/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Nem og gratis hjemmeside..?
Fra : wulffe83
Vist : 485 gange
50 point
Dato : 17-05-06 15:10

Yo :D

Er der nogle der kan fortælle mig hvor jeg kan lave en flot hjemmeside gratis og nemt..?

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 17-05-06 15:13
Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 17-05-06 15:14

Mulilgvis også hos din netudbyder

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 17-05-06 15:15

http://www1.webbyen.dk/
her er du igang på i time

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-05-06 16:46

På din cumputer

...eller find plads hér: http://www.internetplads.dk/

..så kan du selv angive hvilket behov for ydelser du har, for det oplyser du jo intet om.

Antal Mb.
PHP
ASP
CGI (Perl)
Frontpage extensions
MySQL

..og kan du selv programmere siderne eller skal der være en 'generator' eller on-line WYSIWYG editor?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 17-05-06 16:50

Citat
..og kan du selv programmere siderne eller skal der være en 'generator' eller on-line WYSIWYG editor?

</MOLOKYLE>

Det der på Dansk hedder et program.

Og kan hentes mange forskellige steder, www.download.dk

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 17-05-06 16:51

Kunne ikke dy mig.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-05-06 17:00

Hér er en gratis og nem hjemmeside i XHTML 1.1:
Kode
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.1//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml11/DTD/xhtml11.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" xml:lang="da" >
<head>
<title>Min hjemmeside</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" />
<style type="text/css">
body {
background:#000;
color:#fff;
font-family:arial,sans-serif;
font-size:1em;
}
</style>
</head>
<body>
</body>
</html>

..så kan du selv fylde på

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-05-06 17:04

sofus.dk -> Jeg talte ikke om programmer, men om en on-line facilitet til at dekorere hjemmesider, som f.eks. SiteCenter hos TDC http://tdconline.dk/hjemmesider/

Ka' du SÅ dy dig

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-05-06 17:07

Ps. Som man kan se af linket er der mulighed for enten selv at progammere sin hjemmeside eller dekorere den med en skabelon.

Dekorerede hjemmesider (..som jeg er begyndt at kalde dem) har dog en tendens til at komme til at ligne alle andre, selvom man selv bestemmer indhold som : Tekst, Farver, Billeder, Lyd, Filmklip mm.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 17-05-06 17:16

Tror jeg vidste, hvad du mente.
Men kunne ikke lade være.
Men første gang jeg rendte over dette
Citat
'generator' eller on-line WYSIWYG editor?

Tænkte jeg
Og opgav

Men bortset fra det, kan du lave siden med Words.
Bare husk at gemme alt hvad du laver, som WEBSIDE, og læg det i en mappe for sig selv.
Så du ved hvor du har gemt det.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 17-05-06 17:17

Og ALT hvad du har lavet, skal uploades til udbyderen/serveren.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-05-06 17:29

Visse hjemmesideudbydere tillader end ikke FTP, hvorfor man må bruge deres upload/slet/rette funktioner, bl.a. for at kunne kontrollere up- og download trafik.

Derfor bør man også undersøge om der overhovedet er mulighed for FTP før man vælger en host.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 17-05-06 17:39

Lige det (også) kan være temmeligt irriterende med deres egne programmer.
Da det kan tage evigheder at lære, og uploade.

Var jeg dig, ville jeg oprette mig hos www.frac.dk og så få videre hjælp med at uploade og andet derfra / herfra.

Så er du også et stort skridt nærmere en rigtig hjemmeside. Uden reklamer og andet.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-05-06 18:01

Frac er et udmærket begyndervalg, hvis man kan leve med den smule 'reklame' der ligger i at have ordet 'frac' i sit domænenavn og de ret stikse regler om hvilke typer filer og scripts der må befinde sig på deres server : http://www.frac.dk/regler.php

Jeg blev selv hældt ud af frac med 24 timers varsel da jeg havde oploadet en *.exe fil. Det var en DOS ASCII editor jeg selv havde programmeret i Turbo Pascal i 1994. Det var selvfølgelig også dumt ikke blot at have uploadet kildekoden, således interesserede selv kunne kompilere de biblioteker, UNIT's og *.PAS filer der høre til ..hvis ellers nogen skulle ligge inde med en Turbo Pascal 5.5 compiler og IDE

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-05-06 18:07

Ps. Laver du en e-mail service hos frac må de læse den post der hånteres af deres server !

jf.
Citat
§18.
Alle emails sendt gennem PHP vil blive gemt i frac.dk's database, og kan til enhver tid gennemgåes af frac.dk's administratorer.

..og glem alt om at få lydeffekter på hjemmesiden med mindre de er i *.au format. Filmklip kan man også skyde en hvid pil efter:
Citat
.exe .mp3 .mp2 .mp4 .wma .wmv .mpg .mpeg .avi .mov .rar .zip .tar .gz .bz2 .asf .msi .ogg .wav .mid .midi .cda .iso .rm .jar

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 17-05-06 18:10

Lå med vilje en EXE op, da de ikke ville slette mig.
Så var det problem væk.

Men som begynder, og gerne vil afprøve mulighederne på nettet, er det et meget godt sted at starte.
Da det er det nærmeste man kommer, SIN egen hjemmeside.
Men var ikke klar over de var begyndt med reklamer

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 17-05-06 18:13

http://www.123hjemmeside.dk/

Det er den nemmeste hjemmeside, der findes.
Den er gratis den første måned. Men når måneden er gået, så kan du bare oprette en ny hjemmeside. -Som så er gratis den næste måned. osv.

Når du så har fået lidt rutine, så kan du prøve en af de lidt sværere hjemmesider, -f.eks hos TDC eller lign.

--Jeg går ud fra, at du ikke har prøvet det før?

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 17-05-06 18:15

Hva F---- må man så have på frac nu omdage.
Rar/zip er da meget almindeligt at have et par stykker af/ eller 1000

Men ville da gerne høre fra spørger, om hvad ønsket ellers kunne være.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 17-05-06 18:18

Birgitta

Efter hvad jeg lige har set, ser det rigtigt fornuftigt ud.
Her hopper jeg fra, til der kommer "svar eller andet"

Vi skal heller ikke skræmme.....

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-05-06 18:21

Alle begyndere vil jeg anbefale at starte her : www.hjemmesideskolen.dk

Der får man information om alle de basale teknikker til at oprette, designe og programmere en hjemmeside selv.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 17-05-06 18:49

MEN.........
Det kunne jo være vi alle har misset ?

Det kunne jo være der blev spurgt om VI kunne lave det,,,for spørger.
Hvilket heller ikke gør noget, men et svar eller 2 så vidste vi bedre.

Men at skulle lave en hjemmeside for andre, indebærer altid en risiko,,,,sikkerhed.
Ellers kan du hente 100 gratis designs her.
http://www.steenmartinsen.dk/100webdesign.zip

Kommentar
Fra : Katiie

Dato : 17-05-06 20:48
Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 17-05-06 22:41

Katiie ----------
Hader com-----adresser.

MEN BORTSET FRA DET.........
Må man så lægge alt derud----af sex og andet, eller har de serveren stående i Nabiria
Kun et dpørgsmål, da jeg mengler en side, hvor man ikke kan retsforfølges, for at have noget på en server

Annuller spørgsmålet
Fra : wulffe83

Dato : 06-06-06 14:04

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål