der er mp3 downloads/afspilning - men ikke lige på dr for eks-

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 20-05-06 22:48

Hopper af denne tråd nu :)

//Kettedk

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-05-06 23:40

tjahhhhhh det er jo sådan med linkene at de efterhånden "dør" - vel på grund af at det er noget der ikke er på siden mere - så er det jo klart intet virker

sorry havde som andre overset begyndelsen på spørgsmålet

Kommentar
Fra : PoChris

Dato : 21-05-06 11:15

Linkene er ikke "døde", de virker som nævnt på min anden computer. Desuden drejer det sig om ALLE links på P1's hjemmeside.

Godkendelse af svar
Fra : PoChris

Dato : 21-05-06 20:53

Tak for svaret miritdk.

Jeg har nu løst problemet. Det var én eller anden filtype, der manglede at blive associeret med Windows Media Player.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-05-06 21:07

selvtak - men øhhh - det burde da have givet en direkte fejlmelding ????????? Men godt du fandt en løsning