/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Erfaring, holdbarhed på scoote
Fra : Brassovitski
Vist : 574 gange
100 point
Dato : 15-05-06 14:30

Hej
Jeg ønsker input omkring erfaringer med forskellige scootere 45, og deres holdbarhed.
Har du en 45'rså angiv venligst hvor mange km har du kørt, uden problemer??
Evt. hvilke problemer der har været.

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 100 point
Dato : 15-05-06 18:06

Min datter har en Honda sfx, og jeg tør godt anbefale sådan en.

Den har nu kørt 21000 km ( hvilket er rigtig meget til en knallertmotor)uden andre problemer end alm. vedligeholdelse, altså nye dæk (koster ca 100,-), et par sprungne speedometerkabler (koster 65,-), et nyt batteri, nyt tændrør og på værksted og blevet justeret en gang, jo og så er det originale udstødningsrør lige repareret lidt fordi der var rustet et lille hul i det.

Den kører hver dag sommer som vinter, har aldrig nægtet at starte, den har altid kørt uden begrænseren i, og kører 70 km/t.

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 15-05-06 18:07

Forresten, den er 6 ½ år gammel nu

mvh dova

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 15-05-06 20:52

Principelt er 45 og 30 scootere ens, der er kun begrænserringen i varioen på 30 modellerne, og nogle gange en anden udstødning, eller begrænsning i udstødningen.
Kan bedst anbefale Piaggio og Gilera da de kører med samme motor der er kendt for utrolig holdbarhed, desuden har vi i husstanden en af hver i 30km model.
Feks:
http://www.boerkopcykler.dk/tilbud.php
Piaggio Typhoon 45 km.
Gilera Runner 45 km.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : alka

Dato : 16-05-06 07:33

Jeg har en PGO T-REX fra 2001 kørt 15.000. Kommer til eftersyn pr. 3.000 km. Den kører knap 60 km/t og der er ikke "pillet" ved den. Jeg har ikke haft et eneste problem. Behagelig at køre på.

Godkendelse af svar
Fra : Brassovitski

Dato : 04-07-06 11:34

Tak for svaret dova.
Jeg blev ikke maget klogere. Men sønnen har nu købt en brugt Gilera Stalker 45 km, den har kørt ca. 8.000 Km, og han fik den for 5.500, ved en forhandler med 3 mdr's garanti, og den kører ganske udmærket men kun lige godt 45 Km (Lovlig), og så er den rimelig hård ved brændstoffet, ca. 17 Km pr. liter, men det er da til at leve med.